Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 10 juli 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 10 juli 2022

Hallo fietsers,
Aanstaande zondag is het tweede zondag van de maand, dus tijd voor een Rondje Groningen. Een Rondje Groningen start om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation Groningen en gaat dan, met een koffiestop onderweg, door het ommeland om na ong. 75 km weer terug te keren voor het station.
Op de weerapp zie ik voor zondag NW3 staan. Wie fietst er mee en weet er een leuk rondje?
Groet, Petra.
Petra137 schreef:
do 07 jul, 2022 18:41
Op de weerapp zie ik voor zondag NW3 staan. Wie fietst er mee en weet er een leuk rondje?
Groet, Petra.
Langs de rand? Waddenzee, Duitsland, Drenthe, Friesland
Hallo Henk,
Ga je meefietsen? Duitsland wordt lastig als je vanaf station Groningen een rondje wilt rijden van 75 km :lol:
Groet, Petra.
Dag allemaal,

Ik fiets mee.

We kunnen eens een keer de Veenkoloniën in fietsen en in de beschutting van de Hondsrug terug. In deze tijd van het jaar is het daar best leuk met goudgele gerstakkers. Bijvoorbeeld langs Winschoterdiep en spoor naar Kropswolde en Sappemeer, het Tripbos, de heemtuin Muntendam. Gieterveen kan ook nog net misschien, en er loopt een mooi fietspad vanaf Gieterveen over de Hunze naar Gieten. Koffie is daar meer dan in het noorden . . .

groet,
Kees
Wij zijn er ook komende zondag.
Klinkt goed, Kees.
Geke & René
Ga ook graag mee!
Bert
Hallo,
Vanmorgen stonden bij het station ook twee Vlamingen (uit Baarle-Hertog), die in 4 dagen het Pieterpad gefietst hadden op de e-bike ("best zwaar, want we hadden veel tegenwind") en vanmorgen met 40 km/u uit Pieterburen waren teruggekeerd. Dat doen we ze zonder e niet na. Met de regenjas in de tas vertrokken we met zijn zessen (René, Geke, Bert, Kees, Annelies en ik) even na tienen vanaf het Peerd richting Muntendam. Bij Hoogezand reden we slingerdeslang door de woonwijken en daar gingen bij een paar voor het eerst de regenjasjes aan. Daarna snel droog, waarna we na zo'n 25 km bij de Heemtuin van Muntendam arriveerden. De meneer achter de balie nam alle tijd om ons te voorzien van koffie, cola en diverse stukken taart. We zaten er op het terras onder een plataan, waar we de volgende bui zagen vallen. Daarna ten westen van Veendam door het park, waarna we deze wandeletappe vervolgden via Eexter- en Annerveenschekanaal (beschermd dorpsgezicht) naar Spijkerboor. Jasje aan, jasje uit, maar gelukkig bleef het bij wat miezer. Daarna vlakbij de Groeve opnieuw door het natuurgebiedje Tusschenwater (net als tijdens de koninginnerit van juni), daarna over de hoge brug en via Midlaren en Noordlaren, door Appelbergen en Haren weer terug naar Groningen. Na 66 km rondden we het Peerd en was ons wat druilerige, maar zeer gezellige rondje weer ten einde. Met dank aan Kees voor de route!
Groet, Petra.
Fijn zo'n buitje, hier in het zuiden is het al weer tijden kurkdroog.