Additionally, paste this code immediately after the opening tag: boekjes naar Rome - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

boekjes naar Rome

Twee jaar geleden was de grenspost op de Spluegenpas nog bemand. Wij waren met de auto, maar de tunnels aan de Italiaanse kant vond ik zoals wel gezegd wordt inderdaad eng. Enkele jaren eerder hadden we toen we op de fiets waren de pas vanwege slecht weer moeten laten schieten en waren we met de trein omhoog gegaan en via de Malojapas naar beneden. Toen mijn vrouw en kinderen de Spluegenpas vanuit de auto zagen waren ze blij dat we hem eerder niet genomen hadden. Ik vond het wel een heel romantische rustige pas. De beklimming aan de Zwitserse kant lijkt mij prachtig.
Wim
bert sitters schreef: Ik vond het totaal niet saai. Voorbij Chur wordt de Rijn echt spectaculair met diepe kloven. Je komt door Reto-Romaans sprekende dorpen, die onderling weer verschillende dialecten hebben.
Beter zou ik het niet kunnen omschrijven. 't Is een echte aanrader. Maar eens in Italië vond ik vooral de Po-vlakte doorsteken vrij eentonig.
mapel63 schreef:Heel apart aan de Splugenpass vond ik altijd de (bemande-)grenspost op pashoogte, of dat nog steeds is weet ik niet.
Die is er nog altijd.
Wim schreef:de tunnels aan de Italiaanse kant vond ik zoals wel gezegd wordt inderdaad eng

Je moet al een goede verlichting hebben (de eerste 100 meter zie je überhaupt niets omdat je ogen zich moeten aanpassen) om de talrijke gaten in het wegdek te zien!
hoi,

- Ik wil dit jaar oa. naar Rome fietsen, zijn er al fietsers die het op de GPS gedaan hebben?
- Wat is de makkelijkste optie om weer terug in Nederland te geraken vanuit Rome? [mijn voorkeur heeft de trein.]

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:hoi,

- Ik wil dit jaar oa. naar Rome fietsen, zijn er al fietsers die het op de GPS gedaan hebben?
Zoals eerder aangegeven heb ik Reitsma route gedaan vanaf Florence. Via deze link kun je een gdb file downloaden met de door mij gereden tracks en als extra alle campings langs de route.
henkfietst52 schreef: - Wat is de makkelijkste optie om weer terug in Nederland te geraken vanuit Rome? [mijn voorkeur heeft de trein.]
Vanaf Sienna en Florance zou je ook de fietsbus terug kunnen nemen.
henkfietst52 schreef:hoi,

- Ik wil dit jaar oa. naar Rome fietsen, zijn er al fietsers die het op de GPS gedaan hebben?
- Wat is de makkelijkste optie om weer terug in Nederland te geraken vanuit Rome? [mijn voorkeur heeft de trein.]

Henk

kunst en fietswerk
Je kunt met de trein, maar dan ben je ruim 22 uur onderweg.
Zie: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2 ... 1&OK#focus
Ik vind die reis per trein wel heel mooi.
Wim
Je kunt ook terug vliegen met Transavia.
@ Bert, Wim, Hans
dank je voor de antwoorden, ik ga er mee aan de slag.

Heb de DB en track inmiddels onder mijn faforieten geplaatst.

[toch prefereer ik de trein ipv vliegen]


Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:toch prefereer ik de trein ipv vliegen
Is de autoslaaptrein vanuit Livorno geen optie, of rijdt die niet meer ?
Kom je goed uitgeslapen in Den Bosch aan :wink:
Michael W schreef:
henkfietst52 schreef:toch prefereer ik de trein ipv vliegen
Is de autoslaaptrein vanuit Livorno geen optie, of rijdt die niet meer ?
Kom je goed uitgeslapen in Den Bosch aan :wink:
Jawel, tussen 27-04 en 26-10-2013

http://www.autoslaaptrein.nl/bestemming ... ie/livorno
henkfietst52 schreef:- Wat is de makkelijkste optie om weer terug in Nederland te geraken vanuit Rome? [mijn voorkeur heeft de trein.]
Voor jezelf heb je de antwoorden inmiddels al. Voor wat betreft je fiets: die kun je zelf meenemen of, ook een optie, thuis laten brengen door Soetens Transport. Afgeven bij camping Smeraldo in Trevignano Romano en de fiets staat binnen 14 dagen bij je voor de deur te trappelen van ongeduld om weer eropuit te trekken.
@ Robertjan Voor wat betreft je fiets
Het liefst heb ik de fiets bij me in de trein, maar ik ga ook deze optie onderzoeken.
dank voor de info.

Ook de autoslaaptrein kan een mogelijkheid zijn.


