Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes

156 berichten
Je kunt ChatGPT een samenvatting laten maken maar je kunt het ook aan good ol' Google vragen:
https://www.google.nl/search?q=hoe+bereik+je+jongeren
Daar is best veel te vinden.
Jurr schreef:
za 04 mar, 2023 11:02
Zolang men maar niet met oververhitte trommelremmetjes het ravijn in fietst gaat dat toch wel goedkomen? Het kan verder hooguit het enthousiasme doen verdampen. En anders leidt het wel tot leermomenten ;)

Voordat het zwabberen van een instabiele fiets met teveel bagage een serieus gevaar op gaat leveren zullen velen allang dat ding in de trein geschopt hebben ;) En misschien zijn er voor die tijd ook al teveel spaken stuk? (-:
Is dat niet juist de essentie van de avontuurlijke fietsvakantie? Ontdekken waar jouw grenzen en die van de techniek liggen door er overheen te gaan? Dat het bijna verkeerd afloopt en toch gelukkig nog goed komt? Daar hou je tenminste verhalen aan over die de moeite waard zijn.

Dat je zorgvuldig voorbereide vakantie met je fiets van achtduizend euro gladjes verloopt interesseert toch geen hond?
DeFiets schreef:
vr 03 mar, 2023 23:11
Niet meer foto's en verhalen van de beurs?
Je kan hier de Fiets en Wandelbeurs inhalen.
non-fixie schreef:
za 04 mar, 2023 19:18

Is dat niet juist de essentie van de avontuurlijke fietsvakantie? Ontdekken waar jouw grenzen en die van de techniek liggen door er overheen te gaan? Dat het bijna verkeerd afloopt en toch gelukkig nog goed komt? Daar hou je tenminste verhalen aan over die de moeite waard zijn.
Grotendeels wel ja. Niet functionerende remmen en blijvend letsel is wel een grens vind ik.

Maar verder, ach... je komt altijd wel weer thuis toch? Ter plaatse als het je overkomt dan misschien even wat gevloek en gescheld, maar later is er vaak wel weer een goed verhaal van te maken ;)
Belle schreef:
za 04 mar, 2023 19:31
Je kan hier de Fiets en Wandelbeurs inhalen.
Bedankt! Mooi overzicht met handige linkjes.
Ook van mij bedankt.
Wel veel felle kleuren dit jaar. Alleen maar felle kleuren. Of zijn dat de foto's? :wink:
Die Santos met modder heeft duidelijk maar één soort modder en is voor de rest heel schoon. Daar trap ik niet in. Misschien dat ik mijn fiets dit jaar nog maar niet schoonmaak.
Leuk om onze dikkebandenhagenees weer te zien.
Belle,

bedankt voor je kritische blik.
non-fixie schreef:
za 04 mar, 2023 19:18
Dat je zorgvuldig voorbereide vakantie met je fiets van achtduizend euro gladjes verloopt interesseert toch geen hond?
Hmm, ik vakantie-fiets niet voor een hond.

Dat frustraties en gedoe achteraf mooie verhalen oplevert, weet ik ook. Maar tijdens een reis zit in niet op frustraties en gedoe te wachten.
Flix schreef:
zo 05 mar, 2023 00:18

