Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Vakantiefiets Heren en Dames model. - Forum Wereldfietser

Gezocht: Vakantiefiets Heren en Dames model.

Samen willen we weekendtochtjes maken.
Het zal fietsen zijn met bepakking over hoofdzakelijk verharde weg.
De voorkeur zijn fietsen met Rohloff naaf van idworx / Santos of koga.
Ons budget is op deze merken afgestemd.

herenmaat 57-60cm
damesmaat 54-57cm

Graag een privebericht als u iets heeft of weet.
Dank u.
Steven fietst schreef:
di 09 mar, 2021 13:31
De voorkeur zijn fietsen met Rohloff naaf van idworx / Santos of koga.
Ons budget is op deze merken afgestemd.
Die snap ik niet. Je zoekt naar een gebruikte fiets, zonder die verder op enige manier te specificeren, hoe is dan precies de relatie met een budget? Alles tussen €2000 en €5000 per fiets is zonder enig probleem vindbaar.

(Terwijl je vanaf zo'n €3500 legio nieuwe Rohlofffietsen samen kunt stellen zoals je ze hebben wilt (en dan heb je wél garantie)).
Zoek je 28 of 26 inch?

Mario
Grandonneur schreef:
di 09 mar, 2021 16:19

Die snap ik niet. Je zoekt naar een gebruikte fiets, zonder die verder op enige manier te specificeren, hoe is dan precies de relatie met een budget?
Restwaarde doet nog wel wat in relatie tot het budget. Verder geen idee, misschien eerst gebruikt uitproberen voordat er los wordt gegaan op een nieuwe met framekleur naar wens en hippe naafkleuren enzovoorts.

En tsja, als je een Santos met Rohloff gebruikt koopt voor de helft van de nieuwprijs kun je binnen dat prijsverschil met de nieuwprijs nog de Rohloff naaf of het frame vervangen voor nieuw en hou je nog geld over. Twee onderdelen die niet erg waarschijnlijk zijn om stuk te gaan overigens, gezien de reputatie van beide merken. Maar ja, wel de twee duurste onderdelen van zo'n fiets.

En ach, ik heb nog nooit een nieuwe fiets gekocht. Mijn tweede Rohloff is sinds gisteren weer lekdicht, daar betaal ik dan gewoon voor bij Elan in plaats van dat het garantie is bij een naaf van 10 jaar oud met 10.000km. En dat terwijl ik niet eens wist dat 'ie lekte maar er slechts een velg omheen wilde hebben. ;)
En als we toch met huiswerk bezig zijn, dan mag Michiel er ook wel weer bij ;)

http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... framematen
Bedankt voor de reacties en Prive Berichtjes.
Ik ben nieuw op dit forum en heb nog niet alles gevonden op het forum.
Daarom dank jullie voor de linkjes naar verdere info die ik verder bekijk.

De sites van de grote handelaren in Nederland zijn mij bekend.
En natuurlijk kan daar snel een gebruikte fiets gekocht worden.
Al hoop ik via een forumlid een leuke fiets te kunnen kopen.

Wat betreft specificaties heb ik de framemaat en versnellingstype al aangegeven.
Verder voorkeur voor 28" en naafdynamo.
Ketting is goed. Belt mag ook.
Hydraulische velgremmen is goed. Hydraulische schijfremmen mag ook.
Kleur mogen de gangbare kleuren zijn.
Bagagedragers, trappers, zadel, zadelpen, stuurnok, etc. kan nog op onze eigen wensen later gedaan worden.
Beste Steven,

Ik heb 2 trekkingfietsen te koop.
Ik weet niet of je deze nog zoekt?

Ik heb 2 Trek 920 model 2021. Deze fietsen zijn beide in nieuwstaat en er is nog geen 1000km op gefietst.

Ik hoor graag van je.

M.vr.gr.
Marc
Dank je.
PB gestuurd.