Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevraagd; (tubus) achterdrager voor 26" fiets - Forum Wereldfietser

gevraagd; (tubus) achterdrager voor 26" fiets

Hallo,

heeft iemand nog ergens een oude (tubus oid) achterdrager liggen die geschikt is voor een 26" (voor de duidelijkheid; wielmaat 26") fiets en een kilo of 20 kan dragen? En liefst een beetje in de buurt van Eindhoven zodat we m kunnen bezichtigen en ophalen.

bvd, Bert
Ter info: ja weet dat een 28" drager gewoon past?
Ik vind het bij mijn fiets zelfs wel prettig dat de tassen daardoor niet extra laag hangen.
Jawel das bekend, maar een drager voor een 29er komt dan wel weer te hoog uit. Vandaar de vraag voor 26, die in de regel ook op 28 past...en v.v.
en, beetje afhankelijk van je setup, past een 24" drager ook op een 26" fiets :wink:

Ik ben ook nog wel eens op zoek naar een drager geweest, maar ben er eigenlijk een beetje mee gestopt. Best wat gedoe, het is maar de vraag hoe compleet en in welke staat zo'n gebruikte drager is, terwijl een prima racktime fold it koop je rond de €30 nieuw.
Ik heb wel eens 55 mm Almotions op mijn 26" fiets gehad en toen paste de 28" Tubus Cargo maar krap.
het 2e hands zoeken lijkt vandaag wel succesvol; voor 15 euri een (goede) nieuwe drager gevonden! opgelost :D

disclaimer; ik moet natuurlijk wel nog ff passen met m'n 2.2 bandjes op de fiets