Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs groot succes

156 berichten
Hoe Shell in het verleden de macht had om universiteiten af te struinen in de jacht naar talent zullen we het maar niet over hebben. Dat heb ik zelf meegemaakt en ik vind het achteraf erg fout dat ze dat mochten.
Niet meer foto's en verhalen van de beurs?

(zelf had ik gepland om naar de beurs gaan totdat mijn vriendin het nodig vond om op fietsvakantie te gaan :wink: En ze had gelijk, prachtige zonovergoten dagen gehad)
Leon schreef:
vr 03 mar, 2023 20:42
Hoe Shell in het verleden de macht had om universiteiten af te struinen in de jacht naar talent zullen we het maar niet over hebben. Dat heb ik zelf meegemaakt en ik vind het achteraf erg fout dat ze dat mochten.
Het gaat over onze vereniging de Wereldfietser op de Fiets en Wandelbeurs te maken en niet over Shell.
Bij onze tent en fietsen is wel doorgesproken over vliegen, en fiets op de trein, meestal doordat er gevraagd was waar wij geweest zijn, en ik aangaf dat we eigenlijk altijd vanuit huis fietsen, en ook weer met de fiets thuis willen aankomen, met kleinere stukjes met de trein.
Ik hoop inderdaad dat de cijfers kloppen en er nog steeds jongeren op fietsvakantie gaan. Mijn dochters niet, de ene vliegt jaarlijks voor een vriendenweekend, de ander gaat op familiebezoek en een all-inclusive naar Turkije. Vorig jaar met het vliegtuig, dit jaar met de auto. En ze zijn niet heel erg bezig met hun ecologische voetafdruk. En ze bezitten niet eens een fiets. Jong geleerd, oud gedaan… Hier dus niet. (En ze gaan ookal niet mee naar de kerk…) ;-)
Een event lijkt me een goed idee. Als vereniging jongeren proberen te trekken door een van de activiteiten in te richten als een event een optie? En dan niet alleen leden toelaten, maar het gebruiken als een promotie voor de vereniging…
Wat bedoel je met event? Ik heb het opgezocht, maar het is me niet duidelijk. Alles is toch een event?
Bekt beter en trekt daardoor de jeugd meer dan een WF-activiteit. Inhoudelijk is het inderdaad hetzelfde.
Dat klinkt vrij absurdistisch dat dat woord alleen zoveel verschil zou opleveren.
Polling schreef:
za 04 mar, 2023 08:49
Een event lijkt me een goed idee. Als vereniging jongeren proberen te trekken door een van de activiteiten in te richten als een event een optie? En dan niet alleen leden toelaten, maar het gebruiken als een promotie voor de vereniging…
'De jeugd' zit op Instagram, Tiktok en Snapchat. De leden van de vereniging op dit forum en Facebook.

Facebook zat 'de jeugd' zo'n twintig jaar geleden, toen opa en oma nog op Hyves zaten. Toen opa en oma van Hyves naar Facebook gingen zocht 'de jeugd' een ander plekje.

Zelf zit ik overigens alleen maar hier ;)

Met het alleen iets een 'event' noemen zul je geen jongere doelgroep bereiken lijkt me.
Ik noem FB niet, maar inderdaad, als je de jeugd wilt bereiken zal je andere mediakanalen moeten gebruiken naast forum-website-FB.
De uitdaging zal zijn die jongere groep te bereiken. En waarom zouden we dat willen? Omdat er nog veel jongeren zijn die eventueel te overreden zijn dat dit een leuk, betaalbaar en duurzaam alternatief is. Dat behoeft dus wel een heldere boodschap en een gerichte strategie. Het helpt hen ook, want ze kunnen wel denken dat even googelen alle informatie oplevert, maar als ik zie hoe ze op reis gaan dan komt daar wel wat zelfoverschatting bij kijken.
Ouderen zijn natuurlijk in deze tijd ook een interessante doelgroep, maar dat behoeft een andere boodschap. Dit is de groep die vaak onzeker is, en dus maar in de buidel tast met Ebike, voor en achter tassen, en alle andere dure overbodige spullen van Bever.
Natuurlijk zijn dit maar intuïties, helemaal los van de feiten zijn ze ook weer niet.
Leon schreef:
za 04 mar, 2023 09:53
Dat klinkt vrij absurdistisch dat dat woord alleen zoveel verschil zou opleveren.
Absurdistisch? Dat is van alle tijden, want taal verandert voortdurend. Als je een doelgroep wilt bereiken kan je beter taal gebruiken die mensen uit die doelgroep aanspreekt.

'WF-activiteit' lijkt me nogal saai om te gebruiken in de marketing van een eve(neme)nt.

