Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen: zondag 12 december 2021 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen: zondag 12 december 2021

De weersvooruitzichten zijn weer gunstig. Dus wij nodigen je hierbij uit om zondag om 10:00 uur te verzamelen bij het Peerd van ome Loeks voor de start van een nieuw rondje Groningen.
Tot zondag.

Geke & René
Mooi, dan ga ik (GERARDS - naam op het forum maar ff veranderd, nu met foto voor de duidelijkheid - immers 2 Gerard-en) weer mee. Ik laat me verrassen qua route! De andere Gerard - met gele-jas, gaat hoogstwaarschijnlijk ook weer mee. Hopelijk haaktie niet voortijdig af ;-) Tot zondag bij ut Peerd!

Gerard
Tot morgen!
Ook tot morgen!
Edith
Leuk! Tot morgen!

Jan-Joost
Wij vertrokken met z'n zevenen vanaf het Hoofstation (Geke, René, Kees, Edith, één Gerard, Jan-Joost, Jan). Het weer was miezerig, geen duidelijke regen. Met wat tegenwind eerst naar Norg voor koffie en wat erbij. Daarna verder naar het zuiden richting Fochteloërveen. Vlak daarvoor nog groepsoverleg, korte route met rechtsaf naar Veenhuizen, of de lange route via het veen. Het werd het veen. Midden het Fochteloërveen even stilgestaan. Heerlijk stil, een beetje mistig. Vervolgens met een goede wind via Veenhuizen naar een tweede koffiestop in Roderesch. Bij de Onlanden nam Kees afscheid, de rest reed door tot het Peerd. 78,3 km op de gps.
Het was een leuke tocht, René en Geke nog bedankt voor de route. En dan nog dit:
--Onderweg weinig fietsers en ander verkeer tegengekomen; zeker het Max-effect.
--Tijdens de gesprekken tot de volgende conclusie gekomen: grootste beperking van de fiets zit erop.

Route:
Knipsel01.JPG
Knipsel02.JPG