Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Snel Safari (m60/61) gezocht - Forum Wereldfietser

Snel Safari (m60/61) gezocht

Ik ben op zoek naar een tweedehands Snel Safari (framemaat 60/61); het liefst met een racefietsstuur. Heb deze fiets vorige week uitgeprobeerd op de Fiets en Wandelbeurs en was meteen helemaal verkocht. Het budget ontbreekt echter voor een nieuw model. Dus misschien dat iemand een eenzame Snel Safari in de schuur heeft staan die een nieuwe eigenaar zoekt?

Ik hoor het graag!

Geert
GeertA. schreef:Ik ben op zoek naar een tweedehands Snel Safari (framemaat 60/61); het liefst met een racefietsstuur. Heb deze fiets vorige week uitgeprobeerd op de Fiets en Wandelbeurs en was meteen helemaal verkocht. Het budget ontbreekt echter voor een nieuw model. Dus misschien dat iemand een eenzame Snel Safari in de schuur heeft staan die een nieuwe eigenaar zoekt?
Ik hoor het graag!
Geert
Ik gun het je erg maar denk dat je zoekt naar een speld in een hooiberg.
Snel is geen erg groot merk.
Safari-snels zijn maar één van hun types.
De maat 60-61 zijn maar twee van de vele maten.
De kans dat die fiets ook nog een racefietsstuur heeft is klein.
En dan moet de eigenaar hem nog kwijt willen, mensen die zo'n specifieke fiets hebben willen dat meestal niet; Snel-fietsen zijn niet erg vaak te koop, welk model dan ook.
En hij moet nog goed zijn.
Ik denk dat je meer kans maakt door je zoekgebied fors uit te breiden.
Succes,
Leon
Waarom was de Snel Safari het helemaal voor je? Misschien vind je dat ook wel bij andere fietsen, waardoor je tweedehands meer kans maakt.
Informeer eens naar de maat:

http://link.marktplaats.nl/532321740

Hij ziet er nog vrij goed uit, waarschijnlijk voor een prikje te koop en je haalt er nog de voldoening van het zelf afmonteren uit. Dat zou een fiets voor het leven kunnen zijn.

Zelf ben ik ook al 18 jaar supertevreden met mijn Snel, een maatgebouwde, lugloze Explorer (28 duims) van Columbus oversized Cyber, uitgerust met Magura HS66, Hügi 40- spakers en XT. Ideale geometrie en mooie afwerking, geen toeters en bellen als ABS, (dubbele) standaards en meer van die door uitgekookte marketeers geschepte behoeftes.
Ik heb net gebeld. De man is echt a-technisch. De maat is 62 en hij wil er minimaal 75 euro voor hebben.

maar alles is echt stuk en moet dus worden vervangen gaat veel kosten.

Mario
De maat klopt. Snel gebruikt poedercoating en die lijkt op de foto's onbeschadigd. De advertentie vermeldt derailleur en ketting te vervangen, verder alles in goede staat. Hij heeft een mooi vlinderstuur waarvan de bekleding niet beschadigd is. Snel zal op zo'n fiets geen minderwaardige onderdelen gemonteerd hebben. Nieuwe derailleur, ketting, cassette, kabeltjes, nieuwe banden, een brooks zadel, tubusdragers en je komt alles bij mekaar aan 500 euro's of minder als je tweedehandsonderdelen zoekt. Je hebt een week (leuk) werk om hem helemaal uit mekaar te halen, alle onderdelen minutieus te poetsen, in te vetten en weer te monteren. Daarna herkent de verkoper hem niet meer. De voldoening zo'n fiets een tweede leven te geven! Mooi projectje. Als ik Geert was, als ik zo'n fiets kon gebruiken, ik zou het wel weten.
Er zijn in de loop der jaren wel wat wijzigingen doorgevoerd:
Ik schat dat er NUL onderden van deze fiets hetzelfde zijn als die op de Snel Safari op de beurs zitten.
Leon
Dat is zeker zo, maar er bestaat een markt met onderdelen uit die tijd en ook nieuw vind je vervanging van een redelijke kwaliteit. Het uitgangspunt is dat Geert geen budget heeft voor de safari van de beurs en wie geen geld heeft, moet improviseren en werken (het verhaal van mijn leven :idea: ).
Die fiets van MP is in de juiste maat een buitenkansje natuurlijk. Ik zou wel even zeker willen weten of inderdaad alleen de derailleur kapot is en vooral hoe dat is gebeurd. Je wilt niet dat de derailleurpad beschadigd is.

Bij het ombouwen naar racestuur moet je natuurlijk niet vergeten dat v-brakes niet combineren met sti-remgrepen. Bovenop evt. restauratiekosten komen dan kosten voor racestuur, remgrepen voor v-brakes en bar end shifters/buicommandeurs (als er buiscommandeurs op het frame passen).
Bedankt voor jullie reacties en adviezen!

Ik ga er vandaag over nadenken of dit mijn nieuwe hobbyproject wordt;-)

Geert
als je technisch ben zou ik het doen

Mario