Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen zondag 10 oktober 2021 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen zondag 10 oktober 2021

Hallo fietsers,

Aanstaande zondag is het weer de tweede zondag, ditmaal van de maand oktober. Dat betekent voor heeeel veel mensen in Groningen en omgeving dat ze de 4 mijl van Groningen gaan lopen, maar voor een aantal fietsers op dit forum dat ze wellicht liever meerijden met het Rondje Groningen.

We starten zoals gebruikelijk om 10 uur bij het Peerd van Ome Loeks om dan met elkaar een rondje van zo'n 75 km te fietsen met een koffiestop onderweg. Als je mee wilt fietsen, dan kun je dat met een reactie op dit bericht aangeven.

Tot ziens aanstaande zondag!
Groet, Petra.
Wij zijn er graag weer bij.
Tot zondag.
Geke & René
Ik kom ook
Kees
Ik fiets ook mee.. en ik neem een introducé mee ;-)
We komen de stad gemakkelijk in en uit ivm de 4Mijl?

Gerard
De voorspellingen zien er veelbelovend uit:
ZW 1 / wolken/zon / ca16gr. Niet gek voor begin oktober toch 😀
Ik ben in ieder geval ook van de partij.
Gerard, we hebben in de loop van de jaren nogal wat ervaring opgedaan.
Het rondje van oktober valt nl altijd samen met de 4 mijl.
Dat komt goed. 👍
Ik ben er morgen ook bij! Tot bij het Peerd.
Rikie
Hallo,
Gezellig, we zijn al met zijn achten! Omdat er amper wind is voorspeld, stel ik voor om het Groningse ommeland te ontdekken, dan kunnen we ook lekker veel zon meepakken :lol: Is het een idee om Houwerzijl, De Theefabriek, als stop in de route op te nemen?
Tot morgen!
Groet, Petra.
Ik sluit ook aan morgen.
Theefabriek is prima. Liefhebbers van latte macchiato, cappuccino, flat white, cortado komen er dan wel wat bekaaid van af. :wink:
Heel bijzonder maar de theefabriek schenkt ook koffie. 😃☕
Koffie en Koffie verkeerd.
Ben graag ook van de partij, morgen!
Bert
Tot morgen!
Edith
Voor de theefabriek moet je op zondag wel kerks gekleed zijn. :D :D :D :D :D
Wij zijn op zondag altijd heel degelijk gekleed, Bert.
Zeker als het bij vertrek net niet vriest :roll:
Hallo allemaal,
Dat was weer een heerlijke fietstocht met prima weer. We vertrokken met een kleine vertraging (want er valt een hoop bij te kletsen) vanaf het Peerd van Ome Loeks met een clubje van elf: Geke en René, Jan, Cilia, Rikie, Bert, Kees, Edith, Gerard (x2) en Petra. Dwars door de stad met een korte stop op de campus waar sommigen al jaaaren niet geweest waren en een korte uitleg kregen over alle gebouwen. Daarna slingerdeslang door het Groningse landschap waar de zon steeds meer door de bewolking heen kwam. Tegen kwart voor twaalf streken we neer op het zonnige terras van de Theefabriek, waar helaas ook de plaatselijke wespenbevolking een gezellig samenzijn had. Ondergetekende werd het slachtoffer van een wesp die klemzat tussen twee vingers, terwijl anderen naar binnen vluchtten maar bijv. Geke onverstoord zat te smullen van haar scones met jam en slagroom.
Na de thee-/koffiestop vervolgden we onze tocht door het hogeland, bedwongen we vier hoge bruggetjes en slingerden we over betonpaadjes. Nog een korte boterhammenstop bij Schaphalsterzijl, waar we gezellig kletsen met een dameswandelclubje. Via Garnwerd kwamen we bij knooppunt 62 waar Groningers uit het westen rechtsaf sloegen en 'de tocht' voor de overigen via Oost-Groningen ging. Uiteindelijk kwamen Kees en ik tegen vieren weer in Haren aan, via Waterhuizen om alle rompslomp rond de 4 mijl te mijden.
Tot een volgende keer!
Groet, Petra.
De route van vandaag, 76,2 volgens GPS.
wf 10-10-n.JPG
wf 10-10-z.JPG
En enkele wespen van vandaag.
IMG_20211010_121534.jpg