Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: een CDC 122 (Gates) aandrijfriem - Forum Wereldfietser

Gezocht: een CDC 122 (Gates) aandrijfriem

Hoi! Ik ben op zoek naar een CDC 122 riem, als back-up op mijn fietsreis.
Heeft iemand deze thuis liggen die ik kan overkopen? Of anders tips voor waar ik er 1 kan vinden?
Zie foto voor voorbeeld, dit is er dus 1 zonder inkeping in het midden.
Afbeelding

Bedankt en groetjes,
Vera
Nee, geen CDC 122 riem beschikbaar maar:
  • Kijk uit, Gates [mis/ge]bruikt de afkorting CDC tegenwoordig ook voor "goedkopere CDX riemen"
  • Niet echt nieuw meet te vinden maar zo af en toe komen er nog wat CDC spullen op Marktplaats voorbij
  • Bij een geheel nieuw systeem zijn waarschijnlijk eerst het voortandwiel, dan het achtertandwiel en dan pas de riem versleten
En als je nou gewoon 2 nieuwe tandwielen koopt en een nieuw type Gates?
Poppink schreef:
wo 06 jul, 2022 21:40
En als je nou gewoon 2 nieuwe tandwielen koopt en een nieuw type Gates?
Grappenmaker. Dat kost inclusief reserve riem ruim 400 euro. Exclusief arbeidsloon.
Ronald van der Perk schreef:
wo 06 jul, 2022 22:01
Poppink schreef:
wo 06 jul, 2022 21:40
En als je nou gewoon 2 nieuwe tandwielen koopt en een nieuw type Gates?
Grappenmaker. Dat kost inclusief reserve riem ruim 400 euro. Exclusief arbeidsloon.
Vervangen van de distributieriem van je auto kost al snel het dubbele daarvan. Toch zijn er ook zat mensen die dat doen.
Ronald van der Perk schreef:
wo 06 jul, 2022 22:01
Poppink schreef:
wo 06 jul, 2022 21:40
En als je nou gewoon 2 nieuwe tandwielen koopt en een nieuw type Gates?
Grappenmaker. Dat kost inclusief reserve riem ruim 400 euro. Exclusief arbeidsloon.
Ik wist niet dat zo'n grapje zo duur is.
Dan hou ik het voor mezelf toch maar liever op tandwielen en een ketting.
Is zo'n reserveriem wel nodig?

Je zou natuurlijk ook die Gates fiets om kunnen bouwen naar tandwielen en ketting.
Poppink schreef:
do 07 jul, 2022 00:13

Is zo'n reserveriem wel nodig?
Tsja, je kan 'm natuurlijk ook niet meenemen en erop gokken dat de riem op reis als'ie breekt dat doet op loopafstand van een fietsenmaker. En dat die fietsenmaker dan ook nog eens een reserveriem voor je heeft, of een complete CDX set met riem in de juiste lengte, of alles heeft liggen om de fiets om te bouwen naar kettingaandrijving.

Die kans lijkt me echter niet zo groot, dus dan lijkt me een reserveriem meenemen geen verkeerde gedachte. Het is namelijk niet zo dat je een aandrijfriem met een kettingpons/plakband/duct tape weer aan elkaar krijgt op een manier dat er weer mee te fietsen is.
Jurr schreef:
do 07 jul, 2022 09:11
Tsja, je kan 'm natuurlijk ook niet meenemen en erop gokken dat de riem op reis als'ie breekt dat doet op loopafstand van een fietsenmaker. En dat die fietsenmaker dan ook nog eens een reserveriem voor je heeft, of een complete CDX set met riem in de juiste lengte, of alles heeft liggen om de fiets om te bouwen naar kettingaandrijving.

Die kans lijkt me echter niet zo groot, dus dan lijkt me een reserveriem meenemen geen verkeerde gedachte.
Goede onderbouwing voor het gebruik van de aloude fietsketting.

Ik bedoel dit niet cynisch hoor.
Maar het pleit wel degelijk voor het gebruik van een alledaagse fiets met ook wielen in standaard maten zodat je overal terecht kunt in geval van panne.
Als er wederom een kettingaandrijving versus riemaandrijving discussie op het forum gewenst zou zijn dan zouden we ook 1 van de vele oude topics daarover kunnen gebruiken in plaats van iemands gezocht advertentie daarvoor te gebruiken.
Jurr schreef:
do 07 jul, 2022 10:15
Als er wederom een ketting versus riem discussie op het forum gewenst zou zijn dan zouden we ook 1 van de vele oude topics daarover kunnen gebruiken in plaats van iemands gezocht advertentie daarvoor te gebruiken.
Je hebt gelijk Jurr. :cry:
Poppink schreef:
do 07 jul, 2022 00:13
Is zo'n reserveriem wel nodig?
Geen idee. Daar kom je pas achter als je riem breekt.

Wel een lekkergevoel als je er toch één bij je hebt. Heb zelf mijn oude bewaard (23k oud, ik hield rekening bij de ombouw naar een lichter verzet dat de riem dezelfde lengte kon houden) en die gaat nu altijd mee.
Ik heb nog een oude 122t riem liggen die ik na 30.000 km preventief heb vervangen omdat ik een lange fietsreis in Zuid-Afrika ging doen.
Prima voor nood.
02387B22-A9E1-4272-9DBF-9B3A6223B36A.jpeg
5E5FE94D-D2D5-4397-9073-6CF89056502D.jpeg
Voor de verzendkosten mag je hem hebben.
Voor €5 extra ook nog een opbergblik


Stuur maar een PB

Bijlagen

Ik heb een aantal nieuwe Gates CDC (122T) liggen. Als je interesse heb mag je altijd een berichtje sturen.