Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: een herenfiets: stads of trekking maat tussen 54-57 - Forum Wereldfietser

gezocht: een herenfiets: stads of trekking maat tussen 54-57

Dag mensen,

een vriend van me zoekt een fiets; hij wil met z"n dochtertje van een jaar gaan fietsen (in een kinderzitje). Het hoeft dus geen "wereldfiets" te zijn, maar dat mag.

een stadsfiets is ook goed. Heeft er iemand iets ?
hij is 182cm groot, zijn binnenbeenlengte: ik zou het niet weten. ik veronderstel dat een 54 wat klein is, maar meer dan een 57 een overkill zal zijn.

als het een nieuwe moet worden heb ik hem een fahrradmanufaktur t-100 aangeraden. die kosten ongeveer 650. (dus dat is wel een richtprijs: een tweedehands idworx van 2000 euro is a no-go).

het hoeft geen 28" te zijn, maar dat is wel de voorkeur.
een binnenversnelling heeft zeker ook de voorkeur, (liefst een 8 speed nexus, of 3 speed sturmey)

dankjewel
Hoi Fillemon,

Of 57 te groot is hangt af van zijn beenlengte eigenlijk...

Ik ben zelf 'maar' 1m76 en ik kwam bij berekening tussen 56-57 uit als framemaat als ik naar mijn beenlengte kijk. Ik fiets op een 56 nu en die is zeker niet te groot!

Mijn vader is 1m87 en die fietst op maat 60 als ik het goed heb.

Maar mss heb ik gewoon lange benen :D

Je vindt hier best vaak tweedehands fietsen op het forum, of op marktplaats e.d. Ik heb mijn eigenste Snel Safari ook via dit forum gekocht.

Groetjes,

An
hallo An,

ik heb ook een snel safari, toevallig.

de binnenbeenlengte zegt niet alles, verre van zelf. ik vind dat persoonlijk niet de belangrijkste meting.

ik bne zelf maar 1.75 en heb een binnenbeenlengte van iemand van 1.82,
dus indien ik een frame zou kopen zou ik volgens de binnenbeenlengte een grotere maat nodig hebben. Maar aangezien mijn benen iets te lang zijn, is mijn romp iets te kort, maw: op een groter frame zou de bovenbuis in verhouding veel te lang zijn. een zadel hoger zetten lukt altijd, een bovenbuis inkorten is moeilijker.

wat voor mij waar is is zeker voor jou waar: vrouwen hebben normaal altijd langere benen dan mannen (als ze even groot zijn), voor mij is eigenlijk de lengte van de romp de belangrijkste maat. Ik fiets op een 54 met mijn 1.75 en die zit als gegoten. (dat blijkt als ik er op fiets, en dat bleek ook uit de berekening van de software).

het zou ook kunnen dat het in jullie genen zit om keihard te fietsen, maw een sportieve zit erop na te houden


ik kijk uit naar een mooie tweedehands, hopelijk heeft iemand op het forum iets leuk staan
dankjewel
Ik heb inderdaad niet zo 'n heel lange romp, maar wel weer lange armen :D

En ik zit ook vrij sportief op mijn fiets. Ik vond het vlinderstuur dat er eerst opzat namelijk ook niet zo leuk, omdat dat zo 'dichtbij' kwam...

Het zal allemaal wel heel erg persoonlijk zijn! Veel succes in elk geval met het vinden van een fiets!