Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trekhaakloze fietsendrager voor 1 fiets lenen/huren - Forum Wereldfietser

Trekhaakloze fietsendrager voor 1 fiets lenen/huren

Hallo allen!

In augustus ga ik met vrienden 1 week in Zweden kayakken en één week rondtrekken met de auto.. We rijden met de auto naar Zweden toe. Nu had ik het plan om een week voordat we naar Zweden vertrekken al te vertrekken op de fiets. Dan zie ik mijn vrienden in Kopenhagen waar zij mij oppikken.

Nu heb ik een fietsendrager, alleen vereist deze een trekhaak. Ik ga deze keer helaas met een auto zonder trekhaak. Nu zijn er op de markt fietsendragers waar geen trekhaken voor nodig zijn en je op een bepaalde manier aan de achterklep van je auto bevestigd. Nu gebruik ik deze auto na deze reis niet meer, dus vind ik het zonde van mij geld en het milieu om een trekhaak te laten monteren of nog een fietsendrager aan te schaffen.

Heeft iemand misschien zo een fietsendrager (die geen trekhaak vereist) te leen of te huur tegen een kleine vergoeding? Dat zou mijn al leuke reis, nog leuker maken!

De auto betreft een Peugeot 208 uit/vanaf 2012. Een foto is te benaderen via de volgende link: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... eldorf.jpg

Groetjes!
Dave

Edit: Op internet zag ik ook wat budget dragers voor rond de 60 a 70 euro. Misschien is het dit wel waard om toch eenmalig aan te schaffen. Ik twijfel echter aan de stevigheid voor een rit van 1500 kilometer. Zie onderstaande link. Heeft iemand hier ervaring mee?

https://go.bol.com/ep/9200000057091923
hallo Relative,

wij hebben nog zo'n fietsdrager voor drie fietsen op zolder liggen. Die mag je wel komen lenen. Hij lijkt vrij veel op het ding van Bol.com. Die dragers zien er wat wiebelig uit maar werken prima. Wij hebben in het verleden vaak fietsen op deze manier vervoerd. Er zit ook nog een extra draagstang bij voor damesframes.

Laat maar weten of je het interessant vindt.

groet,

Jan
Heb erg goede ervaring met de Thule Clipon 9103 of 4.
Voor jouw auto geeft Thule op de website aan: Thule ClipOn 9103, Thule ClipOn-adapter 9115.
Blijkbaar heeft jouw auto een achterspoiler waardoor de bovenstrips verlengd moeten worden mbv de adapter.
Op MP vind je er flink wat, zoek op ClipOn 9103 of 9104. Ga eens passen, kansje dat het zelfs zonder adapter lukt. Grote kans dat je de ClipOn ook weer via MP kwijtraakt!
Succes, en een fijne kajak en fietsvakantie.
@ Jan, bedankt voor je aanbod. Zie PB. Helaas iets te ver weg voor mij.

@ Florence, super dat je gekeken heb. Ik zie inderdaad ook op de site van Thule dat ik er een adapter bij moet bestellen. Ik ga eens op koopjesjacht naar de 9103 en ga het proberen zonder adapter. Ik denk dat het ook zonder moet lukken..

Als iemand nog een fietsendrager te leen/te huur heeft in Zuid- Holland (ikzelf kom uit Den Haag) dan zou ik dat uiterst relax vinden!!!