Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: spacer Shimano voorderailleur 31.8mm - Forum Wereldfietser

Gevraagd: spacer Shimano voorderailleur 31.8mm

Ik heb een heel lullig probleempje, de spacer van mijn voorderailleur is afgebroken en past nu past deze niet meer op mijn zitbuis.
Heb het al geprobeerd met een stuk rubber op te vullen maar echt stevig zit dit toch niet en dat is wel de bedoeling aangezien ik binnenkort een flinke toer ga maken.

Het onderdeel ziet er uit zoals op dit plaatje:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31bmzQ7JOgL.jpg

Het gaat om de Medium (klembandmaat 31,8mm) en deze wordt geleverd bij de voorderailleurs FD-M771 en FD-M971.
Het onderdeel heet officieel SM-AD16M en dit staat gegraveerd op de binnenkant.

Wellicht heeft iemand deze nog liggen na aankoop van de derailleur en wil deze aan mij verkopen?
Ik heb ook al een aantal Shimano dealers gemaild.
Shimano Benelux heeft behalve een postadres geen contactgegevens.

Keeping the fingers crossed..!
jellesteen schreef:Ik heb ook al een aantal Shimano dealers gemaild.
Shimano Benelux heeft behalve een postadres geen contactgegevens.

Keeping the fingers crossed..!
Dit is nou typisch zo'n onderdeel wat in de werkplaats overblijft als je een derailleur op een frame schroeft (want alle maten zitten meeverpakt). Je moet dus niet mailen, maar tegen theetijd met een doos koeken onder de arm naar binnen wandelen :D
Goed punt Marten. Er zitten geen Shimano service punten in de buurt hier, maar morgen toch maar eens langs Snel en de andere fietsenmakers in Utrecht met wat lekkere koekies. :)
jellesteen schreef:Goed punt Marten. Er zitten geen Shimano service punten in de buurt hier
Shimano service punt is irrelevant, dat is gewoon een of ander marketing concept. Shimano spullen heeft iedereen, als het meezit zelfs goedkoop in een plastic zakje in plaats van een joekel van een kartonnen doos met 90% lege ruimte :D
Ik heb er nog een (twee) liggen!
Roeland
Ik dacht ook nog 2 setjes te hebben maar er staat SM-AD17 op de achterkant
Matthie9000 schreef:Ik dacht ook nog 2 setjes te hebben maar er staat SM-AD17 op de achterkant
die klinken doffer als je ze laat vallen;) 16's zijn van aluminium, 17's van plastic met iets anders gevormde gaten
Bedankt voor het doorspitten van de oude doos Roeland en Matthie!

Inmiddels Marten's advies al opgevolgd en bij de eerste fietshandel was het al raak, in de onderdelenla een flink voorraadje van deze stukjes aluminium en plastic. :)

Er stond een prijskaartje op dus de aangeschafte koeken waren niet nodig.
Te halen dus bij Snel tweewielers/Utrecht, ze hebben flink wat onderdelenlaatjes.

Nogmaals dank voor tips en zoekwerk; nog even inpakken en dan ben ik klaar voor Frankrijk/Spanje/Portugal. ^^