Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek fiets voor 1,95 // Budget -/+ €700 - Forum Wereldfietser

Trek fiets voor 1,95 // Budget -/+ €700

Beste wereldfietsers,

Allereerst; mooi forum!
Ik ben Jorrit en mijn plan is om binnen een jaar mijn eerste trek te maken (Basel naar Pettenasco). Uiteraard moet ik daarvoor een goede fiets hebben. Mijn budget is -/+ €700. Ik ben alleen wel vrij lang. Dus ik heb wel een groter frame nodig. Ik las net een topic van iemand met dezelfde lengtemaat, en het moet te doen zijn.
Ik heb weinig ervaring met het zelf samenstellen van een fiets. Het liefst doe ik het wel op die manier (zodat ik van A tot Z weet waar en hoe de fiets stuk kan gaan en hem kan repareren). Maar met een kant en klare fiets moet dat ook lukken.

Ik ben open voor alle soorten suggesties. Ik hoop dat we samen tot een koop kunnen komen :-)

Mvg Jorrit
Zelf een fiets opbouwen is meestal duurder dan kant en klaar uit het rek. Zie hier voor wat informatie: https://fietsvakantie.home.blog/
Wat is precies je idee? Nieuwe €700 fiets (met of zonder accessoires), gebruikte fiets voor €700, nieuw frame met nieuwe delen, gebruikt frame met nieuwe delen, nieuw frame met gebruikte delen, of een mix&match van 1 t/m 5 wellicht?
Grandonneur schreef:
ma 28 jun, 2021 19:28
Wat is precies je idee? Nieuwe €700 fiets (met of zonder accessoires), gebruikte fiets voor €700, nieuw frame met nieuwe delen, gebruikt frame met nieuwe delen, nieuw frame met gebruikte delen, of een mix&match van 1 t/m 5 wellicht?
Een mix and match! Mijn technische kennis is (relatief) te laag om per onderdeel de ''juiste'' afweging te maken.
Wat bedoel je met vrij lang?
Leon schreef:
ma 28 jun, 2021 22:02
Wat bedoel je met vrij lang?
Ik ben 1,95m. Daarmee bedoel ik dat ik vrij lang ben!
Je zou zoiets kunnen zoeken. Als je geluk hebt is het perfect je maat, compleet en in orde, ben je klaar. Als je pech hebt is de kans groot dat je een net frame hebt waarvan je onderdelen moet vervangen (wielen, aandrijving?), in dat geval leer je er veel van.

In het ergste geval verkoop je hem weer en kun je er nooit veel op verliezen.
Wauw, die Snel past wel heel mooi binnen de vraag. Zelfs als je rekent met een nieuw cranstel, trapas, ketting, cassette, derailleurwieltjes, een stuur dat je leuk vind, een zadel en nog wat dingen en iets van 100 euro dat je niet verwacht had dan zit je nog ruim onder de 700 euro.
Die kleur moet je je dan maar overheen zetten.
let bij een proefrit op zo'n frame met bovenaan gekruiste vork/buis of je dat voelt aan de binnenkant van je bovenbenen. da's namelijk niet prettig en je zadel een stukje naar voren is geen oplossing. ik vind het een erg mooie fiets!
misschien is dit ook een goede basis: https://link.marktplaats.nl/m1718929421 . op dit type terraliner passen max 37 à 40 mm brede banden.
hoogframe schreef:
di 29 jun, 2021 19:52
let bij een proefrit op zo'n frame met bovenaan gekruiste vork/buis of je dat voelt aan de binnenkant van je bovenbenen. da's namelijk niet prettig ...
Als bezitter van een Avaghon-fiets met vergelijkbaar gekruist frame herken ik jouw punt niet. Evenmin staat me bij dat ik op dit forum ooit klachten heb gelezen die samenhangen met het gekruiste ontwerp. Is jouw ervaring met zulke frames anders?
met m'n Avaghon S26 heb ik er ook geen last van. maar op een andere randonneur kwam ik met de binnenkant van mijn bovenbeen tegen de kabelstopper op de zijkant van de bovenbuis aan. ik noem het als aandachtspunt/tip, omdat ik het zo ervaren heb. misschien moet ik meer aftrainen :shock:
op m'n Avaghon staat de zitbuis onder zo'n flauwe hoek dat het niet gebeurd. en m'n Avaghon is 4 cm kleiner frame dan de fiets waar ik dit mee had. dus de gekruiste achtervorken zitten ook iets lager.
het rijdt trouwens echt héél erg fijn zo'n Avaghon.
Ach so. Misschien heeft iemand er eerder last van bij heel gespierde bovenbenen. Die heb ik niet. Maar als je ergens tegen aan komt lijkt het me inderdaad een no-go.