Henk

kunst en fietswerk
Ik heb mijn ticket geboekt bij transavia . Ik snap niet hoe ze het voor dat geld kunnen doen eigenlijk.
henkfietst52 schreef:
@ Robertjan Voor wat betreft je fiets
Het liefst heb ik de fiets bij me in de trein, maar ik ga ook deze optie onderzoeken.
dank voor de info.

Ook de autoslaaptrein kan een mogelijkheid zijn.


Henk

kunst en fietswerk
Voor de autoslaaptrein moet je vauit Rome weer eerst een flink eind terug.
Je kunt met een trein vanaf Roma-Trastevere
Roma Trastevere vertrek 10:25 R 2338 Fietstransport beperkt mogelijk
Livorno Centrale aankomst 13:57


Vanuit Rome kun je ook met de CityNightLine naar München er verder volgens het onderstaande reischema.

Roma Termini Do, 20.06.13 vertrek 19:12 CNL 484 City Night Line
Reserveren verplicht, Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, In zitplaatsw. enkel 2.kl., Slaaprijtuig, Couchette-rijtuig, Bistro Cafe, Snacks en dranken bij de steward verkrijgbaar., City Night Line
München Hbf Vr, 21.06.13 aankomst 06:30
Overstaptijd 18 Min.
München Hbf Vr, 21.06.13 vertrek 06:48 IC 2266 Intercity
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Bistro Cafe
Stuttgart Hbf Vr, 21.06.13 aankomst 09:07
Overstaptijd 30 Min.
Stuttgart Hbf Vr, 21.06.13 vertrek 09:37 IC 2218 Intercity
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Bistro Cafe
Osnabrück Hbf Vr, 21.06.13 aankomst 15:23
Overstaptijd 30 Min.
Osnabrück Hbf Vr, 21.06.13 vertrek 15:53 IC 144 Intercity
Reserveren voor fiets verplicht, Fietstransport beperkt mogelijk, Reserveren aanbevolen, Restauratie
Deventer Vr, 21.06.13 aankomst 17:40

Voor meer informatie en boekingen: http://www.treinreiswinkel.nl
Zijn die overstaptijden niet wat kort in een reis waar je telkens fietsplaatsen moet reserveren? Ik zou wat slecht slapen bij een overstaptijd van 18 minuten als ik zie hoe vaak internationale treinen met vertraging reizen. Zijn jullie dapperder?
@ Bert Vanuit Rome kun je ook met de CityNightLine naar München
De terugreis is zo goed als zeker geboekt, bedankt voor de info.

Nu ben ik nog in twijfel over of Benjaminse of Reitsma, met beide heb ik ervaring maar ik vond Benjaminse altijd het prettigst.

Het moet sowieso over de Splügenpass gaan, ik lees veel mooie verhalen maar welke variant is het mooiste?

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:
@ Bert Vanuit Rome kun je ook met de CityNightLine naar München
De terugreis is zo goed als zeker geboekt, bedankt voor de info.

Nu ben ik nog in twijfel over of Benjaminse of Reitsma, met beide heb ik ervaring maar ik vond Benjaminse altijd het prettigst.

Het moet sowieso over de Splügenpass gaan, ik lees veel mooie verhalen maar welke variant is het mooiste?

Henk

kunst en fietswerk
Dan moet je Benjaminse doen, ik heb Reitsma en Benjaminse gedaan en vond de laatste toch wat mooier, de Reitsma route ging toen nog over de Silvretta.
@ Peter. Heb je de hoofd route gevolgd, heb je op GPS gefietst?

Het zal de Benjaminse route worden, heb er nu al zin in! :P

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:@ Peter. Heb je de hoofd route gevolgd, heb je op GPS gefietst?

Het zal de Benjaminse route worden, heb er nu al zin in! :P

Henk

kunst en fietswerk
Ja Henk het was de hoofdroute (alleen in Basel heb ik niet de route gevolgd, ben eerder de Rijn overgestoken om het industrieterrein te ontwijken) en inderdaad op GPS gefietst, mocht je terug vliegen van Fiumicino dan heb ik nog een prima track van Camping Roma naar het vliegveld voor je.
Peter.
Wim schreef:Twee jaar geleden was de grenspost op de Spluegenpas nog bemand. Wij waren met de auto, maar de tunnels aan de Italiaanse kant vond ik zoals wel gezegd wordt inderdaad eng.
Wim
De meeste tunnels na de Splügenpas zijn te vermijden door via een steil, hobbelig weggetje af te dalen naar het dorpje Isola (zie ons reisverslag over de route naar Rome). Ik geloof dat dat ook zo ook beschreven staat in het routeboekje van Benjaminse.