Additionally, paste this code immediately after the opening tag: op zoek naar worldtraveller wat mag dat kosten ? - Forum Wereldfietser

op zoek naar worldtraveller wat mag dat kosten ?

Hallo,

ben op zoek naar een "nieuwe" trekkingfiets.

het hoeft geen nieuwe te zijn.
tweedehands kom je vaak uit op koga worldtravellers omdat die gewoon vrij veel verkocht worden.

ik heb er eentje gevonden van 2009 / met rohloff/ 10.000km in totaal gereden / in zeer goede staat..
maar wat mag zoiets nog kosten ?

dank
2009 met Rohloff is dan een Signature?

Ligt eraan of 'ie bij een particulier of een handelaar staat, 26 of 28 inch, feathershock voorvork, verende of starre. En dan kun je 'm ook nog eens met v-brakes, HS33 of schijfremmen hebben, zonder naafdynamo, met een Shimano of een Son dynamo....

Weet niet of riemaandrijving toen er al als optie was, anders zou je dat ook nog eens als mogelijke optie kunnen kiezen. De allereerste hadden zelfs nog geen schuifpadden om de ketting te spannen maar een aparte kettingspanner.

En ach, bij van die opties hecht je waarde aan en waarbij juist niet? Wat wil je ermee gaan doen? Misschien komt er wel een ander merk fiets in de juiste maat voorbij die ook aan een hoop wensen voldoet? En als je je lengte vermeldt kunnen mensen misschien wel meekijken voor je en suggesties geven in dit topic?

(-:
Als hij bij een fietsenmaker staat en je krijgt wat garantie telt dat ook mee. Al is het maar een week.
Wat er nog voor "kleine dingetjes" aan moeten gebeuren kan stiekem toch aardig geld kosten.
Dus soms is 200 euro te veel en bij een andere is 700 euro een koopje.
dank je wel
even snel replien

particulier
28 inch
feathershock voorvork
HS33
Son dynamo

zou in heel goede staat zijn.

mijn vorige trekkingfiets is ingepalmd door familie. een snel safari 28', alivio 27, geen vering,shimano naafdynamo... de koga heeft een rohloff en is makkelijker te onderhouden, maar de verende voorvork vind ik een min, als ook het alu frame... fiets gaat gebruikt worden als woon werk verkeer en touringfiets in europa. als de koga te duur is koop ik liever een nieuwe fiets. via werk kan ik een nieuwe fiets kopen aan 60% en dan is een identieke snel safari een goede deal. (was een fiets waarop je gegoten zat)