Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen, zondag 8 mei 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen, zondag 8 mei 2022

Dag allemaal,

Bert en ik zijn een tijdje terug op verkenning uit geweest. En we hebben een mooi rondje bedacht naar Krewerd, heen langs Damsterdiep en terpjes, terug langs weer andere terpjes, en van Peerd naar Peerd 70 km.

Het wordt zeer warm, een graad of 19, er staat een zon waar je een smeermiddel voor nodig hebt en traditiegetrouw hebben we op de heenweg wat tegenwind uit NO. Voor Petra de kans om eens iets anders mee te maken dan het café in Zeijen, want in Krewerd hebben ze de Kosterij, midden op de terp naast de kerk, met thee koffie en lekkers. Als het te warm is kun je in de kerk gaan zitten.

Maar ja, niks MOET natuurlijk. Wat vast staat is het vertrek zondagmorgen 10:00 vanaf het Peerd voor station Groningen.
groet, Kees
Goed plan Kees, ik fiets mee.
Tot zondag a.s
Roel
Dat klinkt wel heel aantrekkelijk.
Wij proberen ook weer mee te fietsen. Tot zondag.
Geke & René
Ben er ook!
Bert
Lijkt mij een verrassend rondje. Ben 10.00 uur bij het Peerd.
Groet Wim
Komt het rondje dan hier ook langs?
Knipsel.JPG
Ik ben er ook bij trouwens.

Bruggetje was ook al eens onderwerp van een Raad plaatje!
Dank Kees voor de voorbereiding! Ik ben er ook bij. Ik neem hoogstwaarschijnlijk de ándere Gerard (gele jas, gravelbike) ook weer mee... Tot morgen!
Groet, GerardS
Hallo,
Ik fiets morgen mee.
Groet, Petra.
Hoi allen,

Ik fiets ook graag mee morgen.
Zie jullie bij het Peerd .

Groet, Rikie
We vertrokken met 13 deelnemers om 10 uur vanaf het Hoofdstation. Onderweg sloot een 14e aan.
Na ruim 74 km konden we om 3 uur het rondje Groningen afsluiten met het rondje Peerd.
KnipselK.JPG
Koffie in Krewerd
KnipselS2.JPG
Bij Stedum
KnipselR.JPG
Route
Het weer: zonnig maar frisjes.
Hallo fietsers,
Wat leuk: de foto's en de route staan hiervoor al, dank Jan! Met 13 fietsers op pad (Kees, René en Geke, Bert, Roel, Wim, Rikie, Barbara en Gerlof, Gerard, Marten, Jan en ik) en door Lewenborg de stad uitgefietst. Over Thesinge, kleine betonpaadjes slingerdeslang door het Groningse land. Bij Wirdum de hoek om, nog wat geslinger tot we de borden Krewerd zagen en even later in de theetuin hartelijk ontvangen werden door de dame en heer van de theetuin. Er werd hard gewerkt om iedereen te voorzien van allerlei soorten koffie, een thee en appeltaart. Marten ging ervandoor, maar vlak na aankomst sloot Gert aan, zodat we na een heerlijke pauze en bezoek aan de kerk/wc weer met 13 vertrokken. Lekker kletsend ging het wel heel hard voor de wind, maar na de boterhammenstop ging we in een iets rustiger tempo terug naar de stad. Lopend over de Korrewegbrug verloren we wat fietsers die afbogen naar huis, maar arriveerden we met zijn tienen weer bij het Peerd. Roel had ong. 71 km op de teller staan. Een prima rondje, met dank aan Kees (en een beetje Bert) voor een prima rondje.
Groet, Petra.