Mijn suggestie zou zijn om bij de organisatie en marketing van een WF eve(neme)nt jongeren te betrekken (en het dus niet voor hen te gaan bedenken). Zij weten zelf wel wat lekker bekt.
willem.m schreef:
za 04 mar, 2023 10:20
Mijn suggestie zou zijn om bij de organisatie en marketing van een WF eve(neme)nt jongeren te betrekken (en het dus niet voor hen te gaan bedenken). Zij weten zelf wel wat lekker bekt.
Helemaal mee eens. Het is aleen een beetje een kip- en ei-probleem. Het is al lastig om voor ouderen iets te organiseren wegens een gebrek aan vrijwilligers, dus het optrommelen van organiserende jongeren is helemaal lastig.
Je zult dus éérst moeten weten wat hen trekt om daarna mensen te werven voor de organisatie.
Daarvoor zul je dus eerst de jongeren vragen moeten stellen naar wat hen trekt.
Wim schreef:
za 04 mar, 2023 10:10
De uitdaging zal zijn die jongere groep te bereiken.
Maar zal meer dan bereiken wel lukken? Fietsen heeft natuurlijk niet bijvoorbeeld de rest van een elftal nodig, elf tegenstanders, een bal en een tijdstip op zondagochtend om elkaar te treffen.

Maar je pakt je fiets en gaat lekker weg... of dat nu naar het strand is, naar je vrienden, naar een festival, naar Parijs of naar Barcelona. Daar hoef je geen verenigingslid voor te zijn. Misschien is iemand wel eens via een zoekmachine hier in 1 van de vele topics terecht gekomen omdat merk&type van de fiets van pappa/mamma/etc die je ervoor gepland had en hier toevallig genoemd wordt.
Wim schreef:
za 04 mar, 2023 10:10
Het helpt hen ook, want ze kunnen wel denken dat even googelen alle informatie oplevert, maar als ik zie hoe ze op reis gaan dan komt daar wel wat zelfoverschatting bij kijken.
Zolang men maar niet met oververhitte trommelremmetjes het ravijn in fietst gaat dat toch wel goedkomen? Het kan verder hooguit het enthousiasme doen verdampen. En anders leidt het wel tot leermomenten ;)

Voordat het zwabberen van een instabiele fiets met teveel bagage een serieus gevaar op gaat leveren zullen velen allang dat ding in de trein geschopt hebben ;) En misschien zijn er voor die tijd ook al teveel spaken stuk? (-:
een gebrek aan vrijwilligers
Vrijwilligers genoeg, kijk maar naar de Fiets- en Wandelbeurs. Echter vrijwiligers te vinden die bijvoorbeeld de Wereldfietsersbeurs willen organiseren is veel lastiger en dat is ook logisch, want daar heb je bijna een dagtaak aan.
Jurr schreef:
za 04 mar, 2023 11:02
Zolang men maar niet met oververhitte trommelremmetjes het ravijn in fietst gaat dat toch wel goedkomen? Het kan verder hooguit het enthousiasme doen verdampen. En anders leidt het wel tot leermomenten ;)
Helaas leiden die leermomenten best vaak rechstreeks naar een e-bike, waar ik veel jongeren mee naar school zie gaan. Eenmaal op de e-bike gaan die jongeren daarna niet meer met een zelftrapfiets* denk ik.

*: Niet met dit woord eens? Doe een beter voorstel: viewtopic.php?f=23&t=38280#start
Ookal kiezen ze voor een e-bike om mee op vakantie te gaan is dat al winst.
De discussie begint wat rommelig te worden. De data laten zien dat er best wel wat jongeren op de fiets op vakantie gaan. Het is ook duidelijk dat die niet naar de Fiets en Wandelbeurs komen. Het zakelijk aanbod op de beurs is wat dat betreft ook niet aantrekkelijk, met veel dure bling, Ebikes, en half georganiseerde vakanties. Die beurs is meer geschikt om de ouderen wat bij te praten over alternatieve mogelijkheden.
De jongeren die ik op fietsvakanties zie zijn vaak leuke enthousiaste mensen, soms met verassend chique spullen, maar ook vaak met ondermaats spul, terwijl het alternatief zeker niet duur hoeft te zijn. Daarover wat informatie geven zou nuttig kunnen zijn. De groep die ik natuurlijk helemaal niet tegenkom is de groep jongeren bij wie het helemaal niet opkomt dat dit zou kunnen. Dat zijn lang niet allemaal luie pubers met Ebikes. Er zijn echt ook veel jongeren die gemotiveerd zijn voor sportieve en duurzame vakanties. Hoe bereiken we hen?
Wim schreef:
za 04 mar, 2023 12:29
Er zijn echt ook veel jongeren die gemotiveerd zijn voor sportieve en duurzame vakanties. Hoe bereiken we hen?
Zo denk ik:
Jurr schreef:
za 04 mar, 2023 09:56

'De jeugd' zit op Instagram, Tiktok en Snapchat. De leden van de vereniging op dit forum en Facebook.
In combinatie hiermee:
willem.m schreef:
za 04 mar, 2023 10:20

Mijn suggestie zou zijn om bij de organisatie en marketing van een WF eve(neme)nt jongeren te betrekken (en het dus niet voor hen te gaan bedenken). Zij weten zelf wel wat lekker bekt.
Hoe bereiken we hen?
Een stand op de vele muziekfestivals? Ik heb het idee dat alle jongeren daar tegenwwordig heengaan :D .