Additionally, paste this code immediately after the opening tag: diverse onderdelen gezocht voor 'nieuwe' fiets - Forum Wereldfietser

diverse onderdelen gezocht voor 'nieuwe' fiets

Ik kreeg van Shane zijn oude M-gineering frame 'Red'. Supermooi en nogmaals bedankt! Om deze fiets opnieuw op te bouwen zoek ik nog ik nog een hoop onderdelen en ik probeer het eerst even hier, voordat ik spullen nieuw of via marktplaats koop.

Mijn voorkeur gaat uit naar onderdelen die ik zelf kan repareren en redelijk stevig zijn.

De belangrijkste onderdelen die ik zoek:
- een 26" disc achterwiel voor QR, redelijk stevig (32 spaken 3x gekruist?), hoe breder hoe beter.
- een set MTB schijfremmen. Geen flat-mount. Ik weet nog niet precies wat ik wil, ik vermoed dat ik mechanische remmen wil, maar sta voor alles open.
- een schakelgroep. Ook hier heb ik nog geen keuze gemaakt.
- een 27.2mm zadelpen met setback
- een riserbar met iets van 15 graden backsweep, maar niet zo'n joekel van 80cm breed
ErikB81 schreef:
di 13 apr, 2021 15:49
- een riserbar met iets van 15 graden backsweep, maar niet zo'n joekel van 80cm breed
Op de breedte zelf hoef je niet te letten. Soms staan er al streepjes op waar te zagen. Wel moet je opletten of remmen, commandeurs en zo er dan nog op passen ivm de verdikking in het midden.
ErikB81 schreef:
di 13 apr, 2021 15:49
- een 26" disc achterwiel voor QR, redelijk stevig (32 spaken 3x gekruist?), hoe breder hoe beter.
- een set MTB schijfremmen. Geen flat-mount. Ik weet nog niet precies wat ik wil, ik vermoed dat ik mechanische remmen wil, maar sta voor alles open.
- een schakelgroep. Ook hier heb ik nog geen keuze gemaakt.
- een 27.2mm zadelpen met setback
- een riserbar met iets van 15 graden backsweep, maar niet zo'n joekel van 80cm breed
-Bij rose haal je een wielset met M600 en DT535 voor €123. kan geen tweedehandsje met onbekende historie tegenop.
-nieuw hydraulische remmen zijn zeer betaalbaar (ze moeten alleen even leverbaar zijn). Donorfiets zoeken?
-groep is verzameling van onderdelen. Donorfiets zoeken?
-zadelpen kost €20 nieuw. Donorfiets zoeken?
-een te kort stuur is lastiger dan een te lang stuur. Hoe weet je al dat je een riser nodig hebt? niet met stuurpen op te lossen? (Donorfiets zoeken? :D )
"Ik kreeg van Shane zijn oude M-gineering frame 'Red'." Lucky you.