Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Surly Ogre of iets vergelijkbaars - Forum Wereldfietser

Gezocht: Surly Ogre of iets vergelijkbaars

Goedendag,

Ik ben op zoek naar een Surly Ogre of een vergelijkbaar frame met het karakter van een mountainbike en de mogelijkheden van een trekkingfiets.

Surly ECR, Salsa Fargo, Genesis Longitude, Soma Juice of evt Surly troll (maar liever 29") valt ook onder de opties.

Maat moet Large / 19-20 inch zijn, of in ieder geval geschikt voor lichaamslengte 180 cm met relatief lange benen.

Mag frame-only of opgebouwd zijn.

Ik hoor het graag!
Heb je al eens naar de Sonder fietsen van Alpkit gekeken? mooi spul. De Camino komt als het goed is nog in een goedkopere aluminium versie, nu alleen nog in titanium.
Bedankt voor de suggestie!
Zien er gaaf uit en scherp geprijsd. Ik kende het merk nog niet (van fietsen).

Wel heb ik mijn twijfels bij de tire clearance bij wat dikkere banden (2.1) in combinatie met spatborden.
Denk niet dat je snel een 2de hands ogre zal vinden, niemand is er ontevreden over en er is bijna niets dat niet kan met een ogre. Op bike-components.de kost een ogre frame 640... Niet niks, maar af en toe moet je jezelf iets extra gunnen :D

Het frame bepaalt de ziel van de fiets.
Ik heb een cube aim pro frame (29er) opgebouwd. Foei lelijk aluminium, maar erg goedkoop, ongeveer 100 euro. Geschikt voor bagagedrager, v brakes, en schijfremmen. Best veelzijdig dus.
On One Inbred?
http://www.on-one.co.uk/i/q/FROO29VD/on ... al-dropout
Prima reputatie, kost weinig en met drageroogjes. Niet de lichtste, maar dat is de Ogre ook niet.
Een Intec frame misschien?
Of de Kona Big Rove....
Bedankt voor de suggesties!
Inderdaad veel opties die ik al heb overwogen, maar heb de knoop doorgehakt.

Toch gekozen voor een iets minder universele maar desondanks geschikte fiets:
Genesis Vagabond. Moet uit Engeland komen, ben benieuwd!

Afbeelding
Zier tof uit.

Wanneer ga je hem krijgen want ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Goeie keus. Heb al veel off-road plezier van de mijne gehad en ook on-road kan je heel behoorlijk mee vooruit.
leoprodeo schreef:Vandaag is mijn nieuwe fiets geleverd. Genesis Vagabond. Vooral bedoeld voor offroad reizen in binnen en buitenland. Gaat nog een achterdragertje en bidonhouders op.

Afbeelding

Gr Leo Jansen
Inge1 schreef:Zier tof uit.

Wanneer ga je hem krijgen want ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Ik schat over anderhalve week ongeveer.
Ben ook erg benieuwd, zeker omdat er maar weinig over te vinden is.
Zal mijn ervaringen ermee delen!

@Leo, ja gaaf! Is dat een medium? Heb je al met wat meer bagage erop gefietst?
Mijn enige twijfel hierbij zijn de wielen, zijn die een beetje sterk?

Ik ga er in en naar Noorwegen mee rijden dus denk dat de fiets een hoop verschillende terreinen gaat zien (zeker omdat ik mountainbiker ben).
Dat is dan al heerlijk lekker vlug. Tof voor je!
Ik heb inderdaad een medium. Heb enkele dagen een WF off-road tocht meegedaan en kleine Ortliebs achterop. Lekker stabiel. Of de wielen sterk genoeg zijn ?? Ik heb geen enkele reden om te twijfelen. De banden niet te hard oppompen. Reed met 2,5 voor en 3 bar achter. Weeg zelf 100Kg.

Succes en deel je ervaringen, ben zeker benieuwd hoe het met je in Norge gaat.

Gr. Leo Jansen.