Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: vakantiefiets voor zoon (15) - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gezocht: vakantiefiets voor zoon (15)

Shorttrack schreef:
vr 05 aug, 2022 23:38
…bekende gezichten…
Kan je dat uitleggen? Ik ben juist terughoudend met personen en mezelf op foto’s.
LHTJoost schreef:
za 06 aug, 2022 09:14
Shorttrack schreef:
vr 05 aug, 2022 23:38
…bekende gezichten…
Kan je dat uitleggen? Ik ben juist terughoudend met personen en mezelf op foto’s.
Met bekende gezichten bedoel ik vooral mensen die je echt kent. Dus geen bekenden van op tv.

Ik maakte vroeg veel meer dan nu foto's van mooie dingen en landschappen. Dat waren/zijn ook heel mooie foto's. Maar ik persoonlijk bekijk mijnn foto's niet zo heel vaak terug. En als ik dat doe, dan wil ik vooral herinneringen ophalen.

Mijn intentie is zeker niet altijd om een foto te hebben waarbij bekende poseren bij een standbeeld of verzicht. Ik probeer vooral spontane foto's te maken. Liefst zodat ze niet doorhebben dat er een foto werd gemaakt.

Als ik die foto's dan terug kijk wordt ik een beetje terug in de tijd gezogen. Wanneer ik enkel naar een landschap kijk heb ik dat veel minder. Ik maak dat soort foto's uiteraard ook nog. Maar meer omdat ik me dan weer herinner waar ik was toen. Maar met 2 foto's heb ik al genoeg.

Ook als ik foto's laat zien aan vrienden wn familie merk je ook dat de foto's zonder bekenden vaak erg saai zijn voor hen. Dus als ik dat beperk blijft de avond wat gezelliger.

Ik ga altijd samen met iemand anders op vakantie. En het is juist die herinnering met hen samen die in vast wil leggen.

Zeer spijtig is wel dat ik vaak de persoon ben die spontaan foto's maakt. En ook de persoon ben waarvan verwacht wordt dat ik foto's maken. Ik ben tenslotte de "fotograaf".
Dus ik koester iedere foto van mezelf.
Haha, ik ben wel benieuwd naar de YouTube cursus 'als ouder spontaan foto's van je puber maken'. Ze gooien hun hele hebben en houwen op TikTok, Insta of Breal, maar een ouder die een foto van ze maakt kan écht niet.

Verder is het ook altijd een zoektocht om foto's te comprimeren tot een overzichtelijke verzameling. Het fotoboekje. Ik weet van allerhande software die daar bij kan helpen, maar toch gooi ik 2x per jaar weer een paar duizend foto's van mijn telefoon op de centrale opslag met het idee: na mijn pensioen orden ik dat wel. Ooit...
vast goed schreef:
za 06 aug, 2022 14:00
Ik weet van allerhande software die daar bij kan helpen, maar toch gooi ik 2x per jaar weer een paar duizend foto's van mijn telefoon op de centrale opslag met het idee: na mijn pensioen orden ik dat wel. Ooit...
Die software wordt alleen maar "beter", dus dat ordenen is overbodig. Ik heb mijn ruim 10.000 mailtjes ook nooit geordend en toch pik ik met zoektermen feilloos de juiste er uit als ik er een zoek. Dat kan met foto's ook.
Hopelijk heb je nu een zorg minder?
Dat zoeken van beelden gaat alleen wat lastiger dan e-mail tenzij je ze juist tagt of met beeldherkenning van Google Photos aan de gang gaat, dat laatste liever niet. In de toekomst kan dit natuurlijk inderdaad beter worden. Vooralsnog sorteer ik mijn relevante foto's in mappen met namen als YYYY-MM-korte-omschrijving-gebeurtenis
Foto-"stream" van mijn telefoon sla ik apart op per jaar, soms scroll ik er nog wel eens doorheen. Ik bewaar het wel maar ordenen ga ik inderdaad niet aan beginnen.