Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Tandem voor lange toertochten - Forum Wereldfietser

Gezocht: Tandem voor lange toertochten

Ik ben op zoek naar een tandem waarmee lange toertochten 5000+ km vlot en comfortabel mee gemaakt kunnen worden.

Groeten
Zoiets?

Afbeelding
BouvierX schreef:
vr 27 jan, 2023 14:06
Ik ben op zoek naar een tandem waarmee lange toertochten 5000+ km vlot en comfortabel mee gemaakt kunnen worden.

Groeten
Dan moet je een quetzal hebben.

Helaas zul je één van de 83 geleverde fietsen moeten zien te vinden. Lastig.
ik stel voor:
- kijk eens op marktplaats en zoek op 'vittorio', Nederlands merk, handgemaakte topfietsen. Avaghon (dus bij Bike4travel in Rotjeknor Ommoord) heefy ook een tandemmodel. dat lijkt me een sterke, stijve en kwalitatief (erg) goede tandem.
- zoek eens op sites van tandemclubs of -verenigingen en wat die voor informatie bieden.
Misschien is deze wat?

https://link.marktplaats.nl/m1914008565

Wel fraai afgemonteerd met Rohloff, 48 spaaks achterwiel, Hope V4 schijfremmen, Magura HS33 2e achterrem, Edelux, naafdynamo, Thudbuster verende zadelpen Tubus bagagedragers voor en achter...
Ik neem aan dat alle twee voor 100% zijn overtuigd dat dit de manier is.
Ik heb met een tandem lopen leuren een paar op bezoek gehad ga samen maar een ritje maken.
Kan in mijn omgeving. Het enthousiasme was twee keer dat valt tegen.
Misschien even wachten op een tegenreactie van TS?
WimB schreef:
zo 29 jan, 2023 12:53
Ik neem aan dat alle twee voor 100% zijn overtuigd dat dit de manier is.
Ik heb met een tandem lopen leuren een paar op bezoek gehad ga samen maar een ritje maken.
Kan in mijn omgeving. Het enthousiasme was twee keer dat valt tegen.
We zijn beiden zeer overtuigd van de keuze voor een tandem!
Grandonneur schreef:
Dan moet je een quetzal hebben.

Helaas zul je één van de 83 geleverde fietsen moeten zien te vinden. Lastig.
Ligfiets is niet helemaal wat we zoeken vrees ik.
Jurr schreef: Misschien is deze wat?

https://link.marktplaats.nl/m1914008565

Wel fraai afgemonteerd met Rohloff, 48 spaaks achterwiel, Hope V4 schijfremmen, Magura HS33 2e achterrem, Edelux, naafdynamo, Thudbuster verende zadelpen Tubus bagagedragers voor en achter...
Bedankt voor de tip!
BouvierX schreef:
wo 01 feb, 2023 09:00

Bedankt voor de tip!
Ben benieuwd wat het wordt! Een nieuwe Santos Double Travel met vergelijkbare afmontage gaat dik over de 9000 euro...

Toen er bij de marktplaats advertentie van die Avaghon nog een vraagprijs vermeld werd in plaats van NOTK was de vraagprijs nog geen kwart daarvan meen ik me te herinneren. Lijkt me een hoop tandem voor je geld =)
Voorwaarde nr1 voor vlot en comfortabel kilometers maken is toch nog altijd wel de maat. Op een tandem keer twee, uiteraard, dus best lastig.

Ik bedoel laat je niet al te makkelijk afleiden door details :wink:

Die Avaghon is leuk met dubbel crankset trouwens, de naaf kan wel aardig op z’n donder krijgen als je erg licht gaat (en beide rijders sterk zijn).
Het zal er niet meer van komen maar een lig zit tandem met hydraulische schijfremmen zou 1e keus zijn.
Hoewel als stoker zonder handen aan het stuur en dan gemakkelijk rond kunnen kijken had ook wel iets. Of deze ervaring.
Franconet2.jpg
franconet.jpg
Te koop op Le bon Coin in Frankrijk. Een Cycles Franconet.
Met volledig Reynolds 531 frame. Voor- en achter dubbele remmen (velg- en trommelremmen van befaamde Maxi-car.)
72 spaken in 26" velgen en genoeg dragers om ook wat mee te nemen.
In Frankrijk vind je (imo) veel meer en ook mooiere tandems voor minder geld.
Vraagprijs 2000,= maar staat al hele tijd te koop. Te groot frame voor de meeste Fransen denk ik. Als je op fietsen zoekt en als zoekoptie maat XL opgeeft, dan zijn de meeste frames rond de 57 cm.

gr. S.

