Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga miyata frame's (zijn ze ook kaal/los te verkrijgen) - Forum Wereldfietser

koga miyata frame's (zijn ze ook kaal/los te verkrijgen)

1
legnumfan schreef:Hoi hoi wereld-ontdekkers,

Ik wil graag mijn eigen koga miyata trekkingfiets op gaan bouwen nu heb ik al veel van de benodigde onderdelen. Alleen een los koga frame krijg ik nergens gevonden. Heeft iemand een idee/suggestie?
Liefst van een WorldTraveller, (globe)Traveller of Randonneur.


mvg casper
Je maakt een weinig kritische indruk met zo'n rijtje total verschillende frames.
Als er vooral Koga op moet staan koop je de stickers toch gewoon los: http://www.ebay.com/itm/Miyata-Koga-dec ... 0893753867
Er zijn genoeg andere goede/betere touringframes los te koop. Surly voor goedkoop, Thorn voor beter en meer keus.
Wim
nou Marten bedankt voor jouw goede hulp!
Fijn dat er nog zulke fietsliefhebbers zijn die een ander echt willen helpen.


Inderdaad zijn het zeer verschillende frames, maar die keuze moet ik zelf nog maken. Het gaat niet zo zeer om de soorten frame's maar over de plek/adres waar deze eventueel te verkrijgen zijn. Denk hierbij aan een fietssloop of iets dergelijks.
De fiets waar de onderdelen van af komen, is een koga terraliner met staal frame, maar het frame is 54cm en ik ben 1.90 dus veel te klein.

Ook andere frames zijn inderdaad mogelijk maar ik vind de koga's super gaaf, dit is mijn smaak!

Mocht iemand toch nog koga stickers zoeken: Onze grote vriend Marten weet ze te vinden
Legnumfan ik denk als je even goed nadenkt wat Marten probeerd te zeggen je anders zou reageren.
Het is een goede gewoonte je eerst in te lezen in de diverse type frames, wiel formaten, rackjes, type vorken en zithoudingen.
Dan maak je een keus voor een frame en frame maat.
Pas dan ga je zoeken welk frame er het dichst bij in de buurt komt.
Succes met zoeken.
Prbeer eens te omschrijven wat voor fiets je wilt maken, wat je met de fiets wilt doen, dan kan er beter worden geadviseerd.

Maar ik lees dat je geen advies wil, maar alleen wil weten waar je frames kunt kopen. Je vindt het blijkbaar minder belangrijk wat voor soort fiets je in elkaar gaat zetten, zolang het maar een Koga is. Een vreemde reden om een fiets te maken, maar dat mag je helemaal zelf weten.

Ik zou eens contact opnemen met de gemeente, waar regelmatig opgehaalde / achtergelaten fietsen worden verkocht / vernietigd. In een stan met een station zijn dat er meer dan in een klein dorp, maar alle gemeentes halen fietsen op. Vaak zijn het vreselijke barrels, maar de frames kunnen nog best in orde zijn.
Topicstarter wil gewoon weten waar hij losse Koga-frames kan krijgen. Misschien wil hij zijn keuze op basis van het aanbod bepalen (dat doen we uiteindelijk toch allemaal), misschien ook wel niet. Ik krijg de indruk uit zijn tweede posting dat hij genoeg verstand van fietsen heeft om een goede keuze te maken.

Ik weet trouwens niet waar je losse Koga-frames kunt krijgen.

@Marten: weet je misschien ook waar je stickers van de oude Myata Cycles kunt krijgen? Zit erover te denken om mijn oude racefietsje/singlespeeder eens een goede lakbeurt te geven.
legnumfan schreef:
Ook andere frames zijn inderdaad mogelijk maar ik vind de koga's super gaaf, dit is mijn smaak!
even googelen op de types en je vindt frames varierend van gelugd staal tot gepolijst aluminium. Het enige wat die frames gemeenschappelijk hebben is de text die er op staat.
Pedalero schreef:.

