Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reitsma route boekjes naar Rome - Forum Wereldfietser

Reitsma route boekjes naar Rome

Ik wil graag de Reitsma roete naar Rome gaan fietsen en zoek dus de 3 boekjes die hij uitgegegeven heeft.
wie heeft de nieuwste uitgaven van de drie delen en wil ze verkopen?
www.fietsvakantiewinkel.nl

anders gezegd: nieuw kopen...dan blijven mensen veel werk en energie steken in het uitzetten van routes.
gelijk heb je.
ik dacht aan zonde van het papier als het ergens in een la ligt.
Maar het is niet mijn bedoeling dat er geen mooie routes meer worden uitgeschreven.
LHTJoost schreef:
vr 15 jan, 2021 19:45
www.fietsvakantiewinkel.nl

anders gezegd: nieuw kopen...dan blijven mensen veel werk en energie steken in het uitzetten van routes.
Ik vind het een volkomen normale vraag.
Geplaatst in de rubriek waar deze voor bedoeld is.
("Verzoeken voor tweedehands fietsen, kaarten, uitrusting, etc.")

Waarom er specifiek bij fietsrouteboekjes telkens dergelijke offtopic(!)-reacties komen? Ik blijf het vreemd vinden.

Ik zou zeggen, begin dan zelf een discussie (dus als TS-er!), met als onderwerp:
het aanpassen van de voorwaarden van de rubriek "Te koop gevraagd". Insteek: fietsrouteboekjes mogen niet meer in 'Te Koop Gevraagd' te koop worden gevraagd.

En vergeet dan vooral niet ook meteen de rubriek "Te Koop/Te Ruil" (wat betreft fietsboekejs) ter discusie te stellen :)
Ben ik het volkomen mee eens Mike :D
Maar er zullen altijd neuzelaars zijn die er commentaar op hebben.
De rubriek bestaat, dus volkomen legaal verzoek van Nelleke.
Mvg
Willem Klein
De reden om het te benoemen is niet als verwijt maar omdat mensen niet aan dat aspect denken. Dat blijkt ook uit de reactie van de TS. Als iemand dan toch voor tweedehands wil gaan, even goede vrienden.
mikefiets schreef:
vr 15 jan, 2021 21:10

Waarom er specifiek bij fietsrouteboekjes telkens dergelijke offtopic(!)-reacties komen?
Uit sympathie voor (en ter aanmoediging van) het kleinschalige ambacht van de routemakers. De interessante achtergrondinformatie en al het zorgvuldige praktische werk (bij de ene schrijver meer dan bij de andere, maar voor Reitsma gaat dat zeker op) mag best gewaardeerd worden.

Als bijvoorbeeld een Vaude tent tweedehands wordt verkocht stoort dat de productie en de voortgang van het grote bedrijf Vaude minder.

Maar dit is een discussie waarin een hoop kan worden afgedongen op ieders argumenten. :wink:

Hans
javb2812 schreef:
za 16 jan, 2021 14:12
mikefiets schreef:
vr 15 jan, 2021 21:10

Waarom er specifiek bij fietsrouteboekjes telkens dergelijke offtopic(!)-reacties komen?
Uit sympathie voor (en ter aanmoediging van) het kleinschalige ambacht van de routemakers. De interessante achtergrondinformatie en al het zorgvuldige praktische werk (bij de ene schrijver meer dan bij de andere, maar voor Reitsma gaat dat zeker op) mag best gewaardeerd worden.

Als bijvoorbeeld een Vaude tent tweedehands wordt verkocht stoort dat de productie en de voortgang van het grote bedrijf Vaude minder.

Maar dit is een discussie waarin een hoop kan worden afgedongen op ieders argumenten. :wink:

Hans
Jammer dat je nogal selectief citeert. En dan met name het volgende weglaat:

"Ik zou zeggen, begin dan zelf een discussie (dus als TS-er!), met als onderwerp:
het aanpassen van de voorwaarden van de rubriek "Te koop gevraagd". Insteek: fietsrouteboekjes mogen niet meer in 'Te Koop Gevraagd' te koop worden gevraagd"

Bewust weglaten. Maar er ook bewust voor kiezen om deze discussie hier opnieuw aan te gaan zwengelen.
Off-topic, want de rubriek "Te Koop Gevraagd" is niet de geëigende rubriek om een dergelijke dicussie te beginnen.
En al helemaal niet onder een specifieke Topicstarter.
Krijgt trekken van niet alleen off-topic, maar ook van topic-kaping...

(je zou desnoods zelfs in de rubriek 'Te Koop Gevraagd', zelf een discussie kunnen starten. Mocht de Moderator dat echter niet op prijs stelllen, dan zal het initieren onder een specifieke 'advertentie', al helemaal niet op prijs gesteld worden....)