Dat frustraties en gedoe achteraf mooie verhalen oplevert, weet ik ook. Maar tijdens een reis zit in niet op frustraties en gedoe te wachten.
Maar het helpt wel dat je dat weet. Op dat moment kan ik daardoor al relativeren: "over een paar jaar is dit een prachtig verhaal aan de borreltafel!”
Het leuke verhaal: "Die superlichte fiets van 5000 euro bleek met mijn tassen te zwabberen als een dweil. Ik heb dan maar drie weken op het strand in Perpignan gelegen en alleen tochtjes gefietst zonder bagage. Na drie dagen is mijn maatje in haar eentje vertrokken op haar Batavus Apache uit 1986. In Lloret ontmoette zij haar nieuwe vriend Enrique.".
Leon schreef:
zo 05 mar, 2023 10:16
Het leuke verhaal: ..........Na drie dagen is mijn maatje in haar eentje vertrokken op haar Batavus Apache uit 1986. In Lloret ontmoette zij haar nieuwe vriend Enrique.".
Leuk?
Ik kan zo niet peilen wat je verhouding met je 'maatje' was, maar als ze er in haar eentje op haar Batavus Apache uit 1986 van tussen gaat en jij blijft nog 2½ week op het strand van Perpignan liggen, dan moet daar een heel verhaal achter verborgen liggen.
Een mooi uitgangspunt voor een roman misschien?
Is volgens mij een poging van ChatGPT om een roman te schrijven over waarom je niet met een nieuwe dure fiets op vakantie hoeft te gaan en dat een oude goedkope ook volstaat zo niet beter is. :wink:
Nieuwsgierig naar dit leuke verhaal heb ik Leons bijdrage integraal als zoekterm aan Google gepresenteerd. Met het volgende resultaat.

Afbeelding

Google denkt zo te zien dat ik ook wil weten of je een Van Moof op kunt voeren ... :roll:
Wat een mooi en compleet verslag is dat Belle!
Het meest aansprekende stukje vind ik dit:
Verplicht goed gezelschap
Schraman hield een pleidooi om niet al te vast te houden aan de route en soms je te laten leiden door het weer of een toevallige ontmoeting. Hij vertelde verder dat als je solo fietst, je verplicht bent goed gezelschap te zijn voor jezelf. Daarom had hij aan zichzelf gevraagd waarom hij de route per se wilde rijden. Toen bleek dat het hem niet ging om iets te bewijzen, kon de onthaasting en het genieten beginnen en werden dingen vaker aan het toeval overgelaten.
keesswart schreef:
zo 05 mar, 2023 13:17
Google denkt zo te zien dat ik ook wil weten of je een Van Moof op kunt voeren ... :roll:
Ook die perenboom heeft zich goed ingekocht in de zoekresultaten ;)
Poppink schreef:
zo 05 mar, 2023 13:21
Wat een mooi en compleet verslag is dat Belle!
Het meest aansprekende stukje vind ik dit:
Verplicht goed gezelschap
En zo had ik zelf bij het lezen van Belles verslag een aha-erlebnis bij een opmerking van de maakster van het Olavspad: Op de vraag wat haar route anders maakte dan de Euroveloroute 3 van Oslo naar Trondheim antwoordde ze dat de Euroveloroutes niet gemaakt worden door fietsers. Het grote verschil tussen haar route en de Euroveloroute is rust en ruimte, aldus Gea.
Een soortgelijk gevoel kreeg ik zelf soms ook bij het fietsen van stukken van de EuroVelo 4 alias Vélomaritime (zie dit draadje).
In een ander topic kwam ik ook nog dit verslag tegen van de beurs:

https://www.velozine.nl/nieuws/fiets-wa ... etswereld/
Jurr schreef:
zo 05 mar, 2023 19:43
In een ander topic kwam ik ook nog dit verslag tegen van de beurs:

https://www.velozine.nl/nieuws/fiets-wa ... etswereld/
Wel enorm gefocust op naafversnellingen, al past de enige derailleurfiets wel prima in het (hoge) financiële plaatje ;)
Even uitgerekend (4495+4195+6270+2749+5195+5199)/6
Met een gemiddelde vanaf(!)prijs van €4684,- is gravelbiken kennelijk definitef alleen voor de rijken.
is gravelbiken kennelijk definitief alleen voor de rijken.
Op dit moment is de gravelbike een verschrikkelijke hype. Zoals ik al eerder ergens aangaf is de volgende trend een gravelbike met een recht stuur, volgens mij komen we dan erg dicht in de buurt van een mtb uit de jaren 80 van de vorige eeuw. 5 jaar geleden heb ik zoiets nieuw gekocht voor € 500.