Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht 24 inch vakantiefiets kind - Forum Wereldfietser

Gezocht 24 inch vakantiefiets kind

Dag allen,

Voor mijn dochter van negen zoek ik een vakantiefiets. Iemand tips of een fiets in de aanbieding?

Dank!

Anne
Hoe groot is je dochter, wat moet de fiets d’r wel of juist niet op hebben, ga je de fiets zelf naar smaak aanpassen, wat mag ie uiteindelijk kosten?
Dochter is 1m35, ik zoek een fiets met bagagedrager en min 8 versnellingen, verder niet veel eisen! We gaan vooral over vlak terrein!
Anne80 schreef:
wo 24 feb, 2021 16:00
Dochter is 1m35, ik zoek een fiets met bagagedrager en min 8 versnellingen, verder niet veel eisen! We gaan vooral over vlak terrein!
https://www.12gobiking.nl/frog-62-24-inch

Zelf bagagedrager toevoegen lukt wel? Of anders laten doen iig.
Als je in de buurt woont wil ik wel helpen.
Dankjewel! Ik zoek een tweedehands. Wil er niet meer dan 200 euro aan uitgeven eigenlijk...
Moet wel te doen zijn met een tweedehands Frog of vergelijkbaar. Is een 26 nog niet binnen bereik qua maat? Als je een Frog 69 neemt kun je daarin best een tijd door. Met een beetje geluk tot de kleinste volwassenmaat.
Stevens tour 24 inch, dezelfde als mijn zoon heeft:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ur-24.html

Bieden maar. 150€ vind ik wel een OK prijs, hij heeft wel al wat buiten gestaan.
Jurr schreef:
do 25 feb, 2021 12:39
Moet wel te doen zijn met een tweedehands Frog of vergelijkbaar. Is een 26 nog niet binnen bereik qua maat? Als je een Frog 69 neemt kun je daarin best een tijd door. Met een beetje geluk tot de kleinste volwassenmaat.
Geen idee of 26 al past... moeten we echt proberen denk ik!
bdr schreef:
do 25 feb, 2021 12:42
Stevens tour 24 inch, dezelfde als mijn zoon heeft:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ur-24.html

Bieden maar. 150€ vind ik wel een OK prijs, hij heeft wel al wat buiten gestaan.
Dankjewel!! Gouda is beetje te ver weg voor ons helaas!
Gebruikte frog, trek wahoo, Cube acid, conway ms zijn zo’n beetje de lichtere 24” fietsen met vaste vork, versnellingen en oogje voor achterdrager. Maar zeldzaam aangeboden.

Decathlon heeft de st100 nieuw voor €155. Moet je alleen iets met oogjes voor een drager (zijn oplossingen voor). En dan naar wens spatborden/verlichting/slot en dergelijke.
Terugkoppeling voor jullie naar aanleiding van alle vraag naar kinderfietsen de laatste tijd. Ik heb de gelinkte Stevens gekocht. @bdr dank voor het opletten! We zijn er erg blij mee.

stevens.jpg

Hij is/wordt voor m'n jongen van net 6 (1.20m met binnenbeenlengte van 52cm). Zoals op de foto past hij erop en rijdt ie zo weg. De vraag is nu even of hij er rond de zomer volkomen veilig op is. Zo ja, wordt zijn 20" Frog vóór de zomer verkocht.

Wat koop je nu met zo'n Stevens Tour. Eerste indruk: fiets zit goed in elkaar. Hij is intensief gebruikt en vrijwel alles loopt nog goed. Klein slagje in een wiel is eruit, klein beetje speling op het balhoofd gesteld, voorderri afgesteld, dat was het wel zo'n beetjes. Wel veel roest door schade op de voorvork maar niks verontrustend. Leuke 3n31 dynamo, bedraad achterlicht. RVS spaken, 155m cranks, zeer bruikbare achterdrager, amper slijtage op de aandrijving, velgen kunnen nog lang mee, alles d'r op en d'r an. Vrij zwaar: zoals op het plaatje 14,4kg.

Plannen: one by setup. scheelt minimaal 500gram en voorbladen geven maar gedoe met zo'n draaishifter. CST banden naar bv smart sam, scheelt 550 gram. ahead adapter met voorbouw voor lager stuur. koplamp met méér licht ( 8) ). setje XTR v-brakes scoren :lol:
Grandonneur schreef:
za 27 feb, 2021 16:01
stevens.jpg
Plannen: ...
Prioriteit: gááán!
Roest op vork zou ik blank schuren, ook de losse en gebobbelde lak, en overspuiten met iets zwarts.
...en een stukje tape op het zadel of vervangen voor een exemplaar wat niet werkt als spons in een regenbui ;)

Leuke fiets zo! Is het blauw toevallig Avaghon-blauw? ;)
Grandonneur schreef:
za 27 feb, 2021 16:01

Vrij zwaar: zoals op het plaatje 14,4kg.
Vrij zwaar? In verhouding zou ik dan een fiets van 38 kilo hebben. Dat is ook de reden dat ik voor de vrij dure Frogs heb gekozen voor mijn kinderen. Die zijn een stuk lichter met een gewicht (ruim) onder de tien kilo.
Ach, als je van die Stevens de vaste verlichting, naafdynamo, vaste spatborden, het slot, twee van de drie voorbladen, voorderailleur en shifter en bagagedrager weglaat komen ze vast wat dichter bij elkaar in de buurt. Lichte banden doen ook nog wel een hoop.

