Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Son28 15 110 - Forum Wereldfietser

Son28 15 110

Voordat ik een nieuwe koop toch maar eens kijken of het gebruikt ook lukt. M'n hele fiets beslaat tenslotte uit Marktplaats scores, dus wie weet lukt het hiermee ook wel.

Zoek dus een Son28 naafdynamo voor 15x110mm steekas 'Boost', geen stekkerloze want hij gaat in een verende voorvork. 32 Spaaks. 6 gaats disc, maar met 15mm steekas maken ze geen centerlock bij Schmidt.
20190918_162804.jpg
Weet of heeft iemand er nog eentje liggen?
Geen enkele fabrikant maakt 15x110 en centerlock volgens mij :wink:
Haha klopt. En ik maar denken dat ik met een reactie op m'n topic gelijk beet had ;)

Toch maar even door blijven vissen :)
Dan zou ik eens bij SP kijken, die maken ze blijkbaar wel en zijn ook nog eens goedkoper, dus kan het een keer nieuw
http://www.sp-dynamo.com/8Xseriesdynamo%20hub.html
_Peter_ schreef:
wo 18 sep, 2019 18:33
Dan zou ik eens bij SP kijken, die maken ze blijkbaar wel en zijn ook nog eens goedkoper, dus kan het een keer nieuw
http://www.sp-dynamo.com/8Xseriesdynamo%20hub.html

Lees het nog eens :wink:
_Peter_ schreef:
wo 18 sep, 2019 18:33
Dan zou ik eens bij SP kijken, die maken ze blijkbaar wel en zijn ook nog eens goedkoper, dus kan het een keer nieuw
Als die gebruikt voorbij komt vind ik dat wel leuk als 2e voorwiel met een 29er band er omheen denk ik ja.

Maar verder moet het toch een Son worden.

Dank voor het meedenken :)
Shadow schreef:
wo 18 sep, 2019 20:38
_Peter_ schreef:
wo 18 sep, 2019 18:33
Dan zou ik eens bij SP kijken, die maken ze blijkbaar wel en zijn ook nog eens goedkoper, dus kan het een keer nieuw
http://www.sp-dynamo.com/8Xseriesdynamo%20hub.html

Lees het nog eens :wink:
Buiten dat het geen SON is, is dit toch verder wel wat er gezocht wordt volgens mij, of lees :shock: ik het echt verkeerd ?

"Thru Axle QR15, Centerlock Brake
From details to excellent achivement!!
To improve the attractiveness of our hub dynamos to a broader audience, we have developed a centerlock version of our 8X series hub dynamo. The PL-8X is ideal for users of centerlock disc brakes and is produced under official license from Shimano. The heart of the PL-8X is the unique dynamo rated 78% efficiency at 15km/h. Not only powerful … the PL-8X is also parsimonious with your physical exertions. Consonant with our design philosophy, its form is pure, simple and aerodynamic. At 468 grams, it is also the lightest QR15 centerlock dynamo hub available anywhere. "
Staat er misschien een beetje verwarrend, maar het hoeft helemaal geen centerlock te zijn. Son maakt 'm niet in centerlock, vandaar dat het vermelden van 6-gaats overbodig is eigenlijk. Zo bedoelde ik het.
Jurr schreef:
wo 18 sep, 2019 23:08
Staat er misschien een beetje verwarrend, maar het hoeft helemaal geen centerlock te zijn. Son maakt 'm niet in centerlock, vandaar dat het vermelden van 6-gaats overbodig is eigenlijk. Zo bedoelde ik het.
OK, maar waarom dan de SON (ik heb inmiddels al ruim 20 jaar plezier van dezelfde SON daar niet van) maar SP doet het tot nu toe (3 jaar is wat korter) net zo goed.
Nee het gaat om de 110 maar Peter, sorry dat ik dat er niet gelijk bij zette, er is geen fabrikant blijkbaar die een 15x110 dyno maakt met CL schijfbevestiging. Ging niet om SON versus SP :wink:
_Peter_ schreef:
wo 18 sep, 2019 23:25
OK, maar waarom dan de SON (ik heb inmiddels al ruim 20 jaar plezier van dezelfde SON daar niet van) maar SP doet het tot nu toe (3 jaar is wat korter) net zo goed.
Nou vooruit;
Omdat een SON voor mij een beter product betekend? Gemaakt in Duitsland door een klein zelfstandig bedrijf met een eigenwijze visie ipv een fabriek in Azië waar er al genoeg van staan.
Metingen van verlies is beter etc. Voor een ledlamp is een goedkope Shimano al genoeg, dus dat extra stukje koop je er gewoon bij voor je gevoel.
Dan heb je je beter ingelezen dan ik, want wat ik lees is dat die Taiwanezen net zo eigenwijs en klein zijn als die Duitsers, en wat werking niet echt onderdoen voor SON, https://fahrradzukunft.de/14/neue-nabendynamos-im-test/
Overigens draag je onderbuik argumenten aan. Daar heb jij alleen iets aan.
_Peter_ schreef:
wo 18 sep, 2019 23:25

