Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 12 september - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 12 september

Een poging om Rondje Groningen 12 september te " openen".
Al een aantal van jullie hebben gereageerd op rondje augustus.
Morgen lijkt een prima fietsdag te worden.
Wie zin heeft: morgen 10uur bij het Peerd.
Cilia
Ik wil wel een Rondje bedenken.
Ik ga mee.
Ik fiets ook mee.
Tot morgen!
Net nu ga ik vanaf morgen een aantal dagen fietsen. Veel plezier
Wij fietsen zondag graag weer mee :)
Geke & René
ik fiets ook mee.

Roel
Is het okee om morgen om 10.10 uur te vertrekken ivm met mijn trein?
Jos
Lijkt me geen probleem Jos.
O ik heb me vergist, ik ben er al eerder, dus gewoon om 10.00 uur vertrekken, sorry
Jos
Ook goed Jos. 😃
goedemorgen,

ik fiets ook mee vandaag, tot straks!!
Rikie
Met zijn 10en om 10uur van start. Van het Peerd naar het Peerd.
Want vorige week fietste ik door Veendam ( waar ik zelden of nooit kom) en werd daar verrast door een tweede Peerd van ome Loeks. Dat vond ik een goeie reden om met ons rondje gezamenlijk het “nep” Peerd te gaan bekijken.
We vertrokken via Haren naar de Westerbroekstermaderpolder richting Kielwindeweer.
( voor Marten een retourtje op de vroege morgen😅).
Vanaf Kielwindeweer was het vooral fietspaden naast de N-wegen fietsen wat ook na Veendam nog even bleef, maar er is daarweinig alternatief en het Peerd was in Veendam. Dus…
In Veendam eerst aan de koffie en daarna het Peerd bewondert. Fotosessie met Peerd met fietsen, Peerd met ons en fietsen en Peerd met hoofd van Cilia, omdat Geke dat perse wilde. 😂
Als afsluiting een zoek- de- verschillen spelletje en toen richting Drenthe.
Net buiten Veendam een klein buitje, verder was er weinig zon , maar een aangename temperatuur en weinig wind, heerlijk fietsweer.
René heeft ons over mooie paadjes terug naar Groningen gelootst, waarbij we in Schipborg een Italiaanse ijscokraam troffen langs de weg. Waar ze hééérlijk ijs bleken te hebben. 😋
Tegen vieren weer terug bij ons vertrouwde vééél mooiere Peerd met 82km op de teller.
Dat was weer een leuke dag.Cilia
Ps: eigenlijk is Petra onze verslaggever, maar ivm haar afwezigheid heb ik de honneurs voor 1 keer waargenomen.
Jan, ik kreeg het niet voor elkaar de foto,s mee te sturen.
Het was een gezellige fietsdag.

De genoemde fotosessie van Peerd met fietsen
Knipselpv.JPG
De route
Knipsel WF.JPG
En nog een vergelijking tussen beide Peerden:
Knipselpp.JPG
Heel leuk Jan. Dank je.
Toch jammer dat ik dit bericht heb gemist. Ik ben nog maar sinds kort lid en ik heb interesse in deze rondjes rond Groningen. Afgelopen week steeds gekeken of er nog iets werd georganiseerd, zodat ik (voor het eerst) mee kon gaan... Is dit een vaste weekend-dag in de maand...? Het lijkt er op. Dan kan ik daar rekening mee houden. Ik hoor graag.
Met groet, Gerard
Beste Gerard,
Het is inderdaad altijd de 2e zondag van de maand. Om 10uur bij het Peerd van ome Loeks, stationsplein.
Het " openen" van het rondje gebeurt regelmatig pas een paar dagen of dag van te voren. Dus hou het in de gaten en anders kan je ook zonder aanmelden meedoen. Als je om 10uur bij het Peerd bent zie je vanzelf wat fietsers.
Volgende rondje is 10 oktober.
Aanvulling: je vindt het rondje op het Forum onder " overige activiteiten."