Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Parkeren in Wolvega - Forum Wereldfietser

Parkeren in Wolvega

Vrijdag willen wij beginnen aan het rondje Friesland. We gaan met de auto naar Wolvega en daar de auto parkeren.
Waar zouden wij de auto een kleine week kunnen laten staan?
https://www.transferiumparkeren.nl/wolvega

Toen we nog met het vliegtuig gingen parkeerden we de auto gratis bij station Weesp en gingen met de trein naar Schiphol.
Wat ik bedoel te zeggen is dat P+R een prima plek is om de auto en week of langer te laten staan.
Tja. Hier in ‘t dorp staat mijn auto regelmatig een week op een plek langs de straat geparkeerd. Zo heel bijzonder is dat niet. Waarom zou een auto in Wolvega niet een week op een parkeerplek kunnen/mogen staan?
Ik zou me met een auto op Nederlands kenteken in een Nederlandse plaats voor maar een week niet zo'n zorgen maken inderdaad.

In het buitenland en/of voor meerdere weken zou je bijvoorbeeld een camping of een hotel kunnen vragen. Zeker als je daar dan de eerste en/of laatste nacht een overnachting boekt komt dat vaak wel goed.
Tenzij je een luxe auto voor langere tijd ergens parkeert. Dan bestaat de kans dat, terwijl je een rondje Friesland fietst, je auto een enkele reis naar verre oorden maakt.

Maar zoals gezegd, de bekende basistips gelden ook -of all places- voor Wolvega. De kans dat je auto daar gestolen wordt is misschien wel kleiner dan in je eigen woonplaats.

En ben je na alle adviezen toch nog bang dat je auto gestolen wordt? Pak dan de trein. Wolvega heeft namelijk een NS-station. Dat scheelt ook in de 'portemonnee' van Moeder Aarde.
Ik sluit mij deze keer bij de derde zin uit de reactie Willem Megens aan .Overigens kunnen er ook e-bikes mee in de trein.
Poppink schreef:
wo 11 mei, 2022 17:10
Wat ik bedoel te zeggen is dat P+R een prima plek is om de auto en week of langer te laten staan.
Zo'n plek langs het spoor, al dan niet met de naam p&r, is niet zelden helenaal leeg in de nacht. Ik zou mijn auto liever ergens anders zetten.
De beste plekken lijken me buiten het centrum, niet langs druk verkeer, bij en in het zicht van huizen op plekken waar ook in de nacht andere, liefst wat duurdere auto's staan. Maar garanties geef ik niet, misschien zijn de neanderthalerkinderen in Wolvega heel anders dan hier.
willem.m schreef:
wo 11 mei, 2022 18:10
Dan bestaat de kans dat, terwijl je een rondje Friesland fietst, je auto een enkele reis naar verre oorden maakt.
Maak dan de motorkap open en haal de bougiekabels eraf! Dat deed ik ook toen ik met m'n vrouw in Oost-Europese steden op bezoek waren.
Goedendag allen,

Wolvega is idd goed met de trein te bereiken. Parkeergelegenheid is er bij het spoor, waar het eigenlijk bijna altijd wel druk is. Je kan hem ook bij de plaatselijke van der valk neerzetten. Dat is hier de P+R /carpool plek.

Succes

Chris
De vraag ging over parkeren op 13 mei jl.

TS heeft niets meer van zich laten horen.
Vast omdat de auto bij terugkomst werd aangetroffen zonder wielen, gestapeld op straatstenen, met de airbags eruit en ontbrekend navigatiesysteem, voorstoelen, achterbank, koplampen en beide bumpers.

Ook zonder bougiekabels trouwens, maar die hadden ze de hele fietstocht al bij zich na een tip uit de provincie Groningen (-:

Of strippen ze tegenwoordig nog meer van die auto's? ;)
geparkeerd op een klein parkeerterrein vlak bij station. Zag er niet fraai uit maar niets gebeurt
Jurr schreef:
ma 30 mei, 2022 17:12
Ook zonder bougiekabels trouwens, maar die hadden ze de hele fietstocht al bij zich na een tip uit de provincie Groningen
Bougiekabels verstopte ik elders in de auto, onder het reservewiel of achter een binnenpaneel van het autportier.
daar kan ik over meepraten, mijn catalysator is bij mij gejat, gewoon midden in de polder voor mijn huis, terwijl ik er 5 meter vanaf lag te slapen.
Dus waar staat je auto veilig?
Ik heb mijn auto meerdere malen ergens in frankrijk in een dorp geparkeerd voor drie weken zonder enig probleem.
Dus…..
JandeFietser schreef:
ma 30 mei, 2022 21:03
daar kan ik over meepraten, mijn catalysator is bij mij gejat, gewoon midden in de polder voor mijn huis, terwijl ik er 5 meter vanaf lag te slapen.
Dus waar staat je auto veilig?
Ik heb mijn auto meerdere malen ergens in frankrijk in een dorp geparkeerd voor drie weken zonder enig probleem.
Dus…..
Tja, als je onder de rook van Rotterdam woont....
...dan?
JandeFietser schreef:
ma 30 mei, 2022 21:03
Dus waar staat je auto veilig?
Ik heb mijn auto meerdere malen ergens in frankrijk in een dorp geparkeerd voor drie weken zonder enig probleem.
Dus…..
Ik heb mijn auto meerdere malen op de P+R in Weesp geparkeerd voor drie weken zonder enig probleem.
Dus…..

Toen ik in de 80-er jaren in Amsterdam woonde was mijn auto altijd open met niks erin.
Hoogstens het risico van een junk die er wilde overnachten.
Hier in Twente staat mijn auto regelmatig open met van alles er in.
Ik zat hier laatst ook mee. Fiets mee in de trein is me te veel gedoe, ook omdat de NS in de communicatie toch wel erg 'liever niet' uitstraalt (neem een OV fiets). Mijn idee is dat je de auto het best gewoon in een niet al te slechte buurt parkeert, daar staat het immers vol met auto's die er tijden staan. En dan wellicht een klein terreintje met 8+ plekken en niet bij iemand voor de deur, om te voorkomen dat de persoon achter die deur vind dat je op 'zijn' plek staat. Lijkt me beter dan op een parkeerterrein dat in de nacht helemaal verlaten is, zoals veel publieke parkeerterreinen. Bij een Valk heb ik ook slechte ervaringen, daar worden nog wel eens ruitjes ingetikt vanwege laptops die vaak in de auto's liggen en bovendien is dat terrein van de Valk zelf, wat wellicht gedoe geeft als je terug komt.

Voor een dagtochtje parkeer ik tegenwoordig vrijwel altijd bij een voetbalveld of iets dergelijks, ook in het buitenland. Ik zoek dat vaak vantevoren vast uit, want ik vind het vervelend rond te rijden op zoek naar een parkeerplek die me aan staat.
robhuls schreef:
di 31 mei, 2022 10:24
Ik zat hier laatst ook mee. Fiets mee in de trein is me te veel gedoe, ook omdat de NS in de communicatie toch wel erg 'liever niet' uitstraalt (neem een OV fiets). ...
Zo erg is het toch ook niet? In mijn ervaring gaat het meestal goed. Het is vooral opletten als je in een trein naar een luchthaven of event gaat.