Of je maakt er een bikepacking fiets van ;)
Screenshot_20210227-174154_Gallery.jpg
Leon schreef:
za 27 feb, 2021 16:44
Prioriteit: gááán!
Roest op vork zou ik blank schuren, ook de losse en gebobbelde lak, en overspuiten met iets zwarts.
Dat eerste gaat sowieso wel goedkomen. Dat tweede is een goed idee, kan nooit kwaad, gaan we doen :)

Jurr schreef:
za 27 feb, 2021 16:59
...en een stukje tape op het zadel of vervangen voor een exemplaar wat niet werkt als spons in een regenbui ;)

Leuke fiets zo! Is het blauw toevallig Avaghon-blauw? ;)
iets met een zadel gaan we doen ja. en neen, hemelsblauw is het niet. Dat kan altijd nog :wink:

Sonny schreef:
za 27 feb, 2021 17:04
Vrij zwaar? In verhouding zou ik dan een fiets van 38 kilo hebben. Dat is ook de reden dat ik voor de vrij dure Frogs heb gekozen voor mijn kinderen. Die zijn een stuk lichter met een gewicht (ruim) onder de tien kilo.
Een Frog52 met vaste spatborden, batterijlampjes, standaard, tellertje, bidon en lichtere banden dan stock is 9,7kg bij 5 graden celsius. Dat is wel een véél kleinere fiets (1x8 en 406 wieltjes). Geen slot, drager, dynamo.

Jurr schreef:
za 27 feb, 2021 17:42
Of je maakt er een bikepacking fiets van ;)
Als schoolfiets heeft dat met name nadelen :)
Mijn ervaring met onze kinderen is dat een 1x systeem niet werkt.

Als volwassene moet je je best doen om je fiets + bepakking de helft van je gewicht te laten wegen, als kind is dat de normale gang van zaken zonder bagage. Zij hebben dus nog meer een kleine versnelling nodig dan grote mensen. Omdat je op kinderfietsen die gigantische 50+ cassettes niet weg krijgt moet je wel naar een triple.

Wat de Stevens fiets zwaar maakt is de stalen vork en de naafdynamo. Ik heb bij ons de naafdynamo uitgespaakt omdat het nogal onnozel is dat net de jongste met een naafdynamo zou rijden en de rest niet
Een beetje transportfiets van Cortina waar veel middelbare schoolgaande jeugd op rond fietst is 20kg - of meer; dan valt 14kg toch best mee. In het ergste geval word je er als berijder flink van. Maar goed, als aan fietsen sleutelen je hobby is, kan ik me voorstellen dat je gaat optimaliseren.
Leuk om te bemerken dat iedereen zijn of haar eigen ervaringen heeft. En ja, die kunnen uiteenlopen. Het is wel informatief.

De eerste reden om de een kinderfiets te optimaliseren is het idee dat fietsen er leuker door wordt. Een redelijk cruciaal punt voor de toekomst, althans zo zou ik het graag geloven (naief?). Afgelopen jaar op de verschillende campings: een gróót verschil tussen de kinderen die op betere/lichtere fietsen over de terreintjes crossten en diegene met een goedkoop zwaar ding. Elk beetje hulp voor de kinderen om met lol een fietsdag door te komen is meegenomen. Het is vaak ook simpel: zojuist een derailleurbeschermer + snelspanner vervangen voor een andere spanner, -210 gram. Stuurtje gewisseld, -60 gram. pedalen gewisseld, -50 gram. Gewoon spul wat toch in het schuurtje ligt te liggen. Betere banden kosten ook niet de wereld, zoiets is het mij alleszins waard. Oké toegegeven. XTR is een klein mopje tussendoor. Alles wat er aan XTR op komt is alleen voor mezelf en voor de foto's.

Dynamo vind ik juíst voor de kleinere mens waardevol. Want ten eerste wil ik de zichtbaarheid voor hen zo goed als mogelijk (vandaar dat er een betere lamp op komt, die nog in het schuurtje ligt te liggen). Ten tweede gaan ze minder zorgvuldig om met batterijlampjes. Verlichting is natuurlijk meer relevant als er ook naar school/voetbal/zwemles gefietst wordt, spreekt voor zich.
Dankjulliewel allemaal voor het meedenken en de input! Ben flink op mp aan het kijken! Vragen best wel wat voor fietsen als islabikes of frogbike.