OK, maar waarom dan de SON (ik heb inmiddels al ruim 20 jaar plezier van dezelfde SON daar niet van) maar SP doet het tot nu toe (3 jaar is wat korter) net zo goed.
Eigenlijk omdat ik al jaren met Son rij naar volle tevredenheid.

Inderdaad heb ik ook al gezien dat SP dicht in de buurt komt, die sluit ik ook zeker niet uit voor als er een 29er voorwiel in komt. Maar m'n 650B+ wiel komt wel een Son28 in :)
Klopt maar dat geef ik ook aan toch?
Genoeg nu.
Ik heb nog een non-boost SON gespaakt door Santos 29-er wiel over, met 6-bolt disc; 15mm steekas.

Weet niet of dit makkelijk met adapters op een boost vork te gebruiken is, veel naven hebben deze optie.
blaaat schreef:
za 19 okt, 2019 19:21
Ik heb nog een non-boost SON gespaakt door Santos 29-er wiel over, met 6-bolt disc; 15mm steekas.

Weet niet of dit makkelijk met adapters op een boost vork te gebruiken is, veel naven hebben deze optie.
Pb gestuurd!
blaaat schreef:
za 19 okt, 2019 19:21
Ik heb nog een non-boost SON gespaakt door Santos 29-er wiel over, met 6-bolt disc; 15mm steekas.

Weet niet of dit makkelijk met adapters op een boost vork te gebruiken is, veel naven hebben deze optie.
Dank voor je aanbod! Ik ga toch liever voor een boost versie, maar mocht Shadow 'm toch niet willen hebben is het misschien wel een mooie tussenoplossing afhankelijk van de kosten... ;)
Ik heb specifieke wensen, dus wie weet :D
(Mijn Fargo is een overgangsmodel met van achter wel boost, maar de voorvork niet :roll: )
Past deze niet? https://www.alpkit.com/products/love-mud-juice-boost.
Stukken goedkoper. Alleen wel uitverkocht momenteel. Volgens mij gewoon een Shutter Precision maar dan wat breder en met hun eigen sticker erop. Dus wellicht ergens anders ook te koop in 110mm. Ik heb er een op mijn Alpkit Sonder en hij werkt perfect.
Jurr schreef:
za 19 okt, 2019 22:23
blaaat schreef:
za 19 okt, 2019 19:21
Ik heb nog een non-boost SON gespaakt door Santos 29-er wiel over, met 6-bolt disc; 15mm steekas.

Weet niet of dit makkelijk met adapters op een boost vork te gebruiken is, veel naven hebben deze optie.
Dank voor je aanbod! Ik ga toch liever voor een boost versie, maar mocht Shadow 'm toch niet willen hebben is het misschien wel een mooie tussenoplossing afhankelijk van de kosten... ;)
Ik heb nog de boost adapterset voor je liggen Jurr, mocht je dit wiel nemen stuur ik die wel naar je op :wink:
Shadow schreef:
zo 20 okt, 2019 19:42

Ik heb nog de boost adapterset voor je liggen Jurr, mocht je dit wiel nemen stuur ik die wel naar je op :wink:
Helaas vier spaken teveel, heb de velg al liggen in 32 spaaks, net als m'n Rohloff. Maar heeft iemand anders straks vast een fraai wiel aan :)

Toch dank voor je aanbod!

Maar zit er bij jou geen 100mm steekas in dan? Of komt er nog een boost vork in?