Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop gevraagd: kinderfiets voor jongen 7 jaar - Forum Wereldfietser

Te koop gevraagd: kinderfiets voor jongen 7 jaar

Ik zoek een fiets voor een fietsvakantie voor jongen van 7 jaar. Ik woon in Amsterdam.
Ik neem aan dat je tweedehands bedoelt: vraag het dan eens op de site van Fietsen met kinderen. Van de nieuwe kinderfietsen vind ik die van Islabikes het meest geschikt voor fietsvakanties.
Wim
dank. Ik bedoel inderdaad tweede hands. Het forum van de site fietsen met kinderen werkt niet momenteel.
Ik heb destijds een prima fiets op marktplaats gevonden. Of vraag je een advies welke fiets het meest geschikt is?

Groet,
Ik heb al informatie gevonden over goede fietsen, maar heb tot nu toe niets via Marktplaats kunnen vinden en ik twijfel een beetje over de maat. Mijn zoon is 126 cm
Waar ga je fietsen? Mijn zoon(tje) van 8 (maar niet te lang van stuk) fietst op een 24" fiets met een 3 versnellingsnaaf op het vlakke behoorlijke dagafstanden (tot 60-70 km). In Zuid-Limburg (zonder bagage) was het leuk tot 50 km. Overigens fietst hij dagelijks 10-12 km om naar school te gaan. Zijn uithoudingsvermogen is daardoor redelijk groot in vergelijking met vriendjes die dichter bij wonen. (de fietstijl van hem lijkt sowieso op een intervaltraining, altijd aan het versnellen en weer uitvieren...)

Zijn vakantiefiets is ook de fiets die hij voor doordeweeks gebruikt. Het was behoorlijk zoeken om een fiets zonder vering te vinden, want daar gaat m.i. teveel energie in zitten. Ook is het goed om soepele banden te monteren.

Groeten
Eric
Ja in Nederland wil het wel met zo'n naafversnelling. Voor het ook maar iets zwaardere werk is een derailleur toch wel wenselijk, maar dat wordt in Nederland nauwelijks geleverd.
Wim
Dag Eric, we willen in Nederland fietsen (later wellicht in buitenland). Welke fiets heeft je zoon? Waar heb je die aangeschaft en welke maat? hoor het graag
Wim schreef:Ja in Nederland wil het wel met zo'n naafversnelling. Voor het ook maar iets zwaardere werk is een derailleur toch wel wenselijk, maar dat wordt in Nederland nauwelijks geleverd.
Wim
Mijn ervaring is dat je met een 7 jarige nog niet het zwaardere werk moet doen. Er zijn kinderfietsen met naafversnellingen met meer dan 3 versnellingen. Dat gaat prima.

De fiets die we toen hadden kan ik niet zo snel meer terugvinden op marktplaats. Maar een Batavus Snake met drie versnellingen zou al heel goed kunnen. Aan de bagagedrager achter hang je twee voortassen met lichte spullen.

Groet,
Ruud
Als ik het me goed herinner hadden wij destijds een MTB van Minerva (Belgisch), ze zijn er dacht ik in 20" en 24" met derailleur, gekocht bij Vos in Zwanenburg, later weer verkocht op MP en dan is de netto schade te overzien met veel fietsplezier ertussen.
Elin schreef:Dag Eric, we willen in Nederland fietsen (later wellicht in buitenland). Welke fiets heeft je zoon? Waar heb je die aangeschaft en welke maat? hoor het graag
Mijn zoon heeft een Sparta Slider 24 inch met een vaste voorvork. Prima fiets. We hebben hem gewoon bij de lokale fietsenmaker gekocht.

Groeten
Eric