Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevonden: Quill Stem met 31.8 klem-diameter. - Forum Wereldfietser

Gevonden: Quill Stem met 31.8 klem-diameter.

Hallo,

Heeft iemand een Quill Stem over liggen? Het liefst kleur zilver en ook belangrijk, korte voorbouw. 60 mm of korter.
Ik weet dat ze in Amerika en Japan zulke maken, maar die zijn bijna 200 dollar.
Het liefst een vaste, Rise is ook oke. Mag ook verstelbare, maar dan wel stevig (geen getik als je kracht zet:-) )

groet, Stef.
Zoiets?

https://www.sjscycles.co.uk/stems/60-hu ... r/?geoc=NL

60mm, verstelbaar, zilver, 31.8mm stuurklemming. Vast ook wel aan deze kant van de Noordzee te krijgen, maar deze link vond ik als eerste (-:

Wel lastig om te vinden in klassiek zilver met recentere 31.8mm stuurklemming bij een klassieke niet-ahead stuurpen. En dan kun je ook nog klassieker naar een 1 inch vork in plaats van 1 1/8 inch...

'k Ben wel benieuwd naar meer opties, een vaste niet-verstelbare met 31.8mm stuurklemming kon ik zo snel niet vinden voor een normale prijs bijvoorbeeld.

Wel leuk als je een gravelbike stuur met meer flare wil gebruiken op klassieke fiets bijvoorbeeld, met zo'n stuur zit je toch vaak aan die 31.8mm stuurklemming.
Bedankt, ik had gezien op andere site maar daar stond de 60 mm niet bij. Dit is dus een mogelijkheid.
Er zijn idd weinig te vinden. Dat had volgens Marten Gerritsen te maken met dat de industrie overging van 1 naar 1 1/8 inch en toen heel snel daarna overgingen op ahead en dat vond iedereen veel gemakkelijker.
Ik kijk nog even of iemand er eentje heeft met vaste voorbouw. Ik heb nu een Ergotec 5 Otopus XL met 100mm. Het gaat trouwens om 1 1/8 balhoofd. Die Octopus XL is heel goed, sterk maar gewoon wat te lang.
Wel leuk als je een gravelbike stuur met meer flare wil gebruiken op klassieke fiets bijvoorbeeld, met zo'n stuur zit je toch vaak aan die 31.8mm stuurklemming.
[/quote]

Ik probeer mijn Santos 2.8 zo te krijgen dat ik in evenwicht zit op de fiets zonder gewicht op de handen. Heb een zilverkleurige Jones bar met Ergon GC1.
Byciclette schreef:
vr 15 okt, 2021 22:57
Het gaat trouwens om 1" balhoofd. [...]
Byciclette schreef:
vr 15 okt, 2021 23:01
[...] mijn Santos 2.8 [...]
Kijk uit dat je de juiste diameter opmeet. De klassieke stuurpen gaat in de vorkbuis, en daarmee moet je dus rekening houden met de binnendiameter van die vorkbuis.

De buitendiameter van die vorkbuis is weer van belang bij het balhoofd, want bij een Travelmaster 2.8 gaat het om een 1 1/8 inch balhoofd.
Ja, natuurlijk! Dank! Dus 1 inch stuurpen. :-)
Een andere mogelijkheid is een quill stem adapter te gebruiken (bestaan ook in zilver kleurig) en daarop een gewone Ahead stuurpen monteren. Daar heb je veel meer keuze in.
Dank, maar ik denk dat ik voor iets bestendigers wil gaan. Enn het moet er ook leuk uit zien :-)
Bedankt voor de adviezen, het is deze geworden!
ergotec-octopus-2-adjustable-stem-o25-4mm-60mm-silver-621035-11-l.jpg
ergotec-octopus-2-adjustable-stem-o25-4mm-60mm-silver-621035-11-l.jpg (13.77 KiB) 1945 keer bekeken
Mooi toch die chromé onderdelen. Jammer dat ze niet meer in alle maten gemaakt worden (of moeilijk te vinden zijn).
Ja, past mooi bij m'n fiets.. :-)

Welke maat zoek jij Nicole?
Byciclette schreef:
wo 20 okt, 2021 16:57
Ja, past mooi bij m'n fiets.. :-)

Welke maat zoek jij Nicole?
Ik zoek helemaal niets. Vind het gewoon mooi die zilverkleurige onderdelen.
Had ik vooraf geweten dat de ombouw van mijn oude stalen ros zo'n succes zou worden, dan had ik ook geïnvesteerd in zilverkleurige onderdelen. Al is het resultaat met (goedkopere) zwarte onderdelen nu ook wel sjiek geworden.
Laat deze in het zwart nou net één euro duurder zijn :-)

Vooral blij met het feit dat het gewicht van mijn handen is tijdens het fietsen!
nicolevelo schreef:
wo 20 okt, 2021 17:06
Byciclette schreef:
wo 20 okt, 2021 16:57
Ja, past mooi bij m'n fiets.. :-)

Welke maat zoek jij Nicole?
Ik zoek helemaal niets. Vind het gewoon mooi die zilverkleurige onderdelen.
Had ik vooraf geweten dat de ombouw van mijn oude stalen ros zo'n succes zou worden, dan had ik ook geïnvesteerd in zilverkleurige onderdelen. Al is het resultaat met (goedkopere) zwarte onderdelen nu ook wel sjiek geworden.
Ik had daar ook moeite mee voor m'n Jan Janssen racefiets, heb uiteindelijk de naven zelf maar hoogglans gepolijst van Hope geanodiseerde naven. 105 groepset is er nog wel in zilver en zadel / stuurpen was ook nog te vinden...
nicolevelo schreef:
wo 20 okt, 2021 17:06
Byciclette schreef:
wo 20 okt, 2021 16:57
Ja, past mooi bij m'n fiets.. :-)

Welke maat zoek jij Nicole?
Ik zoek helemaal niets. Vind het gewoon mooi die zilverkleurige onderdelen.
Had ik vooraf geweten dat de ombouw van mijn oude stalen ros zo'n succes zou worden, dan had ik ook geïnvesteerd in zilverkleurige onderdelen. Al is het resultaat met (goedkopere) zwarte onderdelen nu ook wel sjiek geworden.
Jazeker, die fiets is echt heel goed gelukt.