Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slaapzak lichtgewicht, matje… - Forum Wereldfietser

Slaapzak lichtgewicht, matje…

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum maar lees al erg lang mee, half jaar geleden koga world traveller siganature rohloff SON, xt remmen gekocht en vroeger altijd op fietsvakantie met mijn ouders en broer. We sliepen in jeugdherbergen in Duitsland , Engeland, België etc….

Nu wil ik af en toe een micro reisje maken, ik heb twee kinderen en mijn vriendin werkt meestal in de weekeinden, tijd is dus kostbaar, maar zo af en toe wil ik dus even weekeindje of weekje op fietsvakantie….

Mijn eerste trip wil ik naar mijn ouders maken in Alkmaar…( wn terug ) en dan kamperen onderweg. Vrienden op de fiets was een optie geweest maar houdt erg van kamperen, daarvoor heb ik alles in huis, maar dat is ver van lichtgewicht…We kamperen altijd in een de Waard tent.

Ik heb nog een esvo taxus tentje waar ik prima een keer mee weg kan maar ook daarvoor zoek ik wat lichters… voordat ik alles nieuw ga aanschaffen dacht ik misschien is tweede hands een goede optie.

Ik zoek een lichtgewicht slaapzak die niet teveel ruimte in de tas inneemt…en zo ook een matje.

Trangia setje lijkt me ook super om mee te koken maar dat is nieuw niet mega prijzig om te kopen, maar als er nog 1 ligt te verstoffen?

Ik doe alles op de fiets, van boodschappen tot mijn werk, mooie toertochten door Drenthe/grunn/Friesland en ben vaak op de Orbea OIZ in Gieten en omstreken te vinden….

Dan heb ik me bij deze ook even wat kort voorgesteld.

Vr Gr ej
welkom! en: zit hier misschien wat bij? https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... tsvakantie
Welkom!

Kun je hier wat mee? Niet van mij, maar ik vond het op marktplaats:

viewtopic.php?f=11&t=35503&p=421452#p421452

Of deze, hier op het forum:

viewtopic.php?f=11&t=37505

Een niet nader te noemen persoon heeft daar echter al 1 van de matjes en de slaapzak weg gekocht ;)
Dank voor de reactie en de link naar mp advertentie.

Ortlieb tassen heb ik, en als het matje en slaapzak daarvan al weg zijn is het helaas niks voor mij.

Gr ej
ej groningen schreef:
zo 05 jun, 2022 22:34
Ortlieb tassen heb ik, en als het matje en slaapzak daarvan al weg zijn is het helaas niks voor mij.
Staat nog een tweede matje bij ook :-) Tentje is ook een mooie, 1.16 kilo is een keurig gewicht.

Maar dat marktplaats setje is mooi compleet, lijkt me een prima prijs ook. Eventueel verkopen wat je na aanschaf dubbel hebt als het alleen compleet weggaat?
Welkom in de wereld in de fietskampeerders. Misschien heb je hier iets aan: https://fietsvakantie.home.blog/
Hallo Wim,
Toevallig had ik deze al eens gelezen toen ik op zoek was naar een nieuwe fiets! Dank voor je input!

Ik probeer een combi te maken van wat ik al heb met wat nieuwe tweedehandse spullen en dan een keer weer uitproberen om te kijken of micro reisjes op de fiets m’n ding is…en stiekum heb ik daarna het plan om een broodje falafel te gaan halen in Berlijn op de fiets…want je moet toch een doel hebben hè…

Met gloednieuwe koga, ortlieb tassen, goede fiets benen en goede mix van spullen moet het goedkomen. Voorheen hele wereld rondgereisd met een rugzak…

Ik ben nog het type van route uitstippelen thuis en met pen en papier het opschrijven en op pad gaan en dan gaat het vaak toch anders dan verwacht want dat paadje naar rechts ziet er ook leuk uit.

Ondanks dat overweeg ik ( als het rondje Groningen Alkmaar ) me bevalt om hier een beter plan voor te gaan bedenken qua navigatie, maar first things first , eerst maar basis leggen, en dan niet erover praten maar fietsen!

