Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stationsfiets - Forum Wereldfietser

stationsfiets

Als mountainbiker, racefietser en fietsreiziger weet ik waar ik mijn fietsen haal, maar waar ik als toekomend student een afgedankte fiets vandaan haal weet ik niet. Mijn vraag is daarom of iemand nog een 'fiets' heeft staan in de categorie <50,-. Als de wielen en het frame maar goed zijn, de rest kan ik zelf wel reparen of iets wat er op lijkt.

Liefst rond Apeldoorn
In Utrecht gaan stadsfietsen voor minimaal 50 euro van de hand en dat is niet veel soeps, vaak is alleen het broodnodige gerepareerd met het goedkoopste materiaal. Marktplaats in de gaten houden is wat mij betreft de beste optie, maar wellicht zijn tweedehands stationsfietsen in Apeldoorn goedkoper.
Ik heb in het verleden bij diverse reintergratie projecten gewerkt. Daar was vaak ook een fietsenwerkplaats bij, waar in beslag genomen fietsen na verbeurd verklaart te zijn weer in bruikbare staat werden opgeknapt en verkocht.

Geen idee of Apeldoorn een dergelijk project kent, maar in Zutphen doet tactus dit momenteel op de piet heinstraat. Verder weet ik dat er in Deventer ook een locatie zit van tactory.
Soortgelijk aan wat nsa1984 benoemd is in Ede de volgende optie:
http://www.restorekringloop.nl/fietsen/

Je zou kunnen bellen om te vragen voor hoeveel deze fietsen de deur uit gaan. Qua afstand zou het goed te doen moeten zijn vanuit Apeldoorn.

Of Google om te zien of je ook binnen Apeldoorn een soortgelijk iets kunt vinden. Eventueel kun je de gemeente bellen om te vragen waar zij in beslag genomen fietsen laten, of deze via het één of ander terug de verkoop in gaan.

Een tweede goedkope optie is de oud ijzer handelaar. Je kunt overwegen eens langs te lopen om te zien of deze een fiets heeft liggen welk afgedankt is. Soms zit er nog wel eens wat tussen.