Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinkstertocht voor berggeiten naar Bouillon - Forum Wereldfietser

Pinkstertocht voor berggeiten naar Bouillon

Van vrijdag 3 juni tot en met maandag 6 juni 2022

Deze tocht was eigenlijk al gepland in 2020 en is toen vanwege Corona niet doorgegaan. Het is een fietstocht met lange dagafstanden en -hellingen en af en toe een onverhard pad, totaal ca 440 km en 5.500 hm. Deze keer vanaf Maastricht naar Bouillon in de verste zuidwest hoek van de Belgische Ardennen en via de Belgisch-Duitse grens terug naar Maastricht.

Vrijdag 3 juni:
Van station Maastricht langs Luik, over de Vestre en de Ourthe naar camping Pommier Rustique in Durnal tussen Namen en Dinant. Wie wil kan van donderdag op vrijdag overnachten op Camping De Bosrand in Sint Geertruid.

Zaterdag 4 juni
Van Camping Pommier Rustique over de Lesse, langs de Semois naar camping Halliru net ten westen van Bouillon.
Bouillon_00_0000_vuedepuislecentredebouillon_Laetis.jpg
Zondag 5 juni
Van Camping Halliru via Bastogne naar Camping International in Peterskirche aan de Our.

Maandag 6 juni
Van Camping International langs de Our en over de Hoge Venen terug naar Maastricht.

Overige:
Daar we alle vier dagen door bergachtig gebied rijden, is een helm verplicht!

Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand met een GPS-apparaat in het wiel te blijven zinvol.

De tocht wordt veel prettiger als je je bagage beperkt tot maximaal 15 kilo.

Hoe werkt het:
Deze tocht staat vermeld onder Overige activiteiten. De voornaamste reden is dat ik de deelnemers van de geannuleerde tocht in 2020 al benaderd heb. Dit was met het nieuwe inschrijfsysteem van de Wereldfietser niet mogelijk geweest. Er zijn geen organisatiekosten. De campingkosten (circa € 35) worden bij voorkeur vooraf aan mij betaald. Eten verzorg je zelf. Bij veel animo splitsen we ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo.

Aanmelden kan via een persoonlijk bericht aan ondergetekende onder vermelding van je emailadres en eventuele bijzonderheden. Daar in het verleden veel aanmeldingen weer werden geannuleerd is je aanmelding pas definitief na aanbetaling van € 5 van de campingkosten. Het maximale aantal deelnemers is 30 en er zijn nu nog 20 plaatsen beschikbaar.

Let op!
Deelname is voor eigen risico. Ondergetekende kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Ik raad u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

Bert van Sprang
Binnen no time 15 aanmeldingen! Daar krijg ik energie van. Allemaal oude bekenden. Ik vind het leuk ook nieuwe berggeiten te ontmoeten, dus schroom niet je aan te melden of aanvullende informatie te vragen. (De reden dat ik dit zo ver vooruit aanbied is dat campings het niet zo fijn vinden als je in het Pinksterweekend met een grote groep een nacht komt overnachten, daarom is het noodzakelijk de campings tijdig en zo definitief mogelijk te reserveren/boeken.)
Inmiddels al 20 aanmeldingen! Gaat goed, leuk als de laatste 10 plekken gevuld worden met nieuwe gezichten. Schroom niet, we bijten niet.
Fietst Godfried ook een stukje mee?
https://www.historischnieuwsblad.nl/god ... 1060-1100/
Inmiddels al 20 aanmeldingen! Gaat goed, leuk als de laatste 10 plekken gevuld worden met nieuwe gezichten. Schroom niet, we bijten niet.
En toen bleef het rustig en staat de teller nog steeds op 20 deelnemers! Dus schroom niet en meld je aan.
2022 pinkstertocht.jpg
Tempting... Maar 100km en meer dan 1000 hoogtemeters per dag is idd voor een select groepje echte berggeiten. Helaas niet (meer<¿>) mijn kopje koffie.

Maar wel gaaf dat dit initiatief er weer is en ik kan het van harte aanbevelen. Ik heb nog hele fijne herinneringen aan een tochtje naar de Wachtberg waar Bert ook bij was.
Beste Bert,

Mooie tocht en tegelijk een mooie uitdaging.
Bij deze meld ik mij aan voor de tocht naar Bouillon.

Ontvang graag het rek nr waarnaar ik het bedrag moet overmaken.
Ontvang graag het rek nr waarnaar ik het bedrag moet overmaken.
Ik heb je een pb gestuurd!
Ik denk er nog over na, maar de vrijdag is lastig voor mijn zoon (13). Is er een sluitingstermijn?
Is er een sluitingstermijn?
Nee, alleen vol = vol. Meer als 30 personen wil ik niet.
Aan het inpakken voor een fietsweekendje in het Land van Herve, eens kijken of Camping De Bosrand er klaar voor is.
Doe ze groeten, we zijn er altijd prettig ontvangen.
Met bezoek aan de Abdij Val Dieu?
De Bosrand was er helemaal klaar voor, we werden met open armen ontvangen en ook in het restaurant was het goed toeven! Val Dieu hebben we rechts laten liggen.

Voor je het weet is het Pinksteren! We fietsen van vrijdag 3 juni tot en met maandag 6 juni, in totaal ca 420 km en ca 5.500 hoogtemeters.

Bij deze tevens de te fietsen route. Waar mogelijk heb ik de route ingekort zonder dat dit tot minder hoogtemeters leidt!
De route: https://ridewithgps.com/routes/38577817
Alternatief: https://ridewithgps.com/routes/39238900 Korter en minder hoogtemeters, maar ook minder mooi.

Als je nog mee wilt of nog vragen hebt: laat het even weten!

NB Je kunt vrijdagmorgen niet met de trein komen, daar je fiets pas na 9:00 uur in de trein mag en we om ca 9:45 willen vertrekken.
Tussen Signal de Botrange en Mont Rigi was recent nog de weg afgesloten. Je kan afdalen en langs het Naturparkzentrum naar het westen en de andere weg (vanuit Malmedy) fietsen. Knooppunten 50, 70 en 71

Daar kan je trouwens ook evt. rechtdoor een asfaltweggetje in (richting knoppunt 71). Deze blijven volgen (daarna een stukje 59 volgen) het dal in (mooie plek) en daarna de asfaltweg (dus niet de fietsbordjes) verder volgen tot de weg naar Baraque Michel. Wel een extra klimmetje dan, maar een erg mooi omgeving.
Ik ga er van uit dat het tegen die tijd weer open is. Anders kunnen we id nog een paar km en hoogtemeters toevoegen :D.
Bert van Sprang schreef:
di 03 mei, 2022 15:55
Ik ga er van uit dat het tegen die tijd weer open is. Anders kunnen we id nog een paar km en hoogtemeters toevoegen :D.
Geen probleem voor echte berggeiten.
Ik heb een Pb gestuurd, het lijkt me leuk om nog spontaan met mijn man aan te sluiten :)
En ik heb je net een mail gestuurd, van harte welkom!
Inmiddels 23 deelnemers, de teller loopt langszaam naar de 30! Zou mooi zijn met zo'n grote groep door de Ardennen te fietsen. Moet ik misschien ook de terrassen onderweg reserveren en zorgen dat de supermarkten voldoende voorraad hebben :D .