Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: tourfiets dames - Forum Wereldfietser

Gezocht: tourfiets dames

** EDIT 28.08: INMIDDELS EEN FIETS GEVONDEN.**

Hi iedereen,

Ik ben op dit moment vrij spontaan een fietsreis van Nederland naar Barcelona aan het plannen (vertrek over 4 weken). Maar nu mist het belangrijkste: een fiets! Mijn budget is vrij klein en daarom ben ik eigenlijk op zoek naar een 'leenfiets'.

Dus nu vroeg ik mij af: ben jij of ken jij iemand (vrouw) die deze herfst een tourfiets in de schuur heeft staan, die jij/zij wellicht wel een maand (of twee) kan missen?

Ik ben 1m63 dus op zoek naar een wat kleinere fiets (max. framemaat 50). Uiteraard neem ik alle verantwoording, ga ik zeer zorgvuldig met de fiets om en kunnen we het ook hebben over een vergoeding.

Mocht je iemand kennen, of dit bericht willen verspreiden binnen je eigen netwerk, dan zou dit uiteraard fantastisch zijn! Alvast bedankt:)

Fijne avond,
Frederieke

PS: weet je nog een relatief betaalbare (max. 300E) tweedehandsversie die te koop staat? Dan sta ik daar ook voor open.
Wordt vast lastig om een 'leenfiets' te vinden in de door jou gewenste maat. Zulke kleine fietsen rijden niet veel rond en dan is het nog de vraag of de eigenaar zijn/haar dierbare fiets wil uitlenen.
Als je een beetje rondkijkt op Marktplaats zijn er best exemplaren te vinden die binnen je budget passen en die min of meer geschikt zijn voor een trip richting Barcelona. Verwacht echter geen topfiets in perfecte staat... Met wat geluk stuit je op een exemplaar dat je zonder al te veel problemen naar de Catalaanse hoofdstad brengt, met wat pech sta je na een paar dagen op de stoep van de lokale fietsenmaker voor de eerste reparatie...
Beste FietsFred,
Ik stuur je een pb met wat voorbeelden van fietsen op Marktplaats. Ik denk dat er tot 300 euro heel wat mogelijk is voor 'goed en gebruikt'.
groet, hoogframe
Beste Fietsfred,

Ik ben 1m63 dus op zoek naar een wat kleinere fiets (max. framemaat 50).
Geen directe reactie op je vraag, maar heb je al eens een grotere framemaat geprobeerd? Zelf ben ik 1.62 en ik fiets al jaren tevreden rond op wat grotere fietsen. (19 inch en 52) Natuurlijk moet je niet gaan fietsen op een fiets die niet past maar het kan zijn dat een grotere framemaat in combinatie met bepaalde onderdelen (vorm stuur, lengte stuurpen) en afstelling prima fietst. Dan wordt het aanbod waaruit je kan kiezen meteen een stuk groter. En het aanbod van stevige, sportieve herenfietsen is denk ik ook wat groter dan louter damesfietsen.
Hartelijk dank voor het meedenken allen. Ik heb inmiddels een fiets (koga miyata - framemaat 50) gevonden, dus het echte voorbereiden kan beginnen :)