Helaas voel ik me 'gedwongen', mezelf met dit schrijven ook op off-topic gebied te begeven... :)
Persoonlijk begrijp ik niet waarom iemand na afloop van een reis het routeboekje zou willen verkopen. Ik bewaar ze altijd, als aandenken.
Als je een gebruikt routeboekje koopt, en je 'verdient' € 5,-.
Dan heb je meer winst dan de schrijver van van de gids. Als het mee zit, krijgt die zoiets als € 1,50 tot € 2,00 per verkocht exemplaar.
Peter Molog schreef:
za 16 jan, 2021 16:50
Als je een gebruikt routeboekje koopt, en je 'verdient' € 5,-.
Dan heb je meer winst dan de schrijver van van de gids. Als het mee zit, krijgt die zoiets als € 1,50 tot € 2,00 per verkocht exemplaar.
- als ik mijn nieuwgekochte auto na een paar jaar verkoop, dan 'verdien' ik daar aanzienlijk meer aan dan de fabrikant er ooit aan overgehouden heeft.
- om het dichter bij het forum te houden: hetzelfde geldt bij de verkoop van een gerenommeerde 2ehands reisfiets. Ik 'verdien' daar aanzienlijk meer aan, dan dat de fabrikant ooit 'verdiend' heeft.
- en deze 'redenering' geldt voor nog veel meer produkten die hier op het forum aangeboden of gevraagd worden!

Blijft de vraag open staan:
als sommige mensen van mening zijn dat het (willen) kopen of verkopen van fietsreisgidsen ongewenst is op dit forum, in weerwil van de bestaande regels, waarom dan niet de moeite (/fatsoen) nemen om hier een discussie over te starten?
Op de plek waar dit thuishoort, namelijk in een zelf te openen Topic!

(ik zit met het dilemma dat ik een dergelijk Topic zou kunnen starten. Maar probleem is, ik heb er geen probleem mee...)
Het staat schrijvers van routeboekjes vrij om een donatieknop op hun website te plaatsen, en daar tweede (derde, vierde etc) gebruikers van de boekjes expliciet op te wijzen.
mikefiets schreef: Blijft de vraag open staan:
als sommige mensen van mening zijn dat het (willen) kopen of verkopen van fietsreisgidsen ongewenst is op dit forum, in weerwil van de bestaande regels, waarom dan niet de moeite (/fatsoen) nemen om hier een discussie over te starten?
Wat ben je toch een lieverd.
Maar je snapt het niet, geloof ik.
Stel voor het gemak: Er worden 2000 gidsen per jaar nieuw verkocht. En dat is volgens mij een ruige schatting. Dat is een opbrengst voor de schrijver van ruwweg € 3.000,-.
Het ontwerpen van een route van zo'n 2000 km, waar een ander mee kan gaan fietsen kost al gauw een maand. Het controleren en nafietsen nog een maand of wat.
Daarna het jaarlijks bijhouden.
En dan zijn de cijfers erg dun.
Dat is iets anders dan het inkomen van de chef van Volkwagen.
willem.m schreef: Het staat schrijvers van routeboekjes vrij om een donatieknop op hun website te plaatsen, en daar tweede (derde, vierde etc) gebruikers van de boekjes expliciet op te wijzen.
Daar is Hans veel te aardig voor.
Beste mikefiets,

niemand heeft hier de legaliteit van de handel in dit forum in tweedehandsboekjes ter discussie gesteld. Dat maak je er zelf van.

De topicstarter heeft, in haar tweede bericht, blijk gegeven open te staan voor de suggestie die LHTJoost als eerste maakte.

Ik had inderdaad je gehele bericht kunnen citeren en ook kunnen reageren op de rest van je bericht, maar voelde me daartoe niet verplicht. Dat ik dit bewust heb nagelaten, zoals je stelt, is niet het geval.

De discussie die jij voert is, zoals je zelf al aangeeft, ook off topic. Maar goed, je voelde je gedwongen. Vooruit, dan maken we daar ook geen probleem van.

Hans
Hoeveel ben je kwijt voor een fietsreis naar Rome, inclusief de terugreis met de trein, of vliegtuig en mogelijk transport van de fiets met Soetens?
Hoe verhouden deze kosten zich ten opzichte van de aanschaf van de met veel bloed, zweet en tranen samengestelde gidsen van Paul Benjaminse en Hans Reitsma?
Tweedehands gidsen kunnen op den duur ook in waarde stijgen. Zie nu de aanbieding op bol.com voor mijn gids El Cid van 20 jaar geleden. Nu bijna het drievoudige van de prijs voor een nieuw boek in 2001. Helaas heb ik alleen nog maar een enkel eigen exemplaar dat ik echt niet kwijt wil.
Zie; https://www.bol.com/nl/p/el-camino-del- ... 000008195/

