Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: trekkingfiets (beperkt budget) voor vrouw van 1m67 - Forum Wereldfietser

Gevraagd: trekkingfiets (beperkt budget) voor vrouw van 1m67

Ik probeer iemand te overtuigen mee op fietsvakantie te gaan. Enige grote probleem: de aankoop van een fiets.
Ik bekeek al wat huuropties, maar dat is dan misschien weer dom: 200-250 euro uitgeven aan huur? Ik kom dus hier even vragen of er iemand toevallig een fiets heeft staan die weg mag voor een niet te hoge prijs.
De fiets moet dus uiteraard geen rohloff, magura, etc gemonteerd hebben, maar toch stevig genoeg zijn om een reis van een maand op vooral verharde wegen (lees: dus ook onverhard) te maken en genoeg versnellingen hebben om zonder problemen een berg te beklimmen.

Een goed zadel, nieuwe banden, etc kunnen nog aangekocht worden. Er mag ook nog opknapwerk aan zijn. Verhuuropties mogen ook vermeld worden (omdat de plannen nog ietwat vaag zijn, hele maand juli 2013

Binnenbeenlengte kom ik hier later vermelden, voorlopig weet ik enkel de grootte:
1m67 (en in verhouding lange benen)

Alvast erg bedankt allemaal!
Afbeelding
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 11&t=18797 Is dit wat ?? Over de prijs is te onderhandelen.

Gr Leo
Leo, ik denk niet dat Juut dit bedoeld.
Juut moet wel even aangeven of de fiets ook met bepakking gereden gaat worden.
Jouw fiets kan, de foto beziend, niet met bepakking gereden worden of je moet aanpassingen gaan doen en ik denk dat dit, gezien het beperkte budget, niet de bedoeling is.
Frits
Een bagage dragertje hoeft niet zo veel te kosten. Bevestigings nokjes zitten er op, ook voor spatborden als ze dat wil.

Gr Leo
Bij die lichaamslengte zou ik toch vooral kijken naar fietsen met 26 inch wielen. Een goede oudere mtb met vaste voorvork zoals van Leo kan goed uitkomen. Andere banden (50 mm Schwalbe Big Apple), een goede achterdrager, spatborden, en je bent klaar. Goedkope nieuwe fietsen zijn de grotere maten Islabike jeugdfietsen uit Engeland, of de instapmodellen dames mtb's van Cube.
Wim
Juut,

Ik heb op zolder nog m'n Giant Expedition staat. Hij ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding.
Dit is een plaatje van internet, m'n fiets heeft geen voordrager meer. Ik ben zelf 1.65m dus de maat is oke. Ketting, tandwielen en cassette zijn in orde, alleen sta ik niet in voor de bandjes aangezien de fiets al een tijdje op zolder staat. Verder ziet ie er ook netjes uit. Ik heb er altijd met veel plezier op gefietst.
De prijs die ik in gedachte heb is Euro 150, dit is incl Agu Quorum achtertassen.
Het is de bedoeling met bagage (achter, eventueel ook vooraan) te fietsen. Bedankt!
Marianne, ik stuur je pm!
Hoi Juut,

In het te koop deel heb ik onze cannondale nog staan: bekijk topic.

De fiets heeft nokjes voor een voordrager. Over de rollerbrakes staat het nodige onder de advertentie.
Wij hebben de volgende tochten er mee gereden.


Afbeelding

Verkocht
Hallo,

ik heb een trekkingsfiets te koop in uistekende staat en die beantwoordt aan je vraag. Onmiddellijk rijklaar met nieuw zadel, goede anti-lek banden, tevens voordragers, ... Meer uitleg vind je tevens in een antwoord in zoekertje hierboven (trekkingsfiets gezocht maat 50).
hoi
Je kan ook op marktplaats kijken. Ik heb net een fiets gekocht, die ik op marktplaats zag. Wel bij een erkende rijwielhandel. Ik ga ook voor het eerst lange fietstochten maken met bagage en met wat aanpassingen (ander stuur) was ik 370 euro kwijt. ! Zelf niet zo verstand van technische kant van fietsenen :oops: , maar ik had een ervaren wereldfietser en een bewegingswetenschapper meegenomen en die konden die fiets goedkeuren. ik zag op marktplaats ook een Gazelle Kathmandu Randonneur . Is geen superkwaliteit, maar leuk om te beginnen voor 349 euro geloof ik. Was mij te ver weg, fiets staat in Friesland. Je kan als dame toch ook beter een herenfiets (met stang) nemen zeiden mij vrienden/experts, iets met stevigheid stabiliteit, whatever. Ik luister braaf.
Succes en ook met het overhalen :-)
:wink:
Marjolein
RHensen schreef:hoi
Je kan ook op marktplaats kijken. Ik heb net een fiets gekocht, die ik op marktplaats zag. Wel bij een erkende rijwielhandel. Ik ga ook voor het eerst lange fietstochten maken met bagage en met wat aanpassingen (ander stuur) was ik 370 euro kwijt. ! Zelf niet zo verstand van technische kant van fietsenen :oops: , maar ik had een ervaren wereldfietser en een bewegingswetenschapper meegenomen en die konden die fiets goedkeuren. ik zag op marktplaats ook een Gazelle Kathmandu Randonneur . Is geen superkwaliteit, maar leuk om te beginnen voor 349 euro geloof ik. Was mij te ver weg, fiets staat in Friesland. Je kan als dame toch ook beter een herenfiets (met stang) nemen zeiden mij vrienden/experts, iets met stevigheid stabiliteit, whatever. Ik luister braaf.
Succes en ook met het overhalen :-)
:wink:
Marjolein
Deze is van Marktplaat, klein en mogelijk wel geschikt: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Hoi,

Het is al wat maanden geleden dat je de fiets hier werd geplaatst.
Is de Giant nog steeds op zolder? of inmiddels verkocht.
hoi
Nog op zoek naar een fiets. Ik heb er vorig jaar een gekocht, maar vind het wereldfietsen te zwaar. De fiets is niet het probleem, het primitieve vond ik te zwaar. Ik ben zelf 1.68 cm. Voor meer info
mvanvalderen@gmail.com
hier mag een slotje op.