Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nallo 2 of soortgelijke tent gezocht Primus brander. - Forum Wereldfietser

Nallo 2 of soortgelijke tent gezocht Primus brander.

Hallo,

Iemand nog een Nallo2 of een soortgelijke tent te koop dan houd ik mij aanbevolen.
Met 2.20 lengte in de binnentent denk ik dat het wel krap wordt maar wie niet probeert die niet weet.
Als iemand nog een suggestie heeft voor een langere binnentent houd ik mij aanbevolen.
En ja, ik weet dat dit onderwerp eerder is aangehaald maar heb geen zin om alle topics met de vele berichten na te lezen.

En ik ben ook nog op zoek naar een Primus Omnilite ti of iets soortgelijks.

Gr. Robert
Sorry, maar ik hou beide Nallo's zelf. 😉 Succes met zoeken!

Ik heb denk ik nog wel een Primus Omnilite liggen die ik niet gebruik. Misschien moeten een of twee kleine onderdelen worden vervangen (probleem nadat ik ooit slechte benzine gebruikte) - ben daarna weer naar gas geswitcht.
Misschien even ervaring uitwisselen over de Nallo want het lijkt me een geschikte tent om mee te nemen bij een off the road tocht waar mijn fietskar verboden is.
Je kunt ook met het einde van je slaapzak tegen de binnentent en daardoor ook tegen de buitentent komen met als gevolg een nat stuk slaapzak.
Tip: kijk ook naar hoe de tent omhoog gaat bij de uiteinden. Steil of niet.
Diagonaal in de tent liggen misschien?

Loes
MTB fietser schreef:
do 22 sep, 2022 13:29
... Met 2.20 lengte in de binnentent denk ik dat het wel krap wordt maar wie niet probeert die niet weet. Als iemand nog een suggestie heeft voor een langere binnentent houd ik mij aanbevolen...
Wij (1m82 en 1m89) sliepen toch aardig wat fietsvakanties met zijn tweeën in de Nallo 2 GT. De binnentent was niet ruim, maar het ging wel, en we hebben nooit overwogen een ruimere tent te kopen.
Loes vdB schreef:
do 22 sep, 2022 14:53
Je kunt ook met het einde van je slaapzak tegen de binnentent en daardoor ook tegen de buitentent komen met als gevolg een nat stuk slaapzak. ...
Tip van de dag:
Als je op je donzen slaapzak geen waterafstotende tijk hebt, doe dan het voeteneinde in een plastic zak.
MTB fietser schreef:
do 22 sep, 2022 13:29
Als iemand nog een suggestie heeft voor een langere binnentent houd ik mij aanbevolen.
Door de twee achterste aanspanriempjes te verlengen met een scheerlijntje komt de buitentent verder van de binnentent te staan en je hebt ook betere ventilatie wat de condensvorming tegen gaat. Hetzelfde kan je ook doen bij het middelste afspanpunt met de ringen op het eind van de ventilatierits.
Met plastic zak over de slaapzak heb ik slechte ervaringen. Affijn.
Loes vdB schreef:
do 22 sep, 2022 14:53
Je kunt ook met het einde van je slaapzak tegen de binnentent en daardoor ook tegen de buitentent komen met als gevolg een nat stuk slaapzak.
Heb de MSR Hubba Hubba uit 2011, de licht groene versie. Deze heeft een lusje aan de buitentent bij het voeteneind (en hoofdeind). Ik had hetzelfde wat Loes vdB beschrijft. Bij de MSR Hubba Hubba zit bij hoofd- en voeteneind de binnentent heel dicht op de buitentent. Trek nu met een scheerlijn de buitentent weg van de binnentent. Probleem opgelost.

PS. ik zie dat bij de nieuwe MSR Hubba Hubba, de donkergroen versie, het lusje ontbreekt. Niet elke doorontwikkeling is een verbetering......
De HUBBA HUBBA gaat i.t.t. Nallo aan hoofd- en voeteneinde een stuk vrijwel recht omhoog.
Dat vind ik een enorme plus!
Loes vdB schreef:
vr 23 sep, 2022 09:24
Met plastic zak over de slaapzak heb ik slechte ervaringen. Affijn.
De tip die ik ooit gekregen heb: trek je waterdichte en ademende regenjasje over het voeteinde van de slaapzak.
Geen idee of dat beter werkt.
MTB fietser,
Ik heb je een PB gestuurd
JanH schreef:
vr 23 sep, 2022 09:58
Bij de MSR Hubba Hubba zit bij hoofd- en voeteneind de binnentent heel dicht op de buitentent. Trek nu met een scheerlijn de buitentent weg van de binnentent. Probleem opgelost.
Haha, bekend probleem, die binnen- een buitentent te dicht op elkaar.
Mijn oude MSR Hoop kent dat probleem ook, maar dan ook bij het dak, onder de stokken in H-vorm.
Ik heb het opgelost door aan ieder uiteinde een klein lusje te maken en de binnentent wat lager op te hangen onder de buitentent.
Het condensprobleem is nu precies de reden waarom ik de hubba hubba heb ingewisseld voor de Habitude.
Ik was er na 1 overnachting al achter dat ik met mijn grote lichaam tegen de binnenwand zat en dus niet echt geschikt voor mij.
En ik heb geen zin om allemaal aanpassingen te verzinnen.
Vandaar mijn gezocht vraag naar een tent rond de 2 kilo, vooringang zodat mijn luchtbed makkelijk in de tent gelegd kan worden en het liefst 2.40 lengte binnentent.
En dan even de fiets ombouwen naar een versie dat ik ook bij de offtheroadtochten kan aanmelden.
Misschien is dit iets voor je:
https://www.tarp.nl/product/dd-hammocks ... mesh-tent/
https://www.tarp.nl/product/dd-hammocks ... amid-tent/

Lekker ruim voor één persoon.
Nog wel een stok bij kopen.

N.B. Ik heb geen ervaring met deze tent.

Succes met al het zoekwerk.