Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano Ultegra ST-6800 2-speed STI - Forum Wereldfietser

Shimano Ultegra ST-6800 2-speed STI

Mijn zoon van 17 heeft tijdens zijn laatste tocht door de Limburgse heuvels zijn linker shifter binnen in gebroken. FM wil alleen vervangen, niet repareren. Dan moet je meteen een set kopen.

Heeft iemand een linker shifter liggen of weet hoe je een STI kunt repareren.

Shimano Ultegra ST-6800 2-speed STI Dual Control left

Groet Jaap
de vraag is wat er gebroken is en of je er bij kunt enzovoort...
in dit artikel zie je alle onderdelen van ongeveer zo'n shifter (los van dat ze het met een bar end shifter vergelijken) en dat zijn er nog al wat!... http://biketouringnews.com/touring-bicy ... -shifters/
daarom: mij lijkt repareren lastig
Ik zou MP even in de gaten houden, daar komen ze nog wel eens voorbij.
'Reparatie ultegra' googelend zie ik een reparateur van visapparatuur van (!) Shimano. Ik zou eens wat rondmailen. Het is al gauw goedkoper dan nieuw in dit geval. Doe meteen een foto en probleembeschrijving erbij - dat scheelt een stap.

Is een minder dure nieuwe versie een optie die bij de leeftijd van de fiets past? Ik weet zo niet direct of dit qua compatibiliteit kan.
Leon schreef:
vr 03 jan, 2020 10:10
Is een minder dure nieuwe versie een optie die bij de leeftijd van de fiets past? Ik weet zo niet direct of dit qua compatibiliteit kan.
Vaak wel (mits 11s) maar dan wil je meestal ook de andere STI vervangen omdat de look&feel van de diverse Shimano series nogal kan verschillen en dan lopen de kosten toch weer op.
Heeft Microshift niks wat werkt en past? Of SunRace?
Al is marktplaats in de gaten houden het beste idd.
Ik vond op deze engelse site afgelopen jaar een nieuwe voorderailleur, wie weet heb je ook geluk.

www.bankruptbikeparts.co.uk
email: sales@bankruptbikeparts.co.uk

Aanbod van onderdelen voor klassieke en nieuwere onderdelen die elders moeilijk te vinden zijn.
De 6800 linker shifter is indien echt defect niet te repareren. (117 onderdelen) Kapjes en rubbers zijn wel los verkrijgbaar. De shifters worden wel degelijk los verkocht, maar dan betaal je een andere prijs dan de helft van een set.
sjefke schreef:
za 04 jan, 2020 02:46
De 6800 linker shifter is indien echt defect niet te repareren. (117 onderdelen) Kapjes en rubbers zijn wel los verkrijgbaar. De shifters worden wel degelijk los verkocht, maar dan betaal je een andere prijs dan de helft van een set.
Onderdelenlijst staat hier, of de onderdelen nog verkrijgbaar zijn is wel even de vraag. De shifter is uit 2013.
https://www.paul-lange.de/tradepro/shop ... 0_3603.pdf
CCC1555C-B7A1-4225-8528-5EC5F4747E95.jpeg