Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rocknroller Garmin Colorado - Forum Wereldfietser

Rocknroller Garmin Colorado

Afgelopen zomer tijdens het fietsen naar Rome was ik opeens het draaiwieltje (rocknroller) van mijn Garmin Colorado 300 kwijt. TOen heb ik als tijdelijke oplossing met een klein los magneetje het apparaat kunnen bedienen. Ik ben nu wel weer op zoek naar het wieltje, omdat dit toch wel wat makkelijker bedient.

Is er toevallig iemand die een defecte Colorado 300 heeft, waarvan dit wieltje gehaald kan worden? Of is er iemand met een geniale tip om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Of via Garmin zelf (weinig kans schat ik zelf helaas), MrGPS (hier actief op het forum) of opzoek naar iemand met een 3d printer die het na kan/wil maken (zonder rubber waarschijnlijk..
Via garmin is het een fixed bedrag waarbij je je hele toestel kwijtraakt en een compleet nieuw exemplaar refurbished terugkrijgt. Ik weet niet hoe oud de colorado 300 precies is, maar voor mijn oregon 450 was het anderhalf jaar geleden iets van 110€, dus het zal voor de colorado 300 wel iets lager liggen.
Heb er zelf ook een gehad. De draaischijf kon er uit gehaald (geklikt) worden om schoon te maken. Door je nagels achter de draaischijf te zetten en er aan te trekken. Dus ja je kunt er dus ook een spontaan verliezen. Kan me dan ook voorstellen dat dit onderdeel gewoon bij Garmin te bestellen is. TIP: ga met de aanschafbon terug naar de dealer, of als je geen bon hebt naar een zaak (dealer) die sportievelingen best wil helpen: Bever. Succes en laat weten of het is gelukt.
Of probeer het eens bij een zaak als Waypoint. Kan me best voorstellen dat zij, ook omdat ze ook tweedehands verkopen, wel wat onderdeeltjes hebben liggen.
Bedankt voor alle tips. Ik ga kijken of er bij wat point of wellicht bever hulp mogelijk is
Is dit wat?
Peter, dit is het interne deel. Het is zwart en rond.
http://cdn6.parkflyer.ru/static/files/u ... 001341.jpg
unquendor schreef:Afgelopen zomer tijdens het fietsen naar Rome was ik opeens het draaiwieltje (rocknroller) van mijn Garmin Colorado 300 kwijt. TOen heb ik als tijdelijke oplossing met een klein los magneetje het apparaat kunnen bedienen. Ik ben nu wel weer op zoek naar het wieltje, omdat dit toch wel wat makkelijker bedient.

Is er toevallig iemand die een defecte Colorado 300 heeft, waarvan dit wieltje gehaald kan worden? Of is er iemand met een geniale tip om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Weet jij toevallig hoe ik "(autom. herberekennen )uit kan zetten bij de Colorado. kan ik nergens terug vinden in de cursus .
ps, is het nog gelukt om een oplossing te vinden voor je rocknroller?