Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zoek een gebruikte/showmodel wereldfiets pinion 18 speed - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

zoek een gebruikte/showmodel wereldfiets pinion 18 speed

Ik betaalde aanzienlijk onder jouw budget voor een Maxx Crossmaxx met Pinion 18 - dat is dus nieuw,.volgens je eigen wensen geconfigureerd.

https://www.maxx.de/en/bikes/trekking28 ... ION&id=144

en zeker als je het 600 euro verlichtingspakket overslaat, moet dat kunnen. Maar dan staat er geen Santos of Koga op je frame, natuurlijk.
Zoals @Leon impliciet duidelijk maakt: een kleinere fiets is eenvoudig iets groter te maken dan andersom. En zeker zonder ongewenste bijwerkingen.
Beste Damens en Heren,

Ik heb de korte tijd dat ik dit forum bezoek VEEL geleerd en wil u allen hartelijk danken voor de gedeelde info en de vele bruikbare adviezen.
Ik weet nog niet hoe ik verder moet maar ik zal in elk geval proefritten moeten gaan maken om tot een verantwoorde keuze te komen.
Op zoek naar een goedkoop ticket en in het voorjaar enige dagen naar Nederland/Duitsland/België.

Fijne kerstdagen en een heel mooi nieuw fietsjaar!

groet,

ton haas
Hoi wellicht dat dit iets voor je kan zijn?
Wel geen pinion maar Rohloff.
Nieuwe Toutterrain Amber CS XXL Trekking fiets (stalen Frame http://link.marktplaats.nl/m1493157191? ... nt=app_ios
Angefietser schreef:
zo 29 dec, 2019 17:40
Hoi wellicht dat dit iets voor je kan zijn?
Wel geen pinion maar Rohloff.
Nieuwe Toutterrain Amber CS XXL Trekking fiets (stalen Frame http://link.marktplaats.nl/m1493157191? ... nt=app_ios
Hoi Angefietser,

Hartelijk dank voor jouw bericht. Ik zoek toch echt een pinion18 dus deze wordt hem niet. Het is overigens wel een mooi aanbod voor een nieuwe fiets maar het 'adviseert' me ook om toch echt goed te gaan passen en meten en testen voordat ik mijn ideale fiets aanschaf.
Dat is ook iets dat ik in korte tijd van dit forum geleerd heb!!

Fijne jaarwisseling.

ton haas
Als je in Nederland bent en dan in de buurt van Rotterdam verblijft, dan zou ik naar Bike4travel gaan in Rotterdam, die hebben vast iets dat bij je past met hun assortiment.
Shadow schreef:
ma 30 dec, 2019 16:55
Als je in Nederland bent en dan in de buurt van Rotterdam verblijft, dan zou ik naar Bike4travel gaan in Rotterdam, die hebben vast iets dat bij je past met hun assortiment.
Hoi,
Dank voor jouw tip! heb hun site bekeken en ga ze zeker bezoeken.

groet,

ton haas
Het is een nieuwe geworden met een op maat gemaakt Titanium frame. Is nu alweer een tijdje op Cuba waar ik hem aan het inrijden ben. de 27,5" wielen inmiddels vervangen door 29'.
Achteras singlespeed mute van Onyx heb ik inmiddels al aan gort gereden; vermoedelijk door foute montage bij de leverancier.
Met mijn Onyx as in het nieuwe 29" wiel geen problemen.
Mijn Wereldfiets_6687.JPG
Chique fiets! Leuk ook dat er na 2 jaar nog even terug gekoppeld wordt wat het uiteindelijk is geworden :)

info@tonhaas.com schreef:
wo 05 jan, 2022 06:58

Achteras singlespeed mute van Onyx heb ik inmiddels al aan gort gereden; vermoedelijk door foute montage bij de leverancier.
Met mijn Onyx as in het nieuwe 29" wiel geen problemen.
Wat was er met die naaf aan de hand, en wat maakt dat je denkt dat de fout in de montage lag? En dan een fout van de naaffabrikant? fietsfabrikant? fietsenwinkel?
Vergeten te smeren?
Goedendag,

Ik ben niet regelmatig op dit forum. Sorry.

Nu dan toch nog even toelichting op de foute montage door CycleCenter 53-11 van mijn onyxnaaf mute in combinatie met gatesbelt. De gatesbelt Sprocket die op de achternaaf gaat is asymmetrisch, de kern kan naar binnen gericht of naar buiten gericht gemonteerd worden. Indien die naar buiten gericht gemonteerd wordt zit ie op het uiterste van deel van de naaf. En daar is ie ook gebroken. Inmiddels zelf in de USA nieuw onderdeel besteld, gratis ivm garantie, maar wel 100 euro DHL!,
Onyx bevestigde min of meer dat er problemen waren met de opnameshaft.
Garantie en service ontbreken volledig bij Cycle-Center 53-11! Heb nu na 16 maanden wachten uiteindelijk een vervangende naaf van Dt-Swiss ontvangen!,,
Overigens heb ik na een gebroken belt deze vervangen door een ketting.

Groet,

Ton haas