Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 12 juni 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 12 juni 2022

Hallo fietsers,
Hierbij nodig ik eenieder uit voor een Rondje Groningen aanstaande zondag. Een Rondje Groningen start om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks voor het hoofdstation Groningen en gaat dan, met een koffiestop onderweg, door het ommeland om na ong. 75 km weer terug te keren voor het station.
Zelf moet ik nog even een slag om de arm houden, omdat ik een dikke week stevig verkouden ben geweest, maar sinds vanmiddag lijkt het de goede kant op te gaan. Wie is er van plan om zondag mee te fietsen?
Groet, Petra.
Barbara & Gerlof gaan mee
Tot morgen!
Gr edith
Ga ook mee.
Ben er ook!
Bert
Lijkt mij ook te gaan lukken! :D
Hallo,
Omdat ik echt aan de beterende hand was, besloot ik vanmorgen toch met het rondje mee te gaan. Bij het Peerd van Ome Loeks stonden we om 10u met zijn achten klaar: Jan, Jan-Joost, Barbara en Gerlof, Edith, Bert, Marten en ik. Om de mogelijkheid te hebben om op de terugweg bij Haren af te slaan, stelde Marten voor om een rondje richting zuiden te maken. In straf tempo vertrokken we richting Waterhuizen en fietsten we na een half uur alweer vlak langs mijn huis. Over het gravelpad achter Onnen en bij Midlaren doorgestoken zodat we via een hoge loopbrug op de Hunzeweg uitkwamen. Via een ommetje bij Tusschenwater gekeken, een prachtig stukje natuur. Daarna binnendoor via Spijkerboor en later over de schelpenpaadjes slingerdeslang langs Gieten naar Eext waar we even na de middag op het terras neerstreken voor koffie en gebak. Na de koffiepauze had Marten onverwachts een sightseeing rondje Eext-Gieten op het programma staan, waarna we gelukkig weer in noordelijke richting via Annen achterlangs naar Zuidlaren reden. Nog even een boterhammenstop, speciaal voor mij bij een bankje, want het gebrek aan conditie begon me aardig op te breken. Door via Midlaren en Noordlaren. Toen Marten in Onnen voorstelde om nog even de Viaductweg mee te pikken, besloot ik de groep te verlaten en rechtdoor te gaan, op hus oan. Mijn teller stond thuis op 83 km, maar ik denk dat het rondje netto op zo'n 85 km is uitgekomen.
Een heerlijke dag, veel zon, soms wat veel wind (maar achter de rug van een van de mannen goed te doen): al met al een prima Rondje Groningen, met dank aan Marten.
Groet, Petra.
Nog de gereden route:
Knipsel01.JPG
Knipsel02.JPG