@Marten: weet je misschien ook waar je stickers van de oude Myata Cycles kunt krijgen? Zit erover te denken om mijn oude racefietsje/singlespeeder eens een goede lakbeurt te geven.
http://www.velocals.com/servlet/the-MIY ... Categories
m-gineering schreef:
Pedalero schreef:.

@Marten: weet je misschien ook waar je stickers van de oude Myata Cycles kunt krijgen? Zit erover te denken om mijn oude racefietsje/singlespeeder eens een goede lakbeurt te geven.
http://www.velocals.com/servlet/the-MIY ... Categories
Bedankt! Nu weer ontopic.
legnumfan, Koga verkoopt geen kale frames. Je hebt dus twee opties: ofwel vind je een tweedehands frame op marktplaats, ofwel ga je opzoek naar de producent van de Kogaframes. Vroeger maakte Myata de frames, maar tegenwoordig worden de frames gewoon besteld bij de interessantste framebouwer, meestal in Azië. Als je vindt in welke fabriek ze worden gemaakt, kan je ongetwijfeld voor een strak prijsje aan een kaal frame komen. (ik weet bijvoorbeeld dat de fabriek waar oa. decathlon frames laat maken in China ligt. Een kader kost daar ongeveer 40 euro, in hoeverre dat legaal is, ...)

Je zit hier op een liefhebbers forum en je oproep is van het type: "ik wil een volvo diesel motor". Op verschillende diesels hangt een volvo plaatje, maar de D5 is door volvo zelf ontwikkeld, de 1.5d is eigenlijk een renault motor en de 240D's waren uitgerust met een 2.4 diesel die rechtstreeks uit een VW bestelwagen kwam. Dat je vraag voorbij gaat aan die feiten, wekt wat wrevel op. Om het op koga te betrekken: koga heeft vrijwel elke vorm frame verkocht: staal, alumium, carbon, en vrijwel elke geometrie (de koga touring gents, is een heel ander frame dan de globetraveller)
Wim schreef:Er zijn genoeg andere goede/betere touringframes los te koop. Surly voor goedkoop, Thorn voor beter en meer keus.
Wim
Wim, laat ons even de overweging staal vs alu achterwege laten. Dit is een nogal persoonlijke keuze waar de één veel meer belang aan hecht dan een ander.
Dit dus buiten beschouwing gelaten, ga ik volledig met u akkoord dat er andere en goedkopere touringframes te verkrijgen zijn. Maar wat maakt ze dan beter t.o.v. een Koga, die m.i. toch kan wedijveren met de concurrentie?
Ik heb voor een vriendin een prachtige rode koga miyata forest mixed gekocht
Compleet op markplaats. 50 euro :D

Deze heb ik gestript en in dit geval opgebouwd met nieuwe onderdelen.
Behalve het achter rekje en stuur + pen.

Verder een complete Shimano Deore groep er op gezet met magura HS33 remmutjes.
En nieuwe wielen met db spaken, sputnick velgen en Schwalbe supreme banden er op.
En nog wat kleine onderdelen.

Uiteindelijk 800 euro aan onderdelen. Ding rijd beter dan de meeste fietsen waar ik ooit op heb gereden. Foto volgt nog in een andere topick.

Mijn fiets is ook in opbouw met een nieuw VSF frame. Helaas mag dit niet meer.
Ze maakte een uitzondering voor mij :P

Als je een koga wilt kun je het beste een goed staal frame nemen denk ik.
Teminste 2de hans alu frames ouder dan 6 jaar verliest zijn kracht? Wel eens gehoord.....? Correct me if i'm wrong
Kijk toch al een paar mooie tips,

Ik zal gezien de reacties van de Echte fiets liefhebbers een nieuw topic maken waarin ik me even voorstel en een stukje schrijf over mijn ervaringen/kennis.
Misschien dat de communicatie dan wat soepeler verloopt :wink:

mvg cas