Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame Reisfiets Gezocht - Forum Wereldfietser

Frame Reisfiets Gezocht

Dag dames en heren!

Ik heb voor weinig een mooie fiets kunnen kopen met een kapot frame. De onderdelen (volledig XT) zijn nog goed. Wil graag een reisfiets opbouwen maar zoek een mooi frame. Iemand nog wat liggen?

-Derailleur
-Disc Brakes
-QR
-57 CM of vergelijkbaar
-Starre vork (met aansluiting voor lowrider)
-Bandenmaat 28/29 (liefst 55mm)
-Voorkeur voor staal, aluminium mag ook

Wil er gerust grof geld voor neerleggen.

Ook opknappertjes met deze specificaties zijn welkom.


Frank
Heb helaas niets voor je liggen, maar voor welke wielmaat zoek je iets, en welke bandbreedte wil je erop kwijt kunnen? Hoeveel bagage en op welke manier wil je dat meenemen? Verende vork of star? Aluminium, staal, titanium, plastic? En het belangrijkste, welke maat?

FETKvanWesemael schreef:
di 26 apr, 2022 07:17

Wil er gerust grof geld voor neerleggen.
Volgens mij had M-Gineering laatst nog een fraai frame voor schijfremmen met S&S koppelingen. Misschien daar eens polsen of 'ie 'm nog heeft en voor jouw maat en verdere wensen is?
Dank Jurr! Ik heb mijn oproepje aangepast. Ik zal ze eens polsen.
Klinkt als een S28. Geen idee of b4t nog wat heeft liggen.
Welke maat balhoofdstel? Welke maat zadelpen? Welke geometrie i.v.m. setback van zadelpen e.d.? Welke voorderailleurbevestiging / buisdiameter? Nog eisen i.v.m. type bracketpot? Welke framelengte ofwel wat voor stuur (recht of racestuur)? Nog wat?

Je kunt ook een tweede complete fiets scoren met brakke onderdelen en een mooi frame.
Grandonneur schreef:
di 26 apr, 2022 09:03
Klinkt als een S28. Geen idee of b4t nog wat heeft liggen.
Of een Avaghon Atlas? Avaghon X29 kan ook nog?

Vroeger had Santos ook nog wel losse frames in de configurator staan, weet niet of ze die nog steeds los verkopen? En of dat dan nog betaalbaar is? Anders zou je natuurlijk een TravelMaster3+ kunnen nemen, een TM2+, TM2.9 of TravelLite+.

Staal kun je nog kijken naar Surly, een Disc Trucker bijvoorbeeld. Of als je breder in banden wil een Ogre of Karate Monkey of zelfs Krampus. Een ECR wordt niet meer nieuw verkocht geloof ik.

Verder is bijvoorbeeld een Salsa Fargo een veelzijdig frame, bij Kona een Unit of Sutra LTD.

Of in Duitsland bijvoorbeeld een Intec frame, misschien willen ze er nog wel Poppink stickers opplakken? Verder zou je bij de oosterburen nog naar bijvoorbeeld Velotraum, Mi-Tech, Maxx, Bombtrack, ToutTerrain of Poison kunnen kijken.

Of bijvoorbeeld Thorn in de UK, al gaan die niet naar 55mm breed in 28" 622. Genesis of Alpkit Sonder kan ook nog.

Etc etc etc ;)
Hoi, op dit moment kunnen we geen losse Avaghon frames verkopen. Pas vanaf september is het weer mogelijk, dus als je geduld hebt.. ;)

Gr, Ellen
Nog iets: wat is er kapot aan het frame? Als je toch naar Groningen gaat bellen dat krijg je deze vraag vast ook wel. Marten kan best goed repareren.
En wat voor fiets is/was het? Misschien is er nog wel gewoon eenzelfde frame te koop.
kijk hier eens: https://www.meilenweit.net/Radkomponent ... en/Rahmen/ , zou ik zeggen.

of informeer eens bij deze meneer: hij heeft nog meer Vittorio-frames beschikbaar: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en ... king-frame
FETKvanWesemael schreef:
di 26 apr, 2022 07:17
Wil er gerust grof geld voor neerleggen.
Voor iets minder dan grof geld kan je hier bij Ra-Co zomaar een aantal 57 cm frames uitkiezen.

EDIT: IK zie nu dat @hoogframe ook al naar de Intec frames heeft verwezen.