Toestemming van het thuisfront is er dus dat is ook al een fijn iets.

Ik typ in deze Posts iets meer om mezelf wat voor te stellen…
Als het goedkoop moet is de Decathlon vaak een goed adres, en er is er een hier in Groningen.
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar is niet vanwege goedkoop, want geld is issue niet, het is zonde om wat nieuws te kopen en als het dan niet bevalt beland het weer in de kast, daarom zou tweedehands leuk zijn, win win situatie…
Want ik heb al een tentje een matje en slaapzak, is alleen zwaar en groot…

Wij geven veel spullen van ons weer door zodat andere er weer plezier aan hebben en krijgen weer van alles etc …..

Uiteraard koop ik sommige dingen wel nieuw….
Is dit wat voor je ?
https://www.lowlandoutdoor.nl/nl/ultra- ... am-8c.html.
Wel prijzig maar Licht en compact
Ik heb het merk Lowland op m’n lijstje gezet!
Ik zoek me suf op marktplaats naar tweede hands slaapzak, net zoals de rest van Nederland zo voor het vakantie seizoen…
Ik probeer tweede hands dons want dat voelt wat beter dan nieuw dons kopen want dan moet er weer nieuw dons geplukt worden….tenminste dat hoop ik dan maar dat dit zo werkt.
Ik heb inmiddels 1 grote buitensport winkel gemaild of ze een afdankertje hebben en 1 bedrijf ( kom ik later op terug ) voor een b keuze slaapzak.
Als dit lukt zal ik dit bedrijf vragen of ik dat hier mag melden.
ej groningen schreef:
vr 17 jun, 2022 20:55
Ik heb inmiddels 1 grote buitensport winkel gemaild of ze een afdankertje hebben en 1 bedrijf ( kom ik later op terug ) voor een b keuze slaapzak.
Als dit lukt zal ik dit bedrijf vragen of ik dat hier mag melden.
Waarom zou je dat doen?
ej groningen schreef:
vr 17 jun, 2022 20:55
Ik heb het merk Lowland op m’n lijstje gezet!
Ik zoek me suf op marktplaats naar tweede hands slaapzak, net zoals de rest van Nederland zo voor het vakantie seizoen…
Ik probeer tweede hands dons want dat voelt wat beter dan nieuw dons kopen want dan moet er weer nieuw dons geplukt worden….tenminste dat hoop ik dan maar dat dit zo werkt.
Ik heb inmiddels 1 grote buitensport winkel gemaild of ze een afdankertje hebben en 1 bedrijf ( kom ik later op terug ) voor een b keuze slaapzak.
Als dit lukt zal ik dit bedrijf vragen of ik dat hier mag melden.
Bij bol. Com is ie goedkoper
Nicolevelo,
Wat wil je weten? Waarom ik b keuze slaapzak wil of dat ik dat hier ga melden als dit gelukt is?

Eerste antwoord staat in mijn post, tweede antwoord is om hier aan te geven dat dit dus bestaat en dat het voor andere ook geschikte optie zou kunnen zijn….

Het gaat bijv om slaapzakken waar een vlek in zit, nieuw en dus niet te verkopen, of 1 met naai foutje…

Leuke tip voor anderen, mits het lukt natuurlijk.
Er zijn genoeg mensen die hiernaar op zoek zijn.
Matje gekocht, comfort boven ultra lichtgewicht gekozen.
Thermarest prolite apex besteld.

Slaapzak loopt nog….krijg binnenkort ( hoop ik ) mail betreft B keuze slaapzak…

Kon weekje extra vrij krijgen van mijn werk, plan was om op minivakantie te gaan en naar Alkmaar fietsen, plan is nu om dit icm de Zuiderzee route te doen…
Als het niet lukt kan ik altijd nog met de trein terug.
Het plan is verder genieten en gewoon maar zien, wil de trangia HA 27-6 bestellen.
Tentje thuis even controleren of deze nog mee kan en dan fietsen maar.