Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: Son dynamo voor Santos wiel met schijfrem - Forum Wereldfietser

Gevraagd: Son dynamo voor Santos wiel met schijfrem

..of eventueel een compleet wiel.

Gr. Sander
Die heb ik helaas niet voor je, maar misschien even specificeren gezien de verschillende varianten die verkrijgbaar zijn:

- 100mm quickrelease/100mm steekas/110mm steekas
- 32 of 36 spaken
- Voor stekkeraansluting of is je vork geschikt voor Son-SL stekkerloos?
- Kleurvoorkeur?
-edit-

(wat is trouwens een Santos velg :?)
Grandonneur schreef:
ma 02 jan, 2023 12:51
-edit-

(wat is trouwens een Santos velg :?)
Dat is een gewone (waarschijnlijk zware) velg maar dan extra duur.
Sanderdol schreef:
ma 02 jan, 2023 12:32
velg
Ik denk dat je wiel bedoelt waar je velg schrijft :wink:
De woorden Son en Santos werken hier op het forum vaak als een rode vlag. Pas op wat je vraagt.
Shrek schreef:
ma 02 jan, 2023 13:01
Sanderdol schreef:
ma 02 jan, 2023 12:32
velg
Ik denk dat je wiel bedoelt waar je velg schrijft :wink:
klopt, aangepast.
Zodiac schreef:
ma 02 jan, 2023 15:08
De woorden Son en Santos werken hier op het forum vaak als een rode vlag. Pas op wat je vraagt.
Ik merk het. Hoort erbij blijkbaar.

Groet,
Sander
Ook voor een evt compleet wiel is het handig wat meer informatie te verstrekken; 559/584/622, breedte van de velg, schade/algehele staat, remflanken of niet, zwarte spaken of niet, gelijk aan je andere wiel of niet, etc..
Sanderdol schreef:
di 03 jan, 2023 10:52

klopt, aangepast.
Maar nu weten we nog steeds niet welke variant van de Son naafdynamo je zoekt.

Want al die verschillende varianten die ik in de eerste reactie op de startpost noem, heeft Santos geleverd in verschillende fietsen.

Zie hier bij de Nederlandse importeur voor nog meer varianten:

https://m-gineering.nl/sonprijs.htm

En de keuzehulp:

https://m-gineering.nl/sonkeus1.htm
Sanderdol schreef:
di 03 jan, 2023 11:31
Zodiac schreef:
ma 02 jan, 2023 15:08
De woorden Son en Santos werken hier op het forum vaak als een rode vlag. Pas op wat je vraagt.
Ik merk het. Hoort erbij blijkbaar.

Groet,
Sander
Voor geen enkel ander merk wordt een vraag geformuleerd "Son dynamo voor **** wiel". Je zoekt gewoon een fietswiel, en het is dan handig dat je opgeeft wat voor een. Zelfs de aanduiding schijfrem is niet genoeg: wil je bijvoorbeeld IS of centerlock?
Beter ga je met je fiets (ja ook een S*** is gewoon een fiets) naar een fietswinkel.
Lowietje schreef:
di 03 jan, 2023 13:11

Beter ga je met je fiets [...] naar een fietswinkel.
Met dat antwoord kunnen we hier bijna elke vraag betreffende fietsonderdelen of -techniek wel beantwoorden ja.

Ik betwijfel of het daar informatiever en gezelliger van wordt hier.
Lowietje schreef:
di 03 jan, 2023 13:11
Beter ga je met je fiets (ja ook een S*** is gewoon een fiets) naar een fietswinkel.
Ik vermoed dat het niet de bedoeling was een $anto$-prijs te betalen maar om zelf een wiel te bouwen met de oude velg, die hopelijk nog goed is, met hopelijk nieuwe spaken.
Bedankt voor de on-topic reacties,

Ik vraag bij Santos wel na welk model Son past. En dan stel ik de vraag nog een keer ;)


Groet,
Sander.
Als het goed is krijg je dan dezelfde tegevragen zoals die van Jurr en Grandonneur. Als het niet goed gaat heb je straks een mooi ding voor op je bureau van 285 euro waar je niks mee kunt.
Als het goed is kunnen ze bij Santos a.d.h.v. je gegevens en/of het framenummer nagaan met welke velg/welk wiel je fiets is afgebouwd, mits na aflevering de velg/het wiel niet vervangen is door een andere, waarvan ze niet op de hoogte zijn en krijg je keurig antwoord op je vraag.

En als het goed gaat heb je straks een mooi ding om in je bestaande velg/wiel te (laten) spaken.
Leon schreef:
wo 04 jan, 2023 23:13
Als het niet goed gaat heb je straks een mooi ding voor op je bureau van 285 euro waar je niks mee kunt.
Dat bureau van € 285,- kun je altijd nog op marktplaats verkopen als blijkt dat je er niks mee kunt :wink:
Je kunt natuurlijk ook altijd met je wiel/fiets naar m-gineering gaan - de Nederlandse importeur van Son. Die kan zo vertellen welke versie je nodig hebt, en eventueel een wiel bouwen.