Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topeak road morph g met manometer - Forum Wereldfietser

Topeak road morph g met manometer

Hallo,

Ik ben nog op zoek naar een goede fietspomp en heb mijn oog laten vallen op de Topeak road morph g met manometer.
Ik zou eventueel een nieuwe kunnen kopen maar ik vraag me af of er hier niemand nog één op overschot heeft en deze aan schappelijke prijs wil verkopen en versturen naar België?

Is dit trouwens een goede keus...?
Het is de beste pomp die ik ooit gebruikt heb. Door de uitklapbare voetsteun is pompen veel minder vermoeiend dan met een pomp die je met beide handen moet vasthouden. De Zefal Profil Mini RG01 is ook goed, maar iets minder dan de Topeak.
Ik gebruik al een aantal jaren een Topeak zonder manometer. Ik heb een los metertje.
De pomp bevalt uitstekend. Pompen via een slangetje is toch heel wat beter dan de pomp rechtstreeks op het ventiel zetten en zitten wrikken aan je ventiel.

Jan
speedycyclist schreef:Ik ben nog op zoek naar een goede fietspomp en heb mijn oog laten vallen op de Topeak road morph g met manometer. Is dit trouwens een goede keus...?
Ligt eraan wat voor banden je ermee op wilt pompen, er is ook nog de mountain morph (zie zo nodig de zoekfunctie). Tweedehands vinden wordt denk ik moeilijk; als je dit pompje hebt, zou je wel gek zijn om het weg te doen.

Carl
Carl schreef:Ligt eraan wat voor banden je ermee op wilt pompen, er is ook nog de mountain morph (zie zo nodig de zoekfunctie). Tweedehands vinden wordt denk ik moeilijk; als je dit pompje hebt, zou je wel gek zijn om het weg te doen.

Carl
De banden van mijn trekkingfiets, schwalbe marathon almotion 622x1,5"

Thx voor de antwoorden
Toch ben ik teleurgesteld in deze Topeak (ik heb ook de versie road morph met nanometer).......hij werkt super, toch was hij binnen 2 jaar stuk; ik kreeg mijn band in den vreemde niet meer opgepompt, en dat is niet fijn. Vooral als je het idee hebt een echt goede pomp gekocht te hebben. Wat er mis ging: het rubber ringetje binnenin vervormde waardoor ik geen lucht meer kon pompen (ipv lucht in mijn band pompen, lekte de lucht weg). Misschien door de hitte: door veel te pompen, krijg je veel wrijving, dus hitte binnenin en wellicht vervormde dat deze rubberen ring. Goh, wat is zo iets technisch voor mij als Alpha toch lastig uit te leggen
Is er geen reserve ringetje voor te krijgen? En als reserve mee te nemen?
Ik heb de versie zonder metertje (=niet echt nodig) ca. 8 jaar en deze heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Terugkomend op de beginvraag vd topicstarter: nee, de mijne is niet te koop! Gewoon nieuw kopen, hij verdient zich terug.
De mijne is ook niet te koop, beste pomp die ooit heb gehad. Die pomp koste tien jaar geleden ook €40,- en blijkbaar doet hij dat nog http://www.futurumshop.nl/topeak-road-m ... pomp.phtml steeds.
Voor exact dezelfde prijs, ook bij Futurumshop, heb je een turbo morph ipv een road morph. Toevallig net vorige donderdag besteld en vrijdag al thuis geleverd!

Mijn Road Morph heeft na 7-8 jaar de geest gegeven en ik merk nu dat mijn kersverse Turbo Morph het eigenlijk nog veel beter doet, veel sneller en adequater pompt. Weegt 60 gram meer, maar dat gaat het niet maken natuurlijk.

http://www.futurumshop.nl/topeak-turbo- ... pomp.phtml
Topeak verkoopt reserveonderdelen (voor 4,95 De Vakantiefietser Amsterdam) inclusief rubberen ringetje. Het ringetje kun je ook nog eens een likje montagepasta geven.
Loes
De prestaties van de pomp zijn prima, maar de bouwkwaliteit laat te wensen over. Het voetje is al lang geleden afgebroken en de manometer ook. Tijdens het pompen dreigt er steeds iets los te schieten. Daarnaast is het een tamelijk groot en zwaar ding.

Ik heb spijt van de aankoop en de laatste reis heb ik als alternatief een Topeak Race Rocket MT meegenomen, ook met een slangetje. Hij is supercompact en heeft behoorlijke prestaties.