Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Woom 6 gezocht - Forum Wereldfietser

Woom 6 gezocht

Wij zoeken een Woom 6 voor onze zoon. Willen dit jaar echt op fietsvakantie. Afgelopen zomer eraan geproefd met een rondje Nederland, dat is goed bevallen maar zijn Batavus fietst niet goed genoeg voor langere afstanden.
Stuur me een berichtje als jouw kind uit zijn/haar Woom 6 is gegroeid.

Dank je wel!
Els
Er zijn heel wat mensen die zo'n fiets zoeken blijkbaar.
Wij hebben de onze in Ukkel (tegen Brussel) gehaald, invoerder voor Benelux sinds januari, ze hebben nog voorraad.

https://bikeyourcity.be/produit/woom-6/
Een aantal jaren geleden heb ik voor onze zoon ook gekeken naar een Woom 6. Mooie fiets!

Doordat er destijds geen aanbod was in gebruikt heb ik ook naar andere merken gekeken. Het werd uiteindelijk een Islabike Beinn 26 small, maar wel nieuw, rechtstreeks bij Islabike in de UK besteld.
Door de Brexit zal dat nu niet meer zo gemakkelijk gaan.

Nadat hij de fiets twee jaar gebruikt heeft (onze zoon was toen 10 en 11 jaar) hebben we de fiets (in super mooie staat nog) voor een prima prijs kunnen verkopen. De afschrijving was niet veel in twee jaar. Hij fietste de afgelopen 2 jaar (was toen 12 en 13 jaar) op een Kona Dew, maat 48 cm. Hij wordt in juni 14 en is alweer aan een nieuwe fiets toe, wat uiteindelijk een Kona Rove nrb, maat 50 cm geworden is.

Ik kan je helaas niet helpen aan de Woom 6 die je zoekt, maar misschien heb ik je op een idee gebracht en kom je ergens nog een gebruikte mooie Islabike of kleine maat Kona tegen.

Op marktplaats staat overigens nog een Frog te koop: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-e ... ousPage=lr
Ook een prima vakantiefiets voor kinderen.

In Duitsland is het aanbod van Woom fietsen wat groter: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-an ... 8-217-4267
Maar wat een prijzen durven ze nog te vragen voor een 3 jaar oude Woom 6!

Wij hebben de Islabike toen ook maar nieuw gekocht, in de wetenschap dat de vraag naar tweedehands zo groot is en het aanbod zo klein, dat je er in een paar jaar tijd niet heel veel op afschrijft. De 1e investering is wel een stevige, dat dan weer wel.

Zolang ze in de groei zijn is het om de twee jaar weer een (soms lastige) puzzel om ze een goede en goed passende fiets te geven. Daarbij is het ook nog eens een kostbare zaak. Maar als ze een fijne fiets hebben, zullen ze tijdens de fietsvakanties er veel plezier aan beleven (is onze ervaring) en dat is ook wat waard (toen hij 10 jaar was zijn we vanaf Basel langs de Rijn naar huis gefietst en toen hij 11 jaar was zijn we naar Legoland in Denemarken gefietst). En ‘t mannetje heeft genoten...

Succes met je zoektocht!
Helaas kan ik je qua fiets niet helpen maar ik uit nieuwschierigheid ben ik wel even benieuwd, waarom specifiek een Woom 6? Wat is er speciaal/goed aan die fiets?
Dank voor jullie reacties. De Woom omdat we hier goede ervaringen mee hebben na een aantal proefritjes. Voor onze jongste hebben we al een Woom, nu nog voor de oudste een. Ze zitten mooier op deze fiets dan op de Frog (veel meer voorover). Islabikes zal ik ook eens naar kijken en die leverancier in Belgie zal ik ook opzoeken.

Dus vooral dit merk omdat onze kinderen daar goed op fietsen. En de vraag nu omdat de levering van deze fietsen zo ongeveer stilligt. Jongste heeft al een rode, dus wil oudste een andere kleur. En dan van alle andere kleuren het liefst blauw. En voor een fiets van deze prijs, moet het ook wel een beetje een mooie zijn. Hij zal er tenslotte nog een aantal jaar op fietsen.
En toen was er toch een Woom 6 in de goede kleur leverbaar. Nog mooi op tijd voor de zomervakantie. Zoon helemaal gelukkig met zijn mooie nieuwe fiets dus wij gaan deze zomer wat fietskilometers maken (in NL).
Gelukkig voor jullie!

Waar heb je hem gevonden?