Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam op zondag 1 mei - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam op zondag 1 mei

Rondje Amsterdam op zondag
Derde tocht: zondag 1 mei
Door de Vechtstreek, de plassen en langs de voormalige Zuiderzee. Ongeveer 65 km.
Vertrek om 10:00 uur aan de achterkant van het Amstel Station tegenover the Döner Company

De eerste twee tochten was het weer niet goed, maar de verwachtingen zijn nu duidelijk beter: met zon een rapportcijfer 8.

De route op 1 mei.
Naar de Amstel
Knooppunten: 64, 65, 27, 26, 83, 74,74, 42, 41, 1, 39, 38, 8, 10, 37, 34, 33, 18, 17, 16, 15, 55, 54, 56. We zijn weer bij de Amstel.
Je kunt de route downloaden via www.route.nl/routeplanner Scrol naar boven. Je kunt ook zelf een track maken

De route gaat onder andere door de Bijlmer, langs het rustieke riviertje Het Gein, de prachtige spaghettifietsbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal, Nigtevecht (koffie voor het pontje), Nederhorst den Berg met de dominante kerktoren, door de Ankeveense plassen, een stukje bos bij Hilversum, Naarden-Vesting. (Ga even van de knooppunten af naar het centrum, met o.a. de allerkleinste Albert Heijn), Muiderberg (koffie bij het strandpaviljoen de Zeemeeuw), Muiden (café Ome Ko), natuurgebied Diemer Zeedijk, de Nesciobrug en langs alle ontwikkelingen ronde voormalige Ooster Gasfabriek terug naar de Amstel.

Onderweg is er voldoende horeca..

Denk aan kleingeld voor het pontje van Nigtevecht.

Helaas kan ik er zelf niet bij zijn. Ik ben herstellende van mijn knieoperatie. Wie kan de organisatie op zich nemen. Is niet veel werk. Bij deze rondjes regelt veel zichzelf.

Verder: Iedere eerste zondag van de maand
Ontspannen fietsen. Geen snelheidswedstrijd. Leuke dingen bekijken. Aardig terrasje pakken of opwarmen bij de kachel. E-bikes zijn van harte welkom. We vormen een groepje dat samen fietst. Je bent zelf verantwoordelijk voor alles. Vrijheid, blijheid, gezelligheid.
We verzamelen steeds op verschillende plaatsen om gemakkelijk de stad uit te fietsen. Ideeën zijn van harte welkom.
Het weer wordt redelijk a.s. zondag 1 mei. Rapportcijfer 7.