Additionally, paste this code immediately after the opening tag: routeboekje ongebegrensd fietsen naar Barcelona - Forum Wereldfietser

routeboekje ongebegrensd fietsen naar Barcelona

dag allen,
Wie heeft deze routeboekjes; met name het 2e, zuidelijke deel van de route. voor mij (te koop).

groet,

Victor

PS
Gezien de reacties een toevoeging: Ik zoek naar een tweede hands exemplaar.
Daar staat dat het boekje uitverkocht is, geelfietsje.
Ik weet niet hoe groot de haast is.

Fietsvakantiewinkel:
"Huidige druk uit 2016 is uitverkocht! Nieuwe druk wordt najaar 2018 verwacht!"

Als je de fietsvakantiewinkel belt (maar misschien is dat al gedaan) hebben ze misschien preciezere info.
Hi allen,
Ik heb n.a.v. de reacties de vraag even aangepast: ik zoek een 2e hands exemplaar.
Ik ga volgend voorjaar aan deze route beginnen.
evengoed: dank voor de tip Geelfietsje
Dan kun je dus vermoedelijk beter wachten op de nieuwe druk.
Wim schreef:
di 11 sep, 2018 11:34
Dan kun je dus vermoedelijk beter wachten op de nieuwe druk.
Ik heb afgelopen zomer heel veel in Frankrijk gefietst. Er is in Frankrijk veel in beweging. Onlangs zijn veel nieuwe fietsroutes gerealiseerd.

Aan de andere kant sluiten er campings en voorzieningen in dorpen. In Frankrijk kunnen cafés en winkels zeer dun bezaaid zijn
Het is erg belangrijk om up to date informatie bij je te hebben om te voorkomen dat je ergens voor een dichte deur of gesloten hek staat

Een tweedehands gidsje spaart je hooguit € 10 Euro uit. Hoeveel is dit ten opzichte van je totale reiskosten?

Tijdens een Frankrijk-tocht aantal weken geleden bleek een camping gesloten. De tarieven stonden nog bij het gesloten hek Geen andere camping in de omgeving. Ik moest uitwijken naar een hotel. Kostte mij € 70 in plaats van de € 8 voor de camping.
Ook moest ik uit eten in plaats van zelf te koken. Had ik dat geweten, dan had ik mijn dagafstanden anders gepland naar plaatsen met wél een camping. Tel uit je winst.
Ik heb net (juli) het "oude" boekje gefietst kan niet zeggen dat er veel "fouten" in geslopen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat er stukken van de route vevangen gaan worden door mooiere stukken.

Ik heb het boekje nog thuis liggen denk ik, ik kan aan de baas vragen of ze de boekjes wil verkopen.
Het zou fijn zijn als iedereen hier eens stopt met `het gejank` over de verkoop van tweedehands routeboekjes.

1. Het is gewoon raar om tegen het hergebruik van spullen te zijn.

2. Wat Benjaminse doet is geen liefdewerk oud papier, hij verdient er gewoon een goede boterham mee.

3. Als geld wel een probleem is moeten routeboekjes makers maar eens met hun tijd mee gaan en gebruik maken van Youtube, Paypal, Patreon enz.
Er is hier helemaal niet gejankt (ook een wat onaardige term). Er is alleen maar gezegd dat dit een oude druk is met misschien verouderde informatie.
In elk geval zou je best een oude druk kunnen overwegen. Dat een camping dicht is of niet meer bestaat kan je ondervangen door Archies Camping App op je smartphone te gebruiken. Erg handig.

Op de website van Benjaminse, de uitgeverij, kan je de gps-tracks vinden. Er zijn fietsers die het zonder een papieren boekje doen.

Met de gps tracks en Archies Camping app zou je in Garmin Basecamp vooraf thuis al een overzichtje kunnen maken van je route.

Succes verder.
joukon schreef:
di 11 sep, 2018 17:21
In elk geval zou je best een oude druk kunnen overwegen. Dat een camping dicht is of niet meer bestaat kan je ondervangen door Archies Camping App op je smartphone te gebruiken. Erg handig.

Op de website van Benjaminse, de uitgeverij, kan je de gps-tracks vinden. Er zijn fietsers die het zonder een papieren boekje doen.

Met de gps tracks en Archies Camping app zou je in Garmin Basecamp vooraf thuis al een overzichtje kunnen maken van je route.

Succes verder.
Helaas zijn ook flink wat campings op Archies inmiddels gesloten. Andere "campings" zijn alleen nog maar vakantieparken met huisjes. Ook via andere digitale wegen kom je vaak op campings die niet meer bestaan en zelfs al lang niet meer bestaan.
En zonder routeboekje vond ik zelf maar knap onhandig door het gebrek aan overzicht. Vorig jaar zijn wij ietsje voor het begin van deel twee begonnen, en we dachten dat we dat stukje wel konden redden met alleen de track. Dat ging ook wel, maar handig was het niet.
Dag Viktor,
ik weet niet of je al het route boekje al hebt. Maar ik heb het boekje " Onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Barcelona", deel 2 Cluny - Barcelona eerste druk januari 2001 nog thuis liggen.
Je mag het gratis hebben als je in de buurt woont ( gooi ik het in de bus, heb ik een reden om weer een fietstocht te maken) en anders tegen verzendkosten.
Groet
Harry
Hoi Viktor,
ik zie net dat ik deel 1 ook nog heb
groet
Harry
Dag mensen,

dank voor de input. Ik heb inmiddels boekjes. De GPS tracks had ik al gevonden en samen met 'Archies' goede werk zal ik een heel eind komen.

groet,

Victor