Ik ben destijds met het maken van gidsen gestopt, omdat het teveel tijd kost. Je moet niet alleen een route maken, maar je moet ook om de paar jaar steeds weer een route helemaal opnieuw doen.
javb2812 schreef:
za 16 jan, 2021 18:33
niemand heeft hier de legaliteit van de handel in dit forum in tweedehandsboekjes ter discussie gesteld. Dat maak je er zelf van.
Hans,

Geen idee wat jij onder 'legalitieit' verstaat. Het klinkt mij als een nogal zware juridische kwalificatie.
Die ik niet gebruikt heb. En ook niet suggereer.
Waarom mij dit dan toedichten?
(ik kom het woord 'legaal' één keer tegen. Maar zoals je kunt teruglezen, dat is niet van mijn hand)

Maar als je het graag over de (huis)regels wilt hebben, want jouw 'legaliteit' kan niet anders dan daar aan refereren:
onder 'Huisregels', punt 3 Commerciële uitingen, tref je o.a. aan:
b. Te koop/te ruil
c. Reacties op advertenties
d. Overige reacties

En aan allen,

Het komt mij niet meer dan logisch voor dat deze regels ook van toepassing zijn op de rubriek 'Te Koop Gevraagd'. Want dat is immers eenzelfde rubriek, maar dan in spiegelbeeld!
Er valt duidelijk te lezen:
"Overige reacties op een advertentie zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Wil je een discussie voeren over een aangeboden product, dan kan dit elders op het forum"

"Elders op dit forum". Het is niet geheel toevallig, dat ik daar mmerdere malen op gezwezen heb!

De, zich telkens herhalende(!) 'discussies' onder 'advertenties', over fietsgidsboeken, zijn sowieso al off-topic. Maar de huisregels maken benadrukken dat nog eens extra!
Je zou de retorische vraag kunnen stellen: 'waarom zou dat toch zijn?
(ik weet van mensen die specifiek de Verkoop/Te Koop rubriek op dit forum mijden, puur en alleen omdat ze het off-topic gedoe beu waren)

De vraag waarom mensen blijven doorgaan over de onwenselijkheid van het verkopen van fietsreisgidsen (hetgeen volgens de forumregels gewoon toegestaan), maar weigeren hier zelf een topic over te beginnen, wordt met elke serie reacties alleen maar prangender!
Je zou bijna een verband gaan vermoeden tussen off-topic 2ehands-fietsreisgidsen-Warriors, en een indolentie wat betreft het zelf op de juiste plek opstarten van een discussie...
bert sitters schreef:
za 16 jan, 2021 18:52
Hoeveel ben je kwijt voor een fietsreis naar Rome, inclusief de terugreis met de trein, of vliegtuig en mogelijk transport van de fiets met Soetens?
Hoe verhouden deze kosten zich ten opzichte van de aanschaf van de met veel bloed, zweet en tranen samengestelde gidsen van Paul Benjaminse en Hans Reitsma?
Als vrijwilliger bij de stichting de Europafietser kan ik de opmerking van Bert volledig onderschrijven.

De meeste mensen hebben geen flauw idee hoeveel moeite en vrije tijd wij als vrijwilligers besteden aan het up-to-date houden van de gidsjes. En dan heb ik het nog niet eens over het schrijven schrijven van een gidsje. Het maken van een mooie autoluwe route en het uitzoeken van al de achtergrond informatie zoals bezienswaardigheden, musea etc. en niet te vergeten het uitzoeken van al de overnachtingsadressen die er aan de route zijn.

Door een gidsje in de winkel te kopen heb je niet alleen de meest recente uitgave maar sponser je ook een goed doel.
bert sitters schreef:
za 16 jan, 2021 19:53
Tweedehands gidsen kunnen op den duur ook in waarde stijgen. Zie nu de aanbieding op bol.com voor mijn gids El Cid van 20 jaar geleden. Nu bijna het drievoudige van de prijs voor een nieuw boek in 2001. Helaas heb ik alleen nog maar een enkel eigen exemplaar dat ik echt niet kwijt wil.
Zie; https://www.bol.com/nl/p/el-camino-del- ... 000008195/
Dan is dat zeker een met goudgaren ingebonden uitgave!
Op andere plaatsen betaal je niet zo veel voor El Cid, vanaf 1 euro. https://www.boekwinkeltjes.nl/su/?qs=be ... &prijstot=
Peter Molog schreef:
za 16 jan, 2021 18:29
willem.m schreef: Het staat schrijvers van routeboekjes vrij om een donatieknop op hun website te plaatsen, en daar tweede (derde, vierde etc) gebruikers van de boekjes expliciet op te wijzen.
Daar is Hans veel te aardig voor.
Te aardig om ondernemend en modern te denken? Volgens mij kan dat prima samengaan.