Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht fietscomputer met hoogtemeter (met of zonder draad) - Forum Wereldfietser

Gezocht fietscomputer met hoogtemeter (met of zonder draad)

Gisteren heeft mijn fietscomputer (sigma 506) het begeven, dit is al de derde die het begeeft in niet al te lange tijd, 2x een sigma en een union :cry:
Ben nu op zoek naar een ander exemplaar, dus wie heeft er een ongebruikte thuis liggen. Nu veel mensen met GPS gaan fietsen, zijn er vast wel afgedankte exemplaren :)
Zoals al in de titel staat, maakt het me niet uit of het een draadloos exemplaar is of één aan een draadje. Als ie maar betrouwbaar is.

Stuur me maar een PB, met merk, typenummer en je vraagprijs.
Alvast bedankt!!

groet, roosje
..... Niemand van de 163 kijkers, die nog een afgedankt exemplaar heeft liggen? :?

roosje
roosje schreef:..... Niemand van de 163 kijkers, die nog een afgedankt exemplaar heeft liggen? :?

roosje
Ik niet, maar ik zou zeggen koop gewoon een Cateye Velo 8
De cateye velo 8 heeft geen hoogtemeter en dat is blijkbaar een vereiste/voorkeur van topic starter.
De mijne is niet te koop. Het is een Cateye CC-AT100. Gaat al erg lang mee, dus misschien een goede opvolger. Was indertijd wel duur.
Tja, ondanks het feit dat ik een GPS heb gebruik ik nog steeds mijn km-teller (zonder hoogtemeter). Tijdens het fietsen geeft een gewone teller de huidige snelheid nauwkeuriger weer, bij de GPS schommelt die snelheid. Bovendien rij ik ook wel eens ritjes zonder GPS.
Idem dito voor mij Frank.
Mijn kilometerteller (met hoogtemeter) is de MC1.0 van VDO. Verschrikkelijk betrouwbaar ding, gaat al zes jaar en 43000km mee. Is reeds verschillende keren op de stenen gedonderd (door mijn onhandigheid) zonder verder probleem. Ik heb'm geijkt aan de hand van mijn GPS (bij ideale bandenspanning) en hij loopt tot 0.1% nauwkeurig.
roosje schreef: knip
Nu veel mensen met GPS gaan fietsen, zijn er vast wel afgedankte exemplaren :)
knip
groet, roosje
Ik denk dat die vlieger niet op gaat. Ook met GPS zou ik niet zonder kilometerteller willen fietsen...

Ik ben bang dat je aan een nieuwe teller vast zit. Je zou kunnen overwegen een 'outdoor' horloge incl. barometer / hoogtemeter te kopen. Die zijn af en toe voor niet te veel geld te koop bij een discounter en dan koop je een eenvoudige km-teller. Dan kon je in totaal wel eens goedkoper uit zijn.

Succes
Eric
Frank schreef:Tja, ondanks het feit dat ik een GPS heb gebruik ik nog steeds mijn km-teller (zonder hoogtemeter). Tijdens het fietsen geeft een gewone teller de huidige snelheid nauwkeuriger weer, bij de GPS schommelt die snelheid. Bovendien rij ik ook wel eens ritjes zonder GPS.
Om precies die reden heb ik een snelheids- en cadanssensor bij m'n GPS. Nauwkeurige snelheidsmeting, en geen extra computertje nodig.

.tsooJ
Ik denk dat ik dan ga voor de VDO MC 1.0, aangezien ik toch een lichte voorkeur heb voor een exemplaar met draad. Ik werd getipt over de draadloze Cateye Adventure, die schijnt het ook erg goed te doen.
Iemand nog héle goede ervaringen met een ander merk en/of type, met hoogtemeter?
groet, roosje
Wilde alleen even kwijt dat ik zeer goede ervaringen heb met de VDO MC 1.0 zonder draad. :D
Ik zie eerlijk gezegd de voordelen niet van één met een draadje, want alleen in zeer uitzonderlijke gevallen gaat er iets mis met de draadloosheid... heb er nog een stukje over op onze site staan: http://www.tour.tk/bike-touring-equipment.htm
Veel plezier met de MC 1.0 en groeten,
Ali
Helaas ben ik al toe aan mijn derde VDO MC 1.0
Nu weer software problemen.
Als hij het doet is het een superfijne computer, de navigator vind ik ook erg handig ( kan je buiten de dagafstand meter een tweede meter instellen en ten alle tijde op nul zetten, handig als je vanaf punt b nog 26 km moet fietsen naar de volgende afslag en je niet van rekenen en onthouden houdt .. )
Helaas ben ik al toe aan mijn derde VDO MC 1.0
Dat klinkt niet heel bemoedigend :( , heb jij eentje met een draadje of draadloos? En hoe is de service / garantie van VDO?

roosje
Vijf jaar garantie.
Service is echt erg goed! De transmitter hield er mee op in Turkije, mailtje gestuurd, vijf dagen later nieuwe in de bus per koerier (gratis).
Dat is het enige probleem dat wij gehad hebben in ruim vijf jaar tijd.
Ali
Voor alle duidelijkheid...mijn VDO MC1.0 waarvan eerder sprake is ook een draadloze. Geen problemen mee...enkel wanneer de batterij bijna leeg is verloopt de ontvangst niet meer goed...maar dat is normaal :-)
Het leuke aan de VDO is dat je heel veel info op het scherm hebt; je hoeft dus niet continu knopjes te duwen. Je leest simultaan volgende velden af: snelheid, hoogte, stijgingspercentage, temperatuur en een vijfde veld naar keuze (bij mij meestal odometer).
Mijn VDO MC 1.0 draad, vreet batterijen en het rubberen kapje ben ik ook al kwijt... :(

Qua functies een heel fijn ding, want op mijn zoektocht naar een nieuwe teller, blijkt dat de meeste geen hellingpercentage geven.

Iemand een tip?
Ik gebruik naast mijn GPS ook nog steeds een kilometer teller. De afgelopen jaren gebruikte ik een draadloze Ciclomaster, die kortgeleden niet meer voldeed. De afstand zender ontvanger was bij mijn ieuwe fiets groter waardoor bij het leger worden van de batterij de ontvangst regelmatig uitviel. Ik heb nu een nieuwe Ciclomaster met hoogte meter de CM 8.3A. Hiervan is het bereik 2 meter. Het display is ook wat groter dan bij de oude en buiten de actuele snelheid kan je nog 2 regels met informatie op het display zichtbaar maken. Aangezien ik hem pas een paar maanden heb kan ik niets zeggen over betrouwbaarheid.

Ronald
probeer de Mavic ultimate
te koop (uitverkoop) bij h&S bike-discount.de
bert
ik heb nog een Cateye CC-AT100 liggen interesse, de draden zijn voor mj fiets te kort(frame maat 66 cm)

Kosten 20 euro
Gebruik nu sinds enige tijd een VDO MC 1.0, met draad, fietscomputer, die mij heel goed bevalt.
Op fietsvakantie in de Provence vond ik de temperatuur weergave ook prettig, iedere middag zo rond de 36 graden :)
Bij de weergave van de klimmingspercentage had ik soms mijn vraagtekens, één keer gaf ie een helling aan van 23%, en andere keren klom de weg toch behoorlijk, en kwam ie niet verder dan 0 of 1% helling :? Erg frustrerend!
Ook is ie goed waterdicht.

roosje