Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek fiets voor 1,95 // Budget -/+ €700 - Forum Wereldfietser

Trek fiets voor 1,95 // Budget -/+ €700

Beste wereldfietsers,

Allereerst; mooi forum!
Ik ben Jorrit en mijn plan is om binnen een jaar mijn eerste trek te maken (Basel naar Pettenasco). Uiteraard moet ik daarvoor een goede fiets hebben. Mijn budget is -/+ €700. Ik ben alleen wel vrij lang. Dus ik heb wel een groter frame nodig. Ik las net een topic van iemand met dezelfde lengtemaat, en het moet te doen zijn.
Ik heb weinig ervaring met het zelf samenstellen van een fiets. Het liefst doe ik het wel op die manier (zodat ik van A tot Z weet waar en hoe de fiets stuk kan gaan en hem kan repareren). Maar met een kant en klare fiets moet dat ook lukken.

Ik ben open voor alle soorten suggesties. Ik hoop dat we samen tot een koop kunnen komen :-)

Mvg Jorrit
Zelf een fiets opbouwen is meestal duurder dan kant en klaar uit het rek. Zie hier voor wat informatie: https://fietsvakantie.home.blog/
Wat is precies je idee? Nieuwe €700 fiets (met of zonder accessoires), gebruikte fiets voor €700, nieuw frame met nieuwe delen, gebruikt frame met nieuwe delen, nieuw frame met gebruikte delen, of een mix&match van 1 t/m 5 wellicht?
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 19:28
Wat is precies je idee? Nieuwe €700 fiets (met of zonder accessoires), gebruikte fiets voor €700, nieuw frame met nieuwe delen, gebruikt frame met nieuwe delen, nieuw frame met gebruikte delen, of een mix&match van 1 t/m 5 wellicht?
Een mix and match! Mijn technische kennis is (relatief) te laag om per onderdeel de ''juiste'' afweging te maken.
Wat bedoel je met vrij lang?
Leon schreef:
ma 28 jun, 2021 22:02
Wat bedoel je met vrij lang?
Ik ben 1,95m. Daarmee bedoel ik dat ik vrij lang ben!