Tandem Tour du Monde / Grande Randonnée - Collection
Cycles FRANCONET – Année de construction 1989 (produit en 2 exemplaires)
Taille conducteur 1,80m/1,85m - Taille passager 1,70m/180m

Cadre tout Reynols 531 - interpédalier Ovale - Double triangulation Reynols 501 - Roue libre Tandem atom 4 cliquets 6 vitesses - Roue libre Tandem atom 4 cliquets 6 vitesses 14/16/19/21/26/32 - Serie pédalier Ta 46/36/26 Relais 32 - Boitier Edco triple longueur 121 à l’avant - Boitier Tandem longueur 126 à l’arrière – 3 chaines Sédisport - Dérailleur avant MT 60 S Shimano Déore - Arrière MT 60 S Shimano Déore - Manettes Shimano 105 - Frein cantilever MT 60 - Poignées Mafac Tandem + repose-mains - Potence avant « Philippe » anodisé 100 mm - Cintre avant Franco-Italia Atax - Cintre arrière Atax - Potence arrière avec serrage Btr – Garde-boue Inox – Tringles Dural – Tiges de selle expandeur Atax – Selle Avant et AR Broox – Pédales Maillard CX 650 – Cales- pieds Cx - 2 Porte-gourdes + Gourdes/ 4 emplacements possibles- Roues 76 Rayons réversibles – Jantes Rigida 25/35 alu – Pneumatiques MICHELIN Country Rock 26 x 1,75 (44/559) Moyeux tambour « maxi-car » - Roulements SKF 16100 ZZ 10/28/8 – Butée Av + Mouffe – Porte Bagage AV - Porte Bagage AR.
Ja, laten we met 144 spaken in bromfiets naven onderweg gaan. Want de 96 in een Vittorio tandem zijn natuurlijk wel erg bescheiden voor een fietsvakantie in Tsjecho-Slowakije of de Sovjet-Unie...

Aldus 34 jaar geleden.

;)
Byciclette schreef:
wo 01 feb, 2023 12:48

Vraagprijs 2000,= maar staat al hele tijd te koop. Te groot frame voor de meeste Fransen denk ik.
Misschien ook wel gewoon veel te veel geld van iemand die nog in Franse franken denkt.
Zoveel mensen, zoveel smaken zal ik maar zeggen.
Oh, maar mooi vind ik 'm wel hoor ;)
Grandonneur schreef:
wo 01 feb, 2023 10:06
Voorwaarde nr1 voor vlot en comfortabel kilometers maken is toch nog altijd wel de maat. Op een tandem keer twee, uiteraard, dus best lastig.
Zeker. Zoiets als die Franconet had ik ook heel graag gehad, maar mevrouw non-fixie en Ik hebben nogal verschillende maten, en ik heb wel wat jaartjes geduld moeten hebben voordat ik een tandem vond die niet alleen naar mijn zin was, maar ook nog de juiste maten had (52 en 64 cm).

Afbeelding
Simpel gezegd: elke kwaliteitstandem waar jullie beiden goed op passen is geschikt. Dus of het nou Avaghon is of Santos of Cannondale of Co-Motion, Santana of pakweg KHS maakt niet zo heel veel uit. Wil je wat uitproberen? Kom dan naar de Fiets- en Wandelbeurs in Utrecht op 24/25/26 februari. Daar staat www.Tandemclub.nl met 9 testtandems van Azor, Flyer, Comotion, Staerk, Santos en Hase. Stand 2.E.47, Jaarbeurs Utrecht.
Wij hadden ooit een Thorn childback tandem, en waren daar heel tevreden over. Het ding was ook heel betaalbaar en hun huidige tandems zijn dat nog steeds.
Op marktplaats staat een Vittorio tandem met de orginele dakdrager voor weinig geld.
https://link.marktplaats.nl/m1977372408
Leuk ding zo in dat knalgeel. In tegenstelling tot de meeste Vittorio tandems die te koop staan met 3x6 en 3x7 nog een relatief laat exemplaar ook met de 3x8 afmontage en de V-brakes. Arai sleeprem er ook nog op, mooi hoor!

Daar kan een duo veel plezier mee gaan beleven.