Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 11 december 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 11 december 2022

Hallo fietsers,

Komende zondag is het weer de tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. Wel koud, maar droog volgens de weersvoorspellingen, dus goed inpakken en lekker doortrappen. We verzamelen zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation van Groningen. We fietsen dan een rondje van ong. 75 km met een koffiestop om tussendoor lekker op te warmen.

Tot zondag,
Groet, Petra.
Ik ben erbij, zondag. Extra dik aangekleed.
René, zonder Geke
Indien het niet te glad is kom ik ook!
Edith
Maarten en ik fietsen ook mee.

tot morgen, Margo
Door een wit berijpt Groningen rijd ik ook een rondje,

Kees
Inmiddels weer ontdooid 😀. ‘Twas leuk. Eindelijk gelukt om in het forum te komen, zoals je ziet. Gr Marianne
Hallo,
Vandaag was het een koud maar gezellig rondje Groningen. Glibberend vertrokken we (René, Margo, Maarten, Edith, Marianne, Kees en Petra) vanaf het hoofdstation om eerst in een stevig opwarmtempo naar Paterswolde te rijden. Daar gingen we door de Eelderbossen richting Yde, langs het meisje en door naar Vries. Net na Vries was het genieten van vier prachtige reeën die doodstil in het veld stonden. Door naar Zeijen voor een stop bij café Hingstman om heerlijk op te warmen en te genieten van koffie/thee/cola en een lekker stuk gebak.
Daarna een doorsteek, onder de A28, onder het spoor door en via Loon richting Balloërveld. Wat een prachtige, verstilde natuur, waar we als enige fietsers doorheen fietsten, zo nu en dan om de ijsstukken heen, met ook ineens een buizerd in een naaldboom.
Langs Taarlo, Oudemolen, Zeegse en nog even een boterhammenstop met wat te drinken en Kees die zijn Duitse amandelhoorntje deelde. Uiteindelijk nog via 50 bunder, door Glimmen en over de schelpenpaadjes naar Haren. Inmiddels lagen mijn tenen zowat los in mijn schoenen en besloten Kees en ik af te slaan richting huis. De rest ging richting Hoornse Dijkje en terug naar de stad.
Uiteindelijk een rondje van dik 70 km. Ik ga nog even lekker genieten van mijn wintertenen :shock:
Groet, Petra.