Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Denham stuur - Forum Wereldfietser

Gezocht: Denham stuur

Iemand nog Denham (31.8 mm) stuurtje liggen? Stuur even persoonlijk berichtje. :D
RealRedHair schreef:
wo 03 feb, 2021 22:44
Iemand nog Denham (31.8 mm) stuurtje liggen? Stuur even persoonlijk berichtje. :D
Ben nog steeds op zoek. Nieuw ook niet te krijgen tot minimaal september. Iemand nog een tip of eentje liggen?
RealRedHair schreef:
zo 09 mei, 2021 21:24
RealRedHair schreef:
wo 03 feb, 2021 22:44
Iemand nog Denham (31.8 mm) stuurtje liggen? Stuur even persoonlijk berichtje. :D
Ben nog steeds op zoek. Nieuw ook niet te krijgen tot minimaal september. Iemand nog een tip of eentje liggen?
Mijn tip is dat de 25.4mm ook prima werkt als je 31.8 nodig hebt, namelijk met een opvulbus (of shim in het engels). Of je er iets aan hebt weet ik niet, want die variant is ook niet leverbaar zo te zien.
Volgens mij ligt er eentje bij HorizonBicycles in utrecht. Ik heb hem eens gepast op mijn fiets maar toch niet gekocht
egopro schreef:
zo 09 mei, 2021 22:27
Volgens mij ligt er eentje bij HorizonBicycles in utrecht. Ik heb hem eens gepast op mijn fiets maar toch niet gekocht
Ik ga navragen; beviel stuur niet echt? Ben benieuwd naar je ervaring.
Ik vind het een mooi stuur en wilde erg graag, maar ik kreeg mijn XT shifters en Ergon grips er niet lekker op. Het zat allemaal te strak en te dicht bij elkaar.
Toen kwam de FM (Ruud, eigenaar Horizon) met de volgende stelling je kan bij dat stuur nooit de hoek van de "bar-ends" aanpassen omdat je daar het hele stuur mee verdraaid, als we straks weer kunnen shoppen wil ik de denham bar gaan "nabouwen" met losse bar-ends.
Heb zelf ook al even met Spirgrips zitten spelen (https://www.marktplaats.nl/plaats/m1703 ... ousPage=lr) maar dat past niet goed met Rohloff. Nu Moon stuur en dan staan je bar-ends inderdaad naar buiten ipv naar voren.
Toch nog maar eens iets anders geprobeerd. Bar-ends in het midden. Eens kijken of dat nieuwe handposities geeft.

Bijlagen

Krijg je zo betere wifi met vier antennes? 📶
Ik heb ook al gezocht naar het ideale stuur.
Het probleem zit hem volgens mij niet zozeer in het stuur maar in de oudere berijder die minder flexibel wordt.

De lastige combinatie van bar ends met het moon stuur ken ik.
Dat moon stuur ligt nu in het schuurtje, kan er niks mee.

Ik heb een redelijk recht stuur met de voorloper van deze bar-ends.
Mijn model kan niet naar binnen knikken maar de link laat het verbeterde model zien
Ben op dit moment wel redelijk tevreden na verschillende aanpassingen.

Om rechter op te kunnen zitten heb ik uit nood zo nu en dan een ligstuur er bij gemonteerd zodat ik de elleboogsteunen kan gebruiken om te kunnen sturen.
Ik fiets al een paar jaar met zo'n stuurcombinatie, en dat bevalt me prima. Meer verschillende handposities en een compactere fietshouding bij tegenwind:

Afbeelding

Bij de fiets voor mijn zoon die ik nu aan het opknappen ben heb ik ook zo'n constructie gemaakt:

Afbeelding

Dus het kan, en er zijn mensen die het fijn vinden. (En inderdaad, je hebt ook betere WiFi onderweg. :wink: )
Eindelijk heb ik via Marktplaats Denham stuurtje te pakken. Gisteren er op gezet. Niet verkeerd moet ik zeggen. Maar goed elk stuur zit in het begin wel weer even gek en je moet alles net beetje tweaken. Is best breed stuur maar dat vind ik eigenlijk geen probleem.

Bijlagen

Ik zoek ook een Denham bar, de 25,4 mm versie.

#RealRedHair,
Zijn dat Ergon GC1 grips?
Volgens Alee Denham zijn dat de enige grips die bij het stuur passen:

The only grips I recommend are Ergon GC1. They have been optimised for rearward-swept handlebars, which allow my hands and wrists to sit at a very natural angle.
Ja denk het wel. Had deze nog van mijn eerdere opbouw stuur. Zie foto eerder in onderwerp.