Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen, zondag 12 februari 2023 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen, zondag 12 februari 2023

Hallo fietsers,
Aanstaande zondag is het weer tijd voor een Rondje Groningen. De weersvoorspellingen op dit moment (woensdag) zijn goed met overdag een graad of 9 en amper wind. We verzamelen zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. We fietsen dan een rondje van ong. 75 km. Wie fietst er mee en heeft een leuke route met een goede en handige koffiestop erin?

Tot zondag,
Groet, Petra.
Leuk. Ik ben er bij zondag.
René, zonder Geke
Ik ben ook weer eens van de partij.
Tot zondag.
Cilia
Ik kom morgen ook.
Edith
Dat doen ze goed in Groningen. Brabant ook maar eens uit de winterslaap halen :wink:
Ben er ook !
Bert
Wij fietsen ook mee.
Idee om naar Zoutkamp te fietsen en een ander lusje terug?
Tot morgen
Maarten en Margo
Hallo,
Met enige vertraging, waardoor Marten nog net kon aansluiten, vertrokken we vanmorgen vanaf het hoofdstation (René, Edith, Maarten en Margo, Bert, Jeroen, Cilia en ik). Eerst via het Reitdiep en Dorkwerd en toen over de smalle paadjes richting Garnwerd, waar we Marten weer zagen afbuigen richting het oosten. Na Garnwerd nog een eind door de weilanden, dikke wolken aan de hemel waardoor het bijna een beetje leek te miezeren, maar dat mocht de pret en gezelligheid niet drukken. Tegen 12u arriveerden we in Houwerzijl waar we in de bovenkamer van de Theefabriek heerlijk aan de koffie/thee en taart zaten. Buiten werd het steeds lichter, dus met vrolijk gemoed gingen we daarna richting Zoutkamp. Helaas trok het daarna toch weer stevig dicht, maar na een grote boog gingen we bijna alleen nog maar een briesje in de rug weer terug. Bij borg Piloersema (vlak bij Den Ham) nog even een boterhammenstop, waarna we ook nog een cultureel uitstapje maakte over het erf van Harkema bij het mini-kerkje. Daarna bij Aduard de nieuwe brug over en langs een zijkanaal van het Van Starkenborgkanaal, richting Leegkerk. Van dat moment zagen we boven de stad Groningen een enorm zwarte rookwolk hangen. Eerst leek Hoogkerk in de fik te staan, maar dichterbij stad was het eerder rond het Martiniziekenhuis. Daarom namen in de Peizerbocht afscheid van elkaar (groep Zuid en groep Noord-Oost) om de rookwolken te vermijden; op dat moment stond de teller bij Bert op 72 km. Ik fietste richting zuid en zag dat het naast de bocht tussen Laan Corpus Den Hoorn en de Van Swietenlaan flink fikte (piepschuimopslag bleek later op website RTVNoord). Afijn, een heerlijk rondje al met al, met dank aan Margo voor de mooie route.
Groet, Petra.