Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevr: Victorinox Pioneer zakmes of soortgelijks - Forum Wereldfietser

Gevr: Victorinox Pioneer zakmes of soortgelijks

Dag iedereen,

Voor alledaags gebruik heb ik een Victorinox Workchamp xl en laatste generatie van Defensie. Dat zijn beiden best forse messen. Eigenlijk zoek ik voor op vakantie een maat kleiner en wat minder (ja, echt) functies.

Concreet: Ik ben op zoek naar een:
- Victorinox Pioneer Alox
- Tinker
- Camper
- een good old KL-versie van Defensie is een goede optie.

Dit zijn allen zakmessen van 93mm met een mes, opener, priem.
Heb je nog iets liggen waar je niets meer mee doet, hoor ik het graag.

Maar, andere suggesties zijn ook welkom!
Ik heb wel iets liggen, kan pas zondag kijken wat precies.
Na de feestdagen is natuurlijk geen probleem. Ik hoor het wel, ben benieuwd!
Het is een Victorinox Compact, heb ik dubbel omdat ik de eerste dacht kwijt te zijn.
jwkeij schreef:
vr 23 dec, 2022 14:30
Maar, andere suggesties zijn ook welkom!
Misschien een idee: in Keulen zit een Victorinox Store.
Daar kun je je eigen mes samenstellen.

Groet,
Tom.
Is er geen dump bij je in de buurt? Die diensttijd aardappelschillers moest je inleveren en gingen daarna naar domeinen of terug naar de fabriek voor weer een nieuwe lading. Maar een beetje buitensportwinkel heeft denk ik wel wat soortgelijks in het aanbod zitten denk ik zo.
Ik mis aan de defensie messen altijd één ding, een kurkentrekker. Maar goed dat is dan wel weer logisch. Misschien dat het mes van de officieren die wel heeft ;)
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe!

- Victorinox Compact ga ik even bekijken. Thanks!
- Dumpshop is hier laatst gesloten, dus helaas.. Buitensportwinkel heeft alleen Opinel en Old Bear zakmessen (en die heb ik al)
- Victorinox winkel in Keulen is wel een goede optie! Ga ik een bekijken!
In de Outlet in Roermond is ook een winkel van Victorinox.
In hoeverre je daar je zakmes kunt samenstellen weet ik niet, maar ze hebben telefoon.
https://www.mcarthurglen.com/nl/outlets ... ictorinox/
Ik gebruik al jarenlang dagelijks een Victorinox SwissTool X Plus 3.0339.N multitool met ratel, nylon foedraal (en heb die ook aan onze kinderen gegeven toen ze op een leeftijd waren dat ze deze betrouwbaar konden gebruiken). Gelukkig hoef je zoiets maar 1 keer in je leven aan te schaffen ...
Voor messen en (veel meer) vind ik https://nl.knivesandtools.eu een goed en betrouwbaar adres.

Arno
KL-messen staan ook altijd wel op marktplaats. Ik moet er ook nog een hebben, maar waar? Ik heb al even gezocht, zonder succes.
Ik ben voorzien!
Heb van mijn vader een Victorinox Altitude gekregen. ‘Beter nu, dan als erfenis! Zo zie ik nog dat ie gebruikt wordt!’

Voor mij mág dit topic dicht, al kan ik mij voorstellen dat een ‘messentopic’ misschien nog wel handig is….
Ik denk dat je met Victorinox Altitude beter een "geurentopic" kunt openen dan een "messentopic"...
Maar een Leatherman Altitude is een fraai gebruiksvoorwerp. Proficiat!
Haha, je hebt gelijk. Ik zie dat ik een typefout heb gemaakt! :lol:
Het is de 'Altimeter'.
https://www.sakwiki.com/tiki-index.php?page=Altimeter