Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Midden Brabant, 19 maart 2022 - Forum Wereldfietser

Rondje Midden Brabant, 19 maart 2022

Het volgende rondje Midden Brabant vindt plaats op zaterdag 19 maart vanaf 13:00 uur en met weer een extra uur langer licht!
Het startpunt ligt weer in Tliburg.
Uitgangspunt is een gemiddelde snelheid van ca 20 km per uur en een lengte van ca 60 km. We passen ons aan aan de langzaamste deelnemer en je kunt het ook op je racefiets fietsen, maar onverharde paden worden niet vermeden.
Overigens hebben we vandaag Midden Brabant nader gedefinieerd: het is het deel van Noord Brabant tussen Breda en Den Bosch-Eindhoven!
220319_Rondje_Tilburg.jpg
Dit wordt het rondje, let op vertrek om 13:00 uur aan de noordzijde van het station!
Nog een kleine toelichting op de route:
We vertrekken vanaf het station in westelijk richting.
Vervolgens over het “Fietspad het Bels lijntje” de voormalige spoorlijn Tilburg - Turnhout
Langs het schijnvliegveld “de Kiek”,
door de Chaamse bossen, kerkdorp Alphen, het nabijgelegen Pestkerkhof en door de landgoederen de Hoevens, het Ooievaarsnest, Nieuwkerk en de Gorp en Roovert via Goirle weer terug naar Tilburg.

Gerrit Heij
Wouw,
Was het vorig rondje al mooi en gezellig. Dit rondje biedt als derde extra ook nog een portie cultuurhistorie (schijnvliegveld, pestkerkhof). Kan deze keer helaas niet, maar ben de volgende keer er graag weer bij
Helaas ook andere plannen. Veel plezier.
Wie wil wel?
Ik wil wel! Ben alleen nog niet helemaal hersteld van Corona dus weet niet in wat voor conditie ik aan de start zal staan... Maar het rondje gaat door zeer bekend terein dus als het niet meer lukt sla ik gewoon erder af richting huis.
Laat ik het eens proberen; voor mij is dit het eerste gezamenlijke rondje. Deo volente sta ik om 13.00 u bij het station-noordzijde.
Ad V.
Dan zijn we met al met zijn zessen. We doen het gewoon rustig aan, inmiddels ook eindelijk "geveld" door Corona, gelukkig vooralsnog lichte klachten.
Het weer zaterdag: zonnig, droog en 13 graden! Wel straffe noordoostenwind, dus we zoeken nog liefhebbers om ons "peleton"te vergroten :D .
No worries Bert,

Het stuk dat we naar het oosten fietsen voert ons vrijwel geheel door de bossen.
Tot zaterdag!

Gerrit
Ik ben er helaas niet bij... Heb nog teveel last van mijn luchtwegen na Corona. Veel plezier morgen. Jullie hebben in ieder geval beter weer dan de vorrige keer!
Met zijn zessen een mooi rondje gereden door Midden Brabant.
275772258_500482798291663_6884555536